Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Va trebui să facem școala mai atractivă și un alt tip de promovare”

La C.T. ,,Constantin Brâncuși”

,,Va trebui să facem școala mai atractivă și un alt tip de promovare”

În ultimii ani, la Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuși" din Oradea, a scăzut foarte mult numărul de elevi și numărul de clase; din 2012 când existau 35 de clase cu 900 de elevi, s-a ajuns la finele anului școlar 2015-2016, la 23 de clase și 628 de elevi.

Obiectivul noii conduceri este păstrarea numărului de elevi înscriși și a numărului de clase, iar ,,pentru anul școlar viitor va trebui să facem școala mai atractivă și un alt tip de  promovare prin care să  atragem cât mai mulți elevi la Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuși". Poarta școlii noastre este deschisă pentru toți absolvenții clasei a VIII-a. Avem elevi olimpici, de patru-cinci ani tot locul I; dacă acești olimpici vor vorbi cu elevii gimnaziști, prezentându-le liceul și meseriile pe care le avem nu cred că nu am putea atrage și mai mulți elevi. De asemenea, am lărgit echipa de promovare a școlii, de la directorul școlii la muncitorul de întreținere, fiecare  să aibă responsabilitatea să atragă elevi spre școala noastră. Astăzi, când toată lumea  construiește, să nu gășești  specialiști în construcții și să nu găsești elevi care să dorească să se formeze în acest sector? Mai cu seamă că în partea de nord-vest a țării nu mai există un asemenea liceu, nici în Satu Mare, nici în Sălaj, nici în Maramureș, cu profil de construcții, instalații și lucrări publice. Avem acreditări și pentru domeniul mecanică și electric și va trebui să diversificăm oferta educațională", a precizat dl director Nicolae Avram.
Planul de școlarizare existent
La ora actuală, la C.T. ,,C-tin Brâncuși", există clasă cu profil construcții, instalații și lucrări publice , calificarea tehnician desenator pentru construcții și instalații/producție media, cu calificarea tehnician operator procesare text imagine (clasa a IX-a A); construcții, instalații și lucrări publice / structuri pentru construcții (clasa a X-a A);  domeniul tehnic electric,calificarea tehnician electrician, electronist auto (clasa a XI-a A); domeniul tehnic mecanică / servicii economic, calificarea tehnician mecatronist și tehnician în activități de poștă (clasa a XI-a B); construcții, instalații și lucrări publice/ servicii turism și alimentație, cu calificările tehnician desenator pentru construcții și instalații, respectiv tehnician în hotelărie (clasa a XII-a A); domeniul tehnic electric, cu calificarea tehnician electrician electronist auto (a XII-a B); domeniul tehnic mecanică, având calificarea tehnician mecatronist (a XII-a C).
La învățământul liceal - curs seral rută directă, domeniul construcții, instalații și lucrări publice, calificare tehnician în construcții și lucrări publice (clasa a IX-a B, seral); construcții, instalații și lucrări publice/finisaje pentru construcții, calificare tehnician în construcții și lucrări publice (clasa a X-a B, seral); domeniul tehnic mecanică de motoare, calificare tehnician mecatronist (a XI-a C, seral); domeniul construcții, instalații și lucrări publice, calificare tehnician în construcții și lucrări publice (clasa a XI-a D, seral); domeniul construcții, instalații și lucrări publice, calificare tehnician în construcții și lucrări publice (clasa a XII-a D, seral); domeniu tehnic electromecanică, având calificarea tehnician electromecanic (a XII-a E, seral) domeniul construcții, instalații și lucrări publice, calificare tehnician în construcții și lucrări publice (clasa a XIII-a A, seral); domeniul construcții, instalații și lucrări publice, calificare tehnician în construcții și lucrări publice (clasa a XIII-a B, seral).
Învățământ liceal - frecvență redusă (filieră teoretică, profil real) specializare matematică-informatică (a XII-a E, frecvență redusă).
Învățământ profesional (de 3 ani): construcții, instalații și lucrări publice, calificările instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze, respectiv zidar, pietrar, tencuitor (clasa a IX-a A, profesional); mecanică de motoare, calificare mecanic auto (a X-a A, profesional); electromecanică, mașini, utilaje, instalații/ construcții, instalații și lucrări publice/ instalații pentru construcții, cu calificările electromecanic utilaje și instalații industriale, respectiv instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze (a X-a B, profesional); electromecanică, mașini, utilaje, instalații/mecanică, lăcătușerie, mecanică, structuri, cu calificările electromecanic utilaje și instalații industriale,respectiv confecționer tâmplărie din aluminiu și mase plastice (a XI-a A, profesional); construcții, instalații și lucrări publice/ structuri pentru construcții, cu calificările zidar, pietrar, tencuitor (a XI-a B, profesional).
Învățământ postliceal (construcții, instalații și lucrări publice), cu specializarea tehnician devize și măsurători în construcții (anul I și anul II).
În concluzie, colegiul funcționează cu șapte clase de liceu (curs de zi), cinci de profesională, opt de seral, o clasă  cu frecvență redusă și două clase de postliceal, în total 23 de clase, cu 628 de elevi.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Va trebui să facem școala mai atractivă și un alt tip de promovare”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:58:38 Ora standard a Europei de Est