Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Trasee diferite, un țel comun”

Proiectul educațional de educație civică

„Trasee diferite, un țel comun”

La Școala cu clasele I-VIII „Andrei Mureșanu” din Oradea s-a desfășurat, ieri (luni, 29 septembrie 2008) prima activitate din cadrul proiectului „Trasee diferite, un țel comun”, implementat de învățătoarele clasei I C (step by step), inst. Ioana Abrudan și Lavinia Sabău, și înv. Adriana Puie, de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” (învățătoarea clasei a II-a D).

„Și tu mi-ești prieten!”

Proiectul educațional „Trasee diferite, un țel comun” se derulează pe perioada întregului an școlar, cuprinzând cinci activități, care se vor desfășura la cele două școli partenere, dar și pe teren „neutru”, în cadrul Orășelului copiilor”, cu scopul (declarat) de socializare a copiilor de la alternativa educațională step by step cu cei din sistemul de învățământ tradițional, printr-o serie de activități comune de cunoaștere reciprocă, sprijin și relații de prietenie.
Prima activitate a fost planificată chiar în ziua în care elevii clasei I C (step by step) au marcat împlinirea a zece zile de școală, prilej de sărbătoare, de bilanț și bucurie.
După momentul de cunoaștere reciprocă în jurul unei farfurii cu biscuiți, s-a trecut la activitatea pe trei centre de interes, la care au participat copiii ambelor clase. La un centru s-au decupat frunze pentru copacul prieteniei, la un alt centru s-a construit sala proprie de clasă din piesele jocului de lego (folosind tot câte zece piese de aceeași culoare), iar la cel de-al treilea centru s-a confecționat și s-a pictat felicitarea (și ea în formă de frunză, pictată în chip ingenios, cu amprentele celor zece degete).
La finalul activității, a fost invitat și directorul școlii gazde, prof. dr. Gheorghe-Lazăr Erdeli, care a ținut să confecționeze o frunză pe care și-a scrie numele, așa cum au făcut și elevii clasei a II-a D. Înainte de schimbarea centrelor, toate frunzele confecționate și „personalizate” au ajuns, una câte una, în copacul prieteniei, pentru că, vorba cântecului (intonat la schimbarea copiilor în cadrul centrelor) „Și tu mi-ești prieten, și tu mi-ești prieten!”
Conform planificării, următoarea activitate de proiect va avea loc în luna decembrie, și va fi găzduită de elevii clasei a II-a D, de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan”, o ocazie pentru școlarii clasei I C, de la „Andrei Mureșanu”, de a le întoarce vizita și a vedea unde învață partenerii lor de proiect. (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Trasee diferite, un țel comun”.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 15:33:26 Ora standard a Europei de Est