Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programul Child Life în Hospice

Fundația Hospice Emanuel

Programul Child Life în Hospice

Fundația Hospice Emanuel a derulat și în acest an un program de suport psihosocial pentru copii diagosticați cu boli grave și pentru copii care au un frate sau un părinte grav bolnav.

Serviciile au fost finanțate printr-un grant de 20.000 de lei acordat pentru a patra oară consecutiv de către Fundația pentru Comunitate și Compania MOL România prin Programul MOL pentru Sănătatea Copiilor.
Programul Intervenții Child Life în Hospice s-a desfășurat în perioada 2 decembrie 2015 - 31 august 2016, adresându-se pacienţilor pediatrici diagnosticaţi cu o boală limitantă de viaţă în stadiu avansat, fraților lor, cât şi copiilor pacienţilor oncologici adulţi, aflaţi în pragul pierderii lor sau imediat după deces. Un număr total de 39 de copii din Oradea şi localităţile limitrofe, asistaţi de Fundaţia Hospice Emanuel, au beneficiat de vizitele psihologului, ale asistentului social sau ale voluntarilor formați în intervenții Child Life. Vizitele au fost realizate la Spitalul Municipal pe secția de Onco-Hematologie Pediatrică sau la domiciliul pacienților și familiilor lor, în cazul pacienților nedeplasabili sau atunci când copilul avea un frate sau părinte grav bolnav. 12 adolescenți care au pierdut o persoană dragă au participat la un club de artterapie în cadrul căruia exprimarea artistică este utilizată în scopul vindecării.
Serviciile Child Life se referă la intervenţiile deliberate în scopul minimalizării distresului şi anxietăţii experimentate de copii în mediul spitalului şi al asigurării creşterii şi dezvoltării lor optime în perioada internării în spital și după întoarcerea acasă. Serviciile se adresează și familiilor pacienților, oferindu-le informare și suport emoțional, pregătire pentru deces și consiliere de doliu în situația în care boala nu mai poate fi controlată.
Metodele aplicate includ activități de joc normal și stimulare în vederea dezvoltării, activități de orientare în mediu și structurare a timpului, pregătire psihologică pentru proceduri medicale, activități terapeutice prin joc, artă și muzică, hortocultură, biblioterapie, construire de moșteniri și consiliere de doliu. Într-un cadru securizant și pe fondul unei relații terapeutice calde și suportive, activitățile au țintit reducerea problemelor emoționale și adaptarea funcțională la realitatea prezentă. Efectele scontate au inclus autoexprimarea temerilor și preocupărilor legate de experiența bolii; creșterea familiarizării cu echipamentul și procedurile medicale, diminuând astfel anxietatea copiilor și facilitând înțelegerea și simțul controlului; învățarea și exersarea unor noi modalități de coping; adaptarea funcțională în urma pierderilor suferite, incluzând funcționalități corporale, schimbări de viață, persoane dragi. Studiul efectuat la finele proiectului arată că intervențiile terapeutice s-au dovedit eficiente în direcția creșterii activității și angajamentului și în optimizarea relațiilor cu ceilalți. De asemenea programul a rezultat în îmbunătățirea experienței pozitive, conducând la creșterea bucuriei, a mulțumirii și a stimei de sine a pacienților pediatrici. În ce privește emoțiile negative, intervențiile au condus la reducerea anxietății, depresiei și a sentimentului de neputință.
Intervenția terapeutică în doliu a vizat facilitarea autoexprimării într-o manieră fizică, acceptabilă și plăcută, a-și lua La revedere de la persoana pierdută și adaptarea la noul mediu din care persoana dragă lipsește, îmbrățișând și integrând schimbările care apar în viață.
Mărturiile părinților susțin impactul intervențiilor Child Life, iar cadrele medicale sunt recunoscătoare pentru valoarea adăugată serviciilor oferite de către spital. Mămica unui băiat de 5 ani diagnosticat cu boala Hodgkin declară: „Copilul meu s-a împrietenit cu cei de care era îngrozit la început și este atât de dezinvolt acum. Trăim din plin fiecare minut petrecut cu fetele (terapeute și voluntare), ele ne fac să râdem, să ne simțim o familie normală, să sperăm că mai există o viață dincolo de pereții acestui salon și că într-o zi toată această paranteză se va închide".
Fundația Hospice Emanuel mulțumește Fundației pentru Comunitate și Companiei MOL România fără de care aceste servicii nu ar putea fi oferite la această scală și intenționează să continue să dezvolte proiecte în beneficiul copiilor care se confruntă cu boli amenințătoare de viață. 
Daria Barna,
psiholog Fundația Hospice Emanuel din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:43:37 Ora standard a Europei de Est