Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Rata finală de promovare a examenului de Bacalaureat 2016 este de 25,7%

În a doua sesiune

Rata finală de promovare a examenului de Bacalaureat 2016 este de 25,7%

Rezultatele finale înregistrate în sesiunea august-septembrie a examenului naţional de Bacalaureat 2016, după soluţionarea contestaţiilor, indică o rată de promovare de 25,7%, în creştere cu 1,7% faţă de rata de promovare generată de rezultatele iniţiale (24%).

Prin urmare, numărul total de candidaţi care au promovat examenulul de Bacalaureat în sesiunea august-septembrie 2016 este de 8.898, cu 608 mai mulţi faţă de numărul înregistrat după prima afişare a rezultatelor (8.290). În funcţie de anul şcolar în care au finalizat studiile liceale, 6.601 candidaţi promovaţi (în creştere de la 6.156) provin din promoţia 2015-2016 (28,6%, rată de reuşită din totalul celor prezenţi), iar 2.297 de candidaţi promovaţi (în creştere de la 2.134) provin din promoţiile anterioare (20%, rată de reuşită).
Au fost depuse 11.118 contestaţii: la proba E)a) 3.792 de contestaţii, la proba E)b) 125 de contestaţii, la proba E)c) 3.141 de contestaţii, la proba E)d) 1.583 de contestaţii. În medie, rata de admitere a contestaţiilor la cele patru probe este de 41%.
Din totalul celor 42.297 de candidaţi înscrişi, s-au prezentat 34.579 de candidaţi (23.100 din promoţia 2015-2016 şi 11.479 din promoţiile anterioare). Au absentat 7.718 candidaţi, în timp ce 25.589 de candidaţi au fost declaraţi respinşi (16.459 din promoţia curentă şi alţi 9.130 din promoţiile anterioare). Au fost eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă 92 de candidaţi. Aceştia nu se vor putea înscrie la următoarele două sesiuni ale Bacalaureatului. Nu s-a înregistrat nicio medie de 10.
După soluţionarea contestaţiilor s-au consemnat rate de promovare peste 35% în judeţele Alba (36,89%) şi Caraş-Severin (35,60%). Judeţele cu o rată de reuşită sub 20% sunt Ilfov (14,14%), Gorj (16,74%), Giurgiu (17,74%). În Capitală, rata finală de promovare este de 21,94%.
Informaţii detaliate în legătură cu rezultatele finale din a doua sesiune a examenului naţional de Bacalaureat 2016 pot fi consultate în dosarul de presă ataşat.
Biroul de comunicare

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:48:40 Ora standard a Europei de Est