Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Zilele Carierei de Impact Social (II)

Joi, la Universitatea Agora

Zilele Carierei de Impact Social (II)

Fundaţia AGORA Oradea și SC eDAVA INNOVATION SRL au organizat joi, 15 septembrie 2016, în Sala Verde a Fundaţiei AGORA ( din Piaţa Tineretului, Nr. 8), Zilele Carierei de Impact Social - septembrie 2016, eveniment organizat pe sustenabilitatea proiectului ,,ETIC - Cariere de Impact Social, program de consiliere profesională și practică studențească", Contract nr. POSDRU/161/2.1/G/138622.

Proiectul s-a finalizat în 6 noiembrie 2015, a fost cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial  Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 şi a vizat dezvoltarea abilităților de muncă ale studenților în vederea creșterii șanselor de ocupare și a integrării cu succes a acestora pe piața muncii.
Tema evenimentului a fost Promovarea activităților de voluntariat la nivelul entităților din Regiunea NV. În cadrul evenimentului, studenții, angajații și profesorii prezenți au dezbătut o serie de aspecte legate de acțiunile sociale pe care le putem întreprinde la nivel de entități, acțiuni care să vină în sprijinul studentului, respectiv a absolventului, în ceea ce privește experiența acumulată.
S-a precizat faptul că voluntariatul este o activitate care trebuie tratată serios și care ar putea să dea posibilitatea unui student sau absolvent să-și găsească mai ușor un loc de muncă. Printre participanți au fost și studenți interesați să participe la acțiuni de voluntariat, iar în acest sens Fundația Agora are încheiate parteneriate cu o serie de entități și poate direcționa studenții sau absolvenții interesați spre acestea, a precizat  conf. univ. dr. Gabriela Bologa.
Doamna expert David Florina a precizat că activitatea de consiliere continuă și pe sustenabilitatea proiectului, studenții putând să beneficieze de serviciile de consiliere atât online prin intermediul platformei proiectului http://etichub.ro/ , dar și prin organizarea unor sesiuni de consiliere.
Doamna asist. univ. drd. Rath Boșca Laura Dumitrana a precizat că vor fi organizate în continuare stagii de practică pentru studenți, în baza acordurilor de parteneriat încheiate cu diverse entități sau prin  încheierea unor parteneriate noi în acest sens.
Doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa a precizat în încheierea evenimentului că vor fi organizate și în perioada următoare astfel de evenimente și a îndemnat studenții să participe deoarece astfel de informații pot fi de folos pentru cariera fiecăruia. (R.B.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Zilele Carierei de Impact Social (II).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:08 Ora standard a Europei de Est