Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,De la fereastra noastră... peste mări şi ţări, direct în India!”

Ieri, la Școala ,,Oltea Doamna”, în premieră (mondială),

,,De la fereastra noastră... peste mări şi ţări, direct în India!”

Luni, 26 septembrie 2016, chiar de Ziua Europeană a Limbilor (din pură coincidență), elevii clasei I A de la Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna", clasa albinițelor, coordonată de doamna profesor Cristiana Vidican, s-au aflat timp de o oră (de la 9.00 la 10.00) în legătură directă cu copiii din India, coordonați de doamna profesor Rashmi Kathuria, un distins profesor de matematică aflat în Top 50 al Celor mai buni profesori din lume.

Ieri, partenerii de proiect au dialogat la distanță, sprijiniți logistic și tehnic de doamna profesor Mirela Tanc (,,nașa" proiectului) pe tema ,,Specific şi tradiţional în arta culinară indiană şi românească".
Despre această premieră bihoreană (mondială), despre acest proiect internațional și despre acest prim dialog în direct cu indienii, ne-a vorbit chiar doamna profesor Cristiana Vidican, protagonistul evenimentului de ieri.
,,Totul a pornit de la ideea colegei mele, profesor Mirela Tanc, de a realiza un schimb de experienţă cu o şcoală foarte bună din India şi un cadru didactic pe măsură: Rashmi Kathuria, profesor de matematică, aflat în Top 50 al Celor mai buni profesori din lume, având distincţii, scrisori de recunoaştere a activităţii profesionale și premii nenumărate în activitatea didactică.
La început a fost mai mult atracţia faţă de necunoscut, de diferenţele pe care această ţară a paradoxurilor le are, dacă o comparăm cu a noastră, din multe puncte de vedere: cultural, religios, culinar etc. Ceea ce a început ca un proiect internaţional la nivel gimnazial (în care 20 de elevi de gimnaziu din India, însoţiţi de două cadre didactice vor vizita Oradea şi Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" în luna noiembrie 2016, urmând ca ai noştri să le întoarcă vizita anul viitor), s-a dovedit a fi doar începutul. După prima videoconferinţă cu dna prof. Rashmi Kathuria, aflând că sunt profesor pentru învăţământul primar, mi-a lansat invitaţia de a colabora şi cu cei mici. Dacă la început a fost vorba de trei-patru activităţi privind diferenţele culinare, de port şi de tradiţii, discutând mai în detaliu, ne-am dat seama că am putea să le continuăm şi să completăm agenda pe un an întreg. Astfel, alături de clasa I A, cea a albiniţelor, pe care o coordonez, s-au aliniat şi clasele: I B (prof. Doina Sabău), I C (prof. Rodica Fechete), I D (prof. Luciana Morlocan), clasa pregătitoare E (prof. Daniela Oros) şi clasa a IV-a A (prof. Ilinca Tămăşan).
Așa după cum ați văzut, prima activitate s-a desfășurat astăzi (ieri, luni - n.n.), 26 septembrie 2016, chiar de Ziua Europeană a Limbilor (o pură coincidență). Tema abordată a fost: ,,Specific şi tradiţional în arta culinară indiană şi românească".
Elevii clasei I A, ajutaţi necondiţionat de părinţii lor, le-au pregătit prietenilor din India o multitudine de meniuri tradiţionale pentru fiecare masă a unei zile.
La început, partenerii noștri din India au fost întâmpinaţi virtual cu pâine și cu sare de către Anastasia Stanciu şi Rafael Voica, elevi ai clasei I A, îmbrăcaţi în costume populare; apoi, au putut admira mâncăruri româneşti gătite ca la noi: supă de pui, ciorbă de burtă, sărmăluţe în foi de varză și în foi de viţă, de ştevie, ardei umpluţi, peşte cu mămăliguţă şi mujdei, dar şi delicioase deserturi, precum: cozonaci, gogoşi, plăcinte româneşti, tarte cu mere și cu brânză, cornuleţe cu gem, papanaşi, gomboţi cu prune etc.
Această primă activitate s-a desfăşurat în direct. După prezentarea făcută de noi, au urmat meniurile lor. Aşa am aflat că sunt ovo-lacto-vegetarieni, iar copiii preferă laptele, pastele şi orezul. Pentru că cei mai mici elevi ai Şcolii Kulachi Hans Raj Model School au vârsta de patru ani, m-am gândit să îi prezentăm şi noi, în direct, pe boboceii noştri din clasa pregătitoare E, a doamnei Daniela Oros, care urmează să desfăşoare o activitate comună cu ei.
Mulțumiri doamnei profesor Mirela Tanc - ,,nașa" proiectului nostru!
Acest proiect a avut un bun început datorită susţinerii din partea conducerii Şcolii Gimnaziale „Oltea Doamna", dar şi a bunei colaborări şi ajutorului oferit de doamna profesor Mirela Tanc, prezentă la toată activitatea urmărită pe Skype de albiniţele mele, pentru care îi mulțumim cu profund respect!
Nu în ultimul rând aş vrea să le mulţumesc părinţilor pentru implicarea şi dăruirea cu care participă activ la toate activităţile şcolare şi extraşcolare propuse. Mi-au demonstrat încă o dată că investiţia în educaţie este foarte importantă. Cert este că ambele clase de copii aşteaptă cu mult interes următoarele activități", a conchis doamna profesor Cristina Vidican.
Felicităm și noi copiii, părinții și dascălii implicați în acest proiect internațional cu India, cu deosebire pe doamna profesor Mirela Tanc și pe doamna profesor Cristiana Vidican pentru frumoasa imagine și prezentare a României în fața lumii!
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,De la fereastra noastră... peste mări  şi  ţări, direct în India!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:26:28 Ora standard a Europei de Est