Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ministrul Cristian Ghinea a vizitat noua centrală pe gaz a municipiului, dând Oradea ca exemplu de bună practică

Un exemplu de succes şi curaj

Ministrul Cristian Ghinea a vizitat noua centrală pe gaz a municipiului, dând Oradea ca exemplu de bună practică

Ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a efectuat azi, 26 septembrie 2016, o vizită de lucru la Oradea, în cadrul căreia i-au fost prezentate noua centrală pe gaz a municipiului, precum şi stadiul reabilitării reţelei de termoficare.

În deschiderea vizitei efectuate de ministrul Cristian Ghinea la S.C. Termoficare Oradea de pe Şoseaua Borşului, primarul Ilie Bolojan a spus: „Vă mulţumesc pentru că aţi ales să participaţi la acest moment important, cu două conotaţii importante: încheierea primei etape a procesului de modernizare a sistemului de termoficare din Oradea şi începerea celei de a doua etape, care presupune continuarea lucrărilor de reabilitare a sistemului de termoficare. Acest proiect este rezultatul colaborării dintre Primăria Oradea şi Ministerul Mediului. Le mulţumesc tuturor acelora care au lucrat la acest proiect, Autorităţii de Management, entităţilor care au asigurat partea de consultanţă, celor care au lucrat la revizuirea proiectului, constructorilor, Instituţiei Prefectului, Universităţii Oradea şi tuturor acelora care au bătut un cui la cel mai important proiect din Oradea, atât din punct de vedere financiar, cât şi social".
Proiectul „Reabilitarea sistemului de termoficare urbană la nivelul municipiului Oradea pentru perioada 2009 -2028, în scopul conformării la legislaţia de mediu şi a creşterii eficienţei energetice" este cel mai important proiect al oraşului Oradea, pe de o parte pentru că valoarea proiectului este foarte mare, iar pe de altă parte pentru impactul social mare, aproape 70% dintre orădeni beneficiind de acest sistem. În ceea ce priveşte valoarea proiectului, aceasta a fost de 317.387.532 lei (77.772.000 euro), din care 50% reprezintă fonduri nerambursabile, din fondul de coeziune al Uniunii Europene, 45% sunt bani de la bugetul de stat şi 5% de la bugetul local.
Viceprimarul Mircea Mălan a vorbit despre investiţiile care s-au făcut în ultimii ani în sistemul de termoficare, investiţii care depăşesc 100 milioane de euro. ,,Proiectul pentru noua centrală termică a oraşului s-a derulat în perioada august 2014 - iunie 2016. Centrala pe gaz reprezintă o nouă capacitate de producţie, practic funcţionează pe gaz, iar cele două cazane de apă fierbinte pot funcţiona şi pe combustibil lichid. Acest lucru face ca zăpada în oraşul nostru să recapete culoarea albă, apoi contribuie la reducerea pierderilor foarte mari pe care acest sistem le-a avut şi încă le mai are. Pe de altă parte, această nouă capacitate a centralei termice asigură cetăţenilor garanţia că vor beneficia de apă caldă şi căldură, fără întreruperi importante. De menţionat, că noua centrală se poate pune în funcţiune în doar 6 minute, pe când vechea centrală avea nevoie de 48 de ore pentru a fi pornită", a spus viceprimarul.
Obiectivul general al proiectului a constat în reducerea impactului negativ al nivelului crescut al emisiilor poluante şi minimizarea efectelor schimbărilor climatice cauzate de sistemul centralizat de alimentare cu energie termică. 
Ministrul Cristian Ghinea a lăudat eforturile făcute la Oradea, spunând că municipiul Oradea este un exemplu de succes şi curaj: ,,Am spus la începutul mandatului meu că vreau să merg în ţară, acolo unde avem exemple de succes şi de curaj din partea autorităţilor locale, iar domnul Bolojan şi echipa de la Primăria Oradea au dovedit curaj sub mai multe aspecte. În primul rând, eu mulţumesc municipiului Oradea pentru că a terminat la timp acest proiect şi a consumat banii pe exerciţiul financiar 2007-2013 înainte de finele anului trecut, astfel încât nu a trebuit să consumăm bani şi din actualul exerciţiu bugetar. Partea de curaj ţine şi de refacerea proiectului tehnic. Găsirea unei soluţii tehnice mai bune a necesitat curaj din partea primăriei, pentru că au trebuit să convingă autorităţile de management şi Comisia Europeană şi au reuşit. Semnalul meu este că nu trebuie să rămânem închistaţi în nişte proceduri atunci când găsim soluţii mai bune. În continuare, aşteptăm proiecte de la autorităţile locale pentru termoficare, dar şi pentru alte linii de finanţare, pentru că am lansat ghidul de finanţare pentru 13 miliarde de euro"
Vizita ministrului Cristian Ghinea a continuat la amplasamentul terminalului intermodal, iar apoi la lucrările la reţelele de termoficare de pe strada Tudor Vladimirescu, ambele fiind proiecte  cuprinse în POIM (Programul Operaţional Infrastructură Mare).
Pe Str. Tudor Vladimirescu, viceprimarul Mircea Mălan a prezentat ministrului Cristian Ghinea stadiul la lucrările de termoficare. În prima etapă a proiectului s-au reabilitat 17, 5 km de reţele termice, urmând ca în a doua etapă să fie reabilitaţi încă 20, 28 km. În acest moment, în Oradea există 11 şantiere pe care se lucrează la reabilitarea reţelelor termice. (B.P.)Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ministrul Cristian Ghinea a vizitat noua centrală pe gaz a municipiului, dând Oradea ca exemplu de bună practică.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:44:09 Ora standard a Europei de Est