Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Studenții Universității Agora... au ajuns pe mâinile unui fost student de-al nostru”

La practica din vară,

,,Studenții Universității Agora... au ajuns pe mâinile unui fost student de-al nostru”

,,Și în această vară, studenții Universității Agora, care au făcut practica la Poliție, au ajuns pe mâinile unui fost student de-al nostru, Tavi Perțe, inspector principal, un profesionist de excepție care s-a ocupat de actualii studenți", ne-a spus dl lector univ. dr. Florian Mateaș, îndrumătorul (responsabilul sau tutorele) de practică.

Din cei 21 de studenți care au făcut practica de specialitate în vară la Inspectoratul de Poliție Județean Bihor, 19 au obținut nota maximă - 10 (zece): Patricia Sorina Bar, Paula Bărnău, Alina Cristina Bochiș, Dorel Bunta, Corina Aurelia Cacarază, Norbert Andrei Cioară Mate, Bianca Petrina Ciordaș, Mădălina Diana Creț, Diana Alexandra Dacin, Ilie Mihai Dzițac, Ioana Mădălina Galea, Casian Ioan Gavra, Raluca Lucia Ile, Răzvan Ionuț Jurca, Lorincz Denisa Luana, Ioana Mierluț, Ioana Andreea Moldovan, Ioana Mădălina Țigan și Mircea Iremia Țoca.
Din cele 80 de ore de practică, cele mai multe le-au efectuat în teren, însoțind echipajele de polițiști aflate în misiune, prilej cu care au întocmit procese verbale de contravenție, au completat registru aparat radar, au completat formularul de citare a unei persoane, dovada înlocuitoare a permisului de conducere și a certificatului de înmatriculare, au luat parte la efectuarea legitimării unei persoane, au fost inițiați în activitatea de patrulare auto...
Parcurgând Fișa de observație/evaluare a studentului privind efectuarea stagiului de practică, am identificat cel puțin cinci indicatori de performanță: inițiativă și creativitate; relațiile personale ale stagiarului în organizație; punctualitate și disciplină; motivare; calitatea muncii și responsabilitate în rezolvarea sarcinilor; comportamentul general și respectarea regulamentului de ordine interioară. Așadar, nota maximă nu se obține, cum s-ar crede, doar prin simpla prezență fizică la practică și atitudine corectă.
Cei din anul I l-au avut drept îndrumător (tutore) pe dl lector univ. dr. Crăciun Leucea, iar cei de la drept pe doamna conf. univ. dr. Viorina Maria Judeu.
Practică la Bibliotecă
Să mai spunem că unii au făcut practică inclusiv la Biblioteca Universității Agora, precum: Giordano Fășie și Antonia Cornea (Drept, anul II), Alina Cristina Bochiș (Poliție Locală, anul II), Georgiana Nistor (Poliție Locală, anul I), Bianca Petrina Ciordaș (Poliție Locală, anul II), Raluca Lucia Ile și Patricia Sorina Bar (ambele la Poliție Locală, anul II).
Ovi Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Studenții Universității Agora... au ajuns pe mâinile unui fost student de-al nostru”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:26 Ora standard a Europei de Est