Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Hotelul din Cetatea Oradea şi-a deschis porţile

Ieri, 14 septembrie

Hotelul din Cetatea Oradea şi-a deschis porţile

Ieri dimineaţă a avut loc o conferinţă de presă în Cetatea Oradea, cu ocazia deschiderii hotelului din incinta cetăţii şi a cafenelei aferente.

La eveniment au participat reprezentanţii Primăriei Oradea, respectiv d-na Gabriela Arghiroiu - şef Serviciu Management Cetatea Oradea şi Dumitru Sim - manager al proiectului de reabilitare a Cetăţii, dar şi dl. Jean Podilă şi dl Adrian Marchiş - reprezentanţii S.C POD SERV COM S.R.L, firmă care a luat în administrare hotelul din Cetatea Oradea pe o perioadă de 5 ani.
,,Hotelul a fost reabilitat pe fonduri europene. El face parte din proiectul "Reabilitarea şi refuncţionalizarea Corpurilor B, C, D şi E din Cetatea Oradea în vederea introducerii în circuitul turistic. CETATEA ORADEA, CENTRU MULTICULTURAL ŞI MULTICONFESIONAL - Etapa II". Suma lunară pe care administratorul hotelului o plăteşte nu reprezintă o chirie, ci o contribuţie la cheltuielile de administrare ale Cetăţii Oradea", a spus d-na Gabriela Arghiroiu - şef Serviciu Management Cetatea Oradea. „Este binevenită deschiderea acestui hotel, cu atât mai mult cu cât în ultimele luni a existat o creştere semnificativă a numărului de turişti, în luna august peste 5.000 de turişti vizitând Cetatea", a menţionat d-na Gabriela Arghiroiu.
Contractul de administrare între Primăria Oradea şi S.C POD SERV COM S.R.L a fost semnat pe data de 10 august 2016, pe o perioadă de 5 ani, perioadă în care administratorul nu va schimba destinaţia spaţiului atribuit.
Pentru administrarea hotelului a fost organizată o licitaţie publică deschisă în data de 24 mai 2016, la care au participat doi ofertanţi: S.C POD SERV COM S.R.L  cu oferta de 6087,81 lei +TVA şi S.C METSALT IMPEX SRL - cu oferta de 7775 lei +TVA, oferă care a fost respinsă pentru că ofertantul nu a prezentat documentele justificative care să dovedească dovada funcţionării în domeniu de cel puţin 1 an de zile (unitate de cazare).
Domnul Jean Podilă, director S.C POD SERV COM S.R.L şi membru în Asociaţia pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune (APTOR), a precizat:  ,,Pentru noi, preluarea în administrare a acestui hotel a fost o provocare. Eu îmi doresc promovarea turismului bihorean, alături de APTOR participăm la toate târgurile unde promovăm şi Cetatea Oradea, care trebuie să devină un important reper turistic. Deoarece în Băile Felix vin turişti din foarte multe zone, ne dorim să îi atragem pe cât mai mulţi aici, în Cetate, dar pentru asta trebuie să avem aici cât mai multe programe şi evenimente. Vizitatorii trebuie să ştie că atmosfera din Cetatea Oradea este foarte plăcută, că este o zonă liniştită şi foarte aproape de centrul oraşului."
Per total, Hotelul Cetăţii are o suprafaţă de 1.440 mp şi este format din Corpul D cu 11 camere şi Corpul E cu 6 camere. Totodată, hotelul dispune de 80 mp de terasă, spaţiu tehnic la subsol, spaţiu de preparare şi servire a micului dejun, cafe bar şi depozite, dar şi 2 săli de conferinţe. Administratorul hotelului va pune la dispoziţia Municipiului Oradea, cu titlu gratuit, un număr de 3 camere în vederea cazării artiştilor cu care Primăria are parteneriate de colaborare.
,,Spaţiul de cazare a fost dotat cu mobilier, dotări PSI, televiziune prin cablu şi TV, dar administratorul are posibilitatea de a dota spaţiul cu aparatură şi alte obiecte de mobilier pe care le consideră necesare. De menţionat că în curând urmează să fie organizate licitaţii pentru a se amenaja în Cetatea Oradea trei cafenele, o cofetărie, două restaurante, o brutărie şi o vinotecă", a completat d-na Gabriela Arghiroiu.
În final, directorul hotelului, dl Adrian Marchiş, a spus: ,,Astăzi vom avea primul vizitator, este vorba despre un cetăţean străin, un suedez. Îmi place să cred că azi, nu numai că inaugurăm un hotel, dar şi un brand. Ne dorim ca aceasta să fie prima locaţie exterioară pentru turiştii care vin în Băile Felix. Preţurile sunt de 30 euro pentru o cameră single, 35 euro pentru o cameră dublă şi 50 de euro pentru un apartament, toate cu mic dejun inclus. Camera cu cea mai mică suprafaţă este de 20,5 mp, asta în condiţiile în care suprafaţa camerelor la un hotel de 4 stele trebuie să fie de minimum 18 mp".
Totodată, în cadrul conferinţei de presă s-a anunţat că, începând cu 1 ianuarie 2017, în Cetatea Oradea se va deschide şi o Casă a căsătoriilor, care va contribui la creşterea numărului de vizitatori. (B.P.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Hotelul din Cetatea Oradea şi-a deschis porţile.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:51:56 Ora standard a Europei de Est