Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Înmânarea diplomelor de excelență acordate de Guvernul României și M.E.C.T.

În Săptămâna excelenței în educație și învățământ

Înmânarea diplomelor de excelență acordate de Guvernul României și M.E.C.T.

Marți (23 septembrie 2008), în cadrul „Săptămânii excelenței în educație și învățământ”, la sala Filarmonicii de Stat din Oradea, a avut loc festivitatea de premiere a 125 de olimpici naționali și internaționali din unitățile de învățământ din județul Bihor.

La festivitate au participat: Mircea Ghitea, prefectul județului, Radu Þîrle, președintele Consiliului județean, Biro Rozalia, viceprimarul municipiului Oradea, Ioan Șereș, generalul Inspectoratului Școlar, conducători și reprezentanți ai serviciilor descentralizate, directorii unităților de învățământ, olimpicii, profesorii elevilor olimpici și părinți.
Diplomele de excelență acordate de Guvernul României și Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului (însoțite de un buchet de flori și o atenție) au fost înmânate de prefectul județului Bihor, dl Mircea Ghitea.
În numele olimpicilor au vorbit Florina Heredea, Yacoob Sumaya și Adina Buboi, iar din partea profesorilor, Carmen Bubela și Marinela Filip.
Prima olimpică premiată a fost Ioana Moga, de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, olimpică națională și internațională la chimie. Alături de Ioana au mai fost premiați 28 de gojdiști, opt olimpici de la C.N. „Mihai Eminescu”, șase de la C.N. „Octavian Goga” din Marghita, câte patru de la C.T. „Constantin Brâncuși” și C.T. „Ioan Ciordaș” Beiuș, trei de la Lic. Teologic Romano-Catolic, șapte de la C.T. „Mihai Viteazul”, doi de la C.T. „Dimitrie Leonida”, opt de la Lic. T. „J. Kozacek” Budoi, nouă de la Liceul de Artă, trei de la Școala cu clasele I-VIII „Dacia”, doi de la Liceul Teoretic German Friedrich Schiller” Oradea, câte unu de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” și Școala cu clasele I-VIII din Șerani, câte trei de la Gr. Șc. „Andrei Șaguna” și Lic. T. „Ady Endre”, câte unu de la Lic. T „Lucian Blaga” și Lic. T. „Aurel Lazăr”, câte doi de la Liceul „Don Orione” și Școala cu clasele I-VIII din Marghita, cinci de la C.E. „Partenie Cosma”, câte unu de la C.N. „Arany Janos” Salonta, C.T. „Traian Vuia”, Gr. Șc. Popești, Gr. Șc. Suplacu de Barcău, Gr. Șc. Agroindustrial „A. Tamas” Borș, Gr. Șc. „Unirea” Ștei, Lic. Ped. „Iosif Vulcan” și Lic. Teologic Baptist „Emanuel”, câte doi de la C.T. ”Al. Roman” Aleșd, Lic. Ped. „Nicolae Bolcaș” Beiuș, Lic. Teologic Penticostal și Lic. Teologic Reformat, câte unu de la Școala cu clasele I-VIII din Nucet, Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” și Școala cu clasele I-VIII „George Coșbuc”, doi olimpici de la Școala cu clasele I-VIII „Constantin Șerban” din Aleșd.       
Festivitatea s-a încheiat cu un moment artistic oferit de elevi ai Liceului de Artă din Oradea. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Înmânarea diplomelor de excelență acordate de Guvernul României și M.E.C.T.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:50:53 Ora standard a Europei de Est