Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au fost verificate 203 unităţi de învăţământ preuniversitar privind stadiul pregătirii pentru începerea noului an şcolar

În perioada 23 august - 1 septembrie

Au fost verificate 203 unităţi de învăţământ preuniversitar privind stadiul pregătirii pentru începerea noului an şcolar

În perioada 23.08.2016-1.09.2016, s-au efectuat controale privind stadiul pregătirii unităţilor de învăţământ preuniversitar din judeţul Bihor pentru începerea anului şcolar 2016-2017, conform Ordinului Prefectului nr. 492 din data de 19 august 2016.

Comisia de verificare a fost constituită din reprezentanţi ai Instituţiei Prefectului judeţului Bihor, Direcţiei de Sănătate Publică Bihor şi Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor.
Echipele formate au verificat următoarele aspecte: Existenţa autorizaţiei sanitare de funcţionare; stadiul lucrărilor de reparaţii, reabilitare, consolidare, modernizare; stadiul lucrărilor de igienizare şi dezinfecţie; asigurarea cu apă potabilă; starea igenico-sanitară a grupurilor sanitare; starea sălilor de clasă sub aspectul igienizării mobilierului, iluminatului, încălzirii şi stării pavimentului; modul de gestionare a reziduurilor menajere; asigurarea cu materiale de curăţenie şi dezinsecţie; existenţa examenelor medicale pentru cadrele didactice şi personalul de îngrijire.
În urma activităţii de control efectuate de-a lungul mai multor ani înaintea începerii anului şcolar, s-a constatat faptul că nu este necesară verificarea tuturor unităţilor de învăţământ an de an. Drept urmare în perioada mai sus-amintită s-au verificat 203 unități de învățământ din următoarele localităţi:  Aleșd, Aștileu, Borod, Bratca, Brusturi, Bulz, Ineu, Măgești și Vadu Crișului, Salonta, Tinca, Batăr, Husasău de Tinca, Tulca, Avram Iancu, Cîmpani, Rieni, Pietroasa, Drăgănești, Buntești, Lăzăreni, Holod, Hidișelul de Sus, Sâmbăta, Ceica, Căpâlna, Finiș, Copăcel, Sîrbi, Abram, Abrămuţ, Derna, Popeşti, Tăuteu, Diosig, Tarcea, Curtuişeni, Şimian, Viişoara.
În urma controlului, s-au constatat următoarele aspecte: Din totalul de 203 unități de învățământ verificate, 126 (62 %) au autorizații  sanitare de funcționare. Motivele principale pentru care 77 (38 %) nu au autorizații de funcționare sunt: Lipsa apei potabile în rețea; lipsa grupurilor sanitare interioare; lipsa uşilor la grupurile sanitare; surse de apă potabilă necorespunzătoare biologic și chimic; lipsa împrejmuirilor; prezenţa sobelor metalice.
În perioada următoare, Direcţia de Sănătate Publică împreună cu Inspectoratul Şcolar Judeţean vor efectua la 14 unităţi de învăţământ o reverificare a aspectelor constatate şi a măsurilor luate pentru remedierea anumitor probleme (de exemplu, la Borod - Realizare împrejmuire; repararea instalațiilor de apă potabilă; la Măgeşti - Montat sobă de teracotă; repararea și completarea gardului de împrejmuire; Şimian - Lipsă uşi toalete; lipsă împrejmuire curtea şcolii). În cazul nerespectării măsurilor indicate în urma reverificării se vor aplica amenzile prevăzute de lege.
Claudia Timofte,
director Cancelarie Prefectura Bihor

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:21:38 Ora standard a Europei de Est