Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Peștele de la cap...

Mă văd obligat să lămuresc niște lucruri

Peștele de la cap...

Nu doream să scriu nimic, dar având în vedere ultimile evenimente, mă văd obligat să lămuresc niște lucruri. Am să încep cu teribila afirmație făcută de către dna. Alina Gorghiu cu privire la norma didactică.

Doamnă co-președinte  PNL, doriți șomeri în învățământ? Dacă așa puneți problema o să-i aveți, și nu puțini....în jur de 25.000! Asta este problema cea mai importantă a țării? Eu zic că nu. Cetățenii țării o duc rău (nu toți), partidele politice rând pe rând s-au scărpinat cu mâna stângă la urechea dreaptă, iar învățământul românesc alături de sănătate sunt subfinanțate de 26 de ani.
Această doamnă sus pusă, face comparații cu alte state din UE. Dacă nu știe îi spun eu, că, în unele țări norma didactică (acolo unde există responsabilitate din partea politicienilor) este de 14-15 ore pe săptămâna, iar în țările în care programul Școală după școală funcționează, se stă și 40 de ore.
Politicul doar cere, dar nu dă nimic. Am un exemplu din vremea anilor 1960-1970 când Japonia a avut o creștere economică impresionantă în urma unor investiții pe seama educației. În zilele noastre, același lucru se întâmplă în Finlanda.
În România post decembristă învățământul a fost tot timpul la și altele.....
Subfinanțarea a dus la sărăcie în învățământ, angajații din acest domeniu sunt cei mai săraci oameni din societatea noastră. Asta datorită clasei politice care nu a apreciat acest domeniu de activitate. Învățământul nu creează bunuri materiale, el creează viitorii cetățeni ai țării, iar cu cât vor fi mai bine pregătiți și educați țara va prospera.
Stimată doamnă co-președinte, Ministerul Educației în ultimii 4 ani a avut 6 miniștri. În ultimul an ați susținut un Guvern de tehnocrați, care prin tot ce face seamănă cu Guvernul Boc înainte de tăierile salariale. Politicieni din toate partidele parlamentare, dați-vă mâna și sprijiniți învățământul și sănătatea, și veți avea o țară puternică.
Acum, concret ce se întâmplă în această perioadă în învățământ este strigător la cer. Ordonanța 20/2016 a făcut mai mult rău decât bine.  Noi sindicatele nu am fost consultați și a ieșit un act normativ de neaplicat. Știm foarte bine că e mai ușor să previi  decât să repari.
Să sperăm că se vor rezolva problemele personalului auxiliar și al directorilor de școli mai mici....
Apropo de directori, stimați colegi, a apărut metodologia de desfășurare a concursului de ocupare a funcției  de director si director adjunct. Iubitul nostru minister a făcut copy-paste după criteriile de la concursul organizat pentru  inspectorul general și adjunct.
Așa că, directorii de grădinițe, directorii de școli mai mici și din mediul rural nu pot obține nota 7 "nici de își mănâncă unghiile". Mie, mi se pare anormal că acești oameni să nu poată aspira la aceste funcții.
Ce se dorește? Să rămână posturile vacante, și ele să devină un troc electoral.
Am 43 de ani în slujba învățământului, și nu am crezut că voi ajunge să scriu asemenea lucruri. Toți colegii mei de generație eram mândri de meseria noastră, azi mi se pare că a fi dascăl înseamnă sărăcie.
Președinte S.L.I. Bihor,
prof. Țenț Ioan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:03 Ora standard a Europei de Est