Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Alimentația sănătoasă și activitatea fizică în rândul preșcolarilor și al elevilor din clasele 0 - IV”

Despre proiectul educativ

„Alimentația sănătoasă și activitatea fizică în rândul preșcolarilor și al elevilor din clasele 0 - IV”

Pe parcursul anului școlar 2015 - 2016, cadrele didactice împreună cu elevii de la C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd, au desfășurat o multitudine de activități în cadrul proiectului mai sus menționat.

Voi exemplifica cu două dintre acestea.
În cadrul celei dintâi, copiilor le-a fost evidențiată importanța spălării mâinilor pentru a fi mereu sănătoși. Prin intermediul psihodramei, metodă pe care am utilizat-o pentru stimularea creativității și a spontaneității, elevii au definit starea de sănătate și au descris modalitățile de pierdere respectiv de recâștigare a sănătății. Le-a fost prezentată apoi, prin intermediul unui elev „asistent", trusa de prim ajutor existentă în școală. S-au identificat și îmbogățit noțiunile de prim ajutor. Prin intermediul jocului de rol a fost simulată acordarea ajutorului persoanelor aflate în diferite tipuri de dificultăți (accident de mașină, epistaxis, membre rupte, transportarea răniților).
Cea de-a doua activitate a constat în evidențierea importanței spălării alimentelor pentru a le avea mereu curate și gata de consum. Ca metodă s-a utilizat tot psihodrama, elevii descriind modalitățile de păstrare a acestora. Le-au fost descrise substanțele care compun alimentele. A fost descrisă noțiunea de vitamină pe care unii elevi o cunoșteau, fiindu-le completate cunoștințele. Prin intermediul jocului de rol li s-a (re)prezentat circulația alimentelor prin organism, fiind descrisă și piramida alimentelor. La rândul lor au fost sfătuiți să recomande și altora alimentele sănătoase. Cu acest prilej, elevii și-au însușit etapele necesare pentru prepararea unei salate de fructe, respectiv de legume și servirea acesteia în condiții de igienă. 
Membrii echipei de proiect au fost următorii profesori psihopedagogi: Marinela Buzle, Lucia Romanschi și Kovacs Ana, asistenta medicală Teodora Balint, profesor educator Florina Mal, profesorii pentru învățământ primar: Lucica Sârbu și Eugenia Deac, psiholog Alin Crețu, director Ervin Călinescu și director adjunct Kelemen Iuliu.
Pentru răsplătirea eforturilor, la Colegiul Național „Mihai Eminescu" a avut loc marți, 27 septembrie 2016, înmânarea adeverințelor de participare la proiectul educativ „Alimentația sănătoasă și activitatea fizică în rândul preșcolarilor și al elevilor din clasele 0 - IV", cadrelor didactice care au desfășurat activități de informare - educare - comunicare, în instituțiile de învățământ.
Proiectul reprezintă implementarea în județul Bihor a proiectului național RO 19.04 „Intervenții la mai multe niveluri pentru prevenția bolilor netransmisibile (B.N.T.) asociate stilului de viață în România", desfășurat în cadrul programului RO 19 „Inițiative în sănătatea publică" - componenta Intervenții pentru alimentație sănătoasă și activitate fizică în grădinițe și în școli și este parte a Planului - Cadru Județean „Fii activ pentru sănătate" Bihor 2015 - 2020, elaborat de către Direcția de Sănătate Publică Bihor și Inspectoratul Școlar Județean Bihor.   
Alin Crețu

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:41:18 Ora standard a Europei de Est