Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sistemul centralizat de termoficare din Oradea, un exemplu de succes

Un model

Sistemul centralizat de termoficare din Oradea, un exemplu de succes

Asociația Română pentru Promovarea Eficienței Energetice și Federația Asociațiilor Companiilor de Unități din Energie, în parteneriat cu Guvernul de la București, Autoritatea Națională pentru Reglementare în domeniul Energiei și Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare și Utilități Publice a organizat în data de 22 septembrie conferința națională „Termoficarea la răscruce de drumuri. Soluții pentru salvarea sistemelor centralizate din România".

La eveniment au participat reprezentanți ai autorităților centrale și locale din toate regiunile țării, ai operatorilor de termoficare, ai clienților, administrația orădeană fiind reprezentată de Eduard Florea, precum și de Stănel Necula şi Dan Creţu din partea Termoficare Oradea.
În cadrul conferinței a fost prezentată situația actuală a serviciilor publice de termoficare din România, iar ca și modele de succes ale sistemului centralizat de termoficare, pe lângă oraşele Timişoara, Iaşi şi Chişinău, a fost prezentat și municipiul Oradea, unde a fost construită o nouă centrală pe gaz şi este în curs reabilitarea reţelei de termoficare.
,,Conştientizarea importanţei şi a amplorii sistemului s-a produs în momentul elaborării MASTER PLANULUI ca primă etapă în cadrul elaborării Aplicaţiei pentru realizarea, în sectorul termoficare, a unor investiţii finanţabile din Fondul de Coeziune în cadrul Programului Operaţional Sectorial de Mediu 2007-2013 - Axa Prioritară 3.
Reabilitarea în întregime a sistemului de alimentare centralizată cu energie termică este o opţiune strategică a Municipiului Oradea, de existenţa şi funcţionalitatea sistemului de încălzire depinzând aproximativ 70% din populaţia oraşului pentru asigurarea apei calde menajere pe toată durata anului şi pentru confort termic pe durata sezonului rece. Soluţia a fost asumată politic şi asigură o perspectivă stabilă pentru cea mai mare parte dintre cetăţenii oraşului", a menţionat Eduard Florea, directorul economic al Primăriei Oradea, preşedinte al Consiliului de Administraţie al Termoficare SA.
În cadrul conferinței, persoanele participante au concluzionat că sistemul centralizat de termoficare continuă să fie un model de succes şi în viitor, totodată fiind prezentată și problema sistemului public de termoficare ca fiind una care îşi poate găsi soluţii viabile dacă autorităţile locale şi centrale lucrează împreună şi adoptă prevederi legislative utile pentru susţinerea producătorilor de energie.(B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 12:17:25 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...