Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activități desfășurate în Orășelul copiilor din Oradea

De Ziua siguranței rutiere,

Activități desfășurate în Orășelul copiilor din Oradea

Și în ultima zi a „Săptămânii prevenirii criminalității”, tot copiii au fost cei mai răsfățați și câștigați!

Vineri, în și de „Ziua siguranței rutiere”, ei au fost invitați de către subcomisarul de poliție Ioana Indrieș (șeful Compartimentului de analiză și prevenire a criminalității) în Orășelul copiilor din Oradea, unde li s-a propus: 
 „Educația rutieră – educația ce salvează vieți”, concurs cu tematică rutieră; amenajarea unui stand cu materiale educativ – preventive și proiectarea unor spoturi video; simulatorul de accidente rutiere pentru motociclete, cu posibilitatea testării efectelor impactului în cazul producerii unui accident rutier în care este implicată o motocicletă.
 „Reguli de prim ajutor” prezentarea unor tehnici de prim ajutor în cazul unor accidente, de către o echipă de voluntari de la Crucea Roșie Bihor.
„Ghicește indicatorul de circulație!” – concurs interactiv, cu participarea unui clown (așa după cum aveam să aflăm din comunicatul primit).
Marele premiu – o bicicletă
Intrând în pavilion, nu se putea să nu observi atenția de care se bucura simulatorul pentru testarea îndemânării în conducerea motocicletei, o premieră națională în domeniu, după cum aveam să aflăm de la cel „vinovat” de montarea lui în pavilion, dl Balogh Zoltan, directorul executiv al Școlii Opel West din Oradea (unul dintre partenerii organizatorilor „Săptămânii prevenirii criminalității”). „Într-adevăr, este o premieră națională, întrucât un asemenea simulator (marca Honda) nu mai există în România. Acest aparat simulează circulația dintr-un oraș și din afara localității în situații reale. Tot noi, am oferit organizatorilor marele premiu al concursului cu tematică rutieră, o bicicletă de marcă. După-amiază, vom mai avea două participări, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, folosirea motocicletei, dar și riscurile care pot apărea în trafic, iar la sediul școlii noastre (pe str. Șelimbăr nr. 2), vom avea o întâlnire în cadrul proiectului „Minte limpede – siguranța și plăcerea de a conduce”, cu elevi ai școlii noastre de șoferi, dar nu numai...”, ne-a declarat directorul executiv, Balogh Zoltan.
Copiii au fost încântați să devină motocicliști pentru câteva momente, manevrând simulatorul.
Curând, însă, ei aveau să părăsească „locul faptei” fiind așteptați să intre în concurs. Echipa organizatoare a competiției, în frunte cu subcomisarul de poliție Ioana Indrieș, le-a pregătit un concurs pe cinste, cu un chestionar a la școala de șoferi, test grilă cu 20 de situații-problemă, fiecare având trei variante de răspuns (din care una putea fi corectă, două, toate trei sau niciuna). La proba practică, toți membrii echipajelor trebuiau să răspundă în scris (individual), fără să se consulte, care erau accesoriile care lipseau din dotarea regulamentară a bicicletei-premiu pe care o aveau în față (în sala de concurs).
La finalul, întrecerii, marele premiu (bicicleta) avea să fie adjudecat(ă) de echipajul Școlii cu clasele I-VIII nr. 11, care s-a clasat pe primul loc în confruntarea cu celelalte șapte echipaje orădene (pe locul II – echipajul Șc. „Nicolae Bălcescu”, III – Șc. „George Coșbuc”, IV – Șc. „Andrei Mureșanu”, V – Șc. „Avram Iancu”, VI – Șc. „Alexandru Roman”, VII - Șc. „Ion Bogdan”, VIII – echipajul Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu”).
Clownul și sanitarii pricepuți
La finalul concursului, un actor al Teatrului de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia” din Oradea, în postură de clown, a „monopolizat” totul, punând stăpânire și făcând tot ceea ce a dorit cu copiii; cu măiestrie, convingere și putere de seducție, i-a vrăjit și manevrat după plac, verificându-le cunoștințele legate de semnele de circulație.
Cea de-a doua surpriză plăcută au constituit-o membrii echipajului sanitarii pricepuți de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea (Alexandra Lazăr, Durne Milka, Cristina Þicra, Alexandra Ene, Raluca Popa –„victima”-blondă și George Popescu), echipaj care ne-a reprezentat cu cinste județul la etapa națională (desfășurată în 22 - 28 iulie 2008, la Poiana Pinului, în județul Buzău), ocupând locul V pe țară, iar „victima”-blondă (Raluca Popa) a fost nominalizată drept cea mai (tare și mai bună) pricepută victimă a concursului.
Sanitarii eminescieni au făcut o demonstrație de acordare a primului ajutor, fiind apaludați la scenă deschisă de întreaga asistență.
Așadar, organizatorii „Săptămânii prevenirii criminalității” nu pot decât să fie încântați de reușita manifestărilor, o spunem noi, cei care am ținut aproape, fiind cu ochii (și obiectivul aparatului de fotografiat) pe ei.
Felicitări! (Ovidiu DAN) 
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Activități desfășurate în Orășelul copiilor din Oradea. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:59 Ora standard a Europei de Est