Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Admiterea la Universitatea Agora

Sesiunea de toamnă

Admiterea la Universitatea Agora

Admiterea la studiile universitare de licenţă - 2016
1) Facultatea de Științe Juridice și Administrative (Drept + Poliție locală)
2) Facultatea de Ştiinţe Economice (Management + Contabilitatea și informatică de gestiune)

Înscrieri de acasă
Pentru înscriere la concursul de admitere de la distanţă, puteţi proceda astfel:
Descărcaţi şi completaţi cu atenţie fișa de înscriere File - în format PDF sau File - în format DOC la concurs şi o salvaţi în calculatorul dumneavoastră.
Taxa de înscriere este de 100 de lei.
Plata se va face în contul Universităţii Agora, CUI 30060500, RO70 BFER 248 0000 10917 RO 01, Banca Comercială Feroviară S.A. Oradea, cod SWIFT BFER
Vă rugăm să transmiteţi prin e-mail (secretariat@univagora.ro), sau fax (0259-434.925) fişa de înscriere completată, însoţită de copia ordinului de plată pentru taxa de înscriere.
Vă rugăm să verificaţi procesarea fişei dumneavoastră de înscriere.
Informaţii suplimentare: Tel: +40 259 427 398, +40 259 472 513.
Domenii/ Programe de studii universitare de licenţă acreditate
cf. Legii 59/2012 şi H.G. nr. 376/ 18.05.2016: Link - Extras PDF
1. Drept (Drept) /  Link - Drept- 4 ani (240 ECTS), 100 locuri, IF, Ghidul studentului la Drept (47 pagini): File - PDF
Diploma de licenţă acordată după susţinerea examenului de licenţă: Licenţiat în drept
2. Management  /  Link - Management - 3 ani (180 ECTS),  50 locuri, IF,  Ghidul studentului la Management (20 pagini): File - PDF
3. Contabilitate / Link - Contabilitate şi informatică de gestiune- 3 ani (180 ECTS), 100 locuri; IF, Ghidul studentului la CIG (18 pagini): File - PDF
Diploma de licenţă acordată după susţinerea examenului de licenţă: Licenţiat în ştiinţe economice
Legendă: IF = învăţământ cu frecvenţă (zi)
4. Ştiinţe administrative/ : Link - Poliţie locală - 3 ani (180 ECTS): 100 locuri, IF, Ghidul studentului la Poliţie locală (46 pagini): File - PDF; Detalii admitere-probe sportive: File - PDF; Detalii admitere probe sportive sesiunea II septembrie 2016: File - PDF.
Diploma de licenţă acordată după susţinerea examenului de licenţă: Licenţiat în științe administrative.
Legendă: IF = învăţământ cu frecvenţă (zi); ID = învăţământ la distanţă; ECTS = credite transferabile în sistemul european
I. Criterii de admitere
Forma cu taxă: Admiterea la programele de studii universitare cu frecvenţă se face prin concurs, pe baza mediei obţinute la examenul de bacalaureat.
Forma fără taxă (bursă Agora): Admiterea la studiile de licenţă, pe locurile fără taxă, se face pe baza examenului de admitere care constă într-un interviu. Interviul va avea loc la o dată care va fi anunţată în timp util.
Admiterea la studiile de licenţă, pe locurile fără taxă, se face pe baza examenului de admitere care constă într-un interviu.
II. Calendar de admitere
Înscrierile se fac de luni până vineri, între orele 9.00 -17.00.
Admitere locuri cu taxă
Înscrierile la programele de studii universitare de licenţă și master se fac în două sesiuni, conform următorului calendar:
(1) Sesiunea I: 4 mai - 31 iulie.
(2) Sesiunea a II-a: 3 august - 29 septembrie.
Admiterea la studiile de licenţă/master, pe locurile cu taxă, se face pe baza mediei de la examenul de bacalaureat/licenţă.
Confirmarea locurilor ocupate
Pentru candidaţii admişi la forma fără taxă: prin achitarea taxei de înmatriculare de 50 euro ;
Pentru candidaţii admişi la forma cu taxă: prin achitarea a minimum 50 euro (sumă deductibilă din taxa anuală).
III. Acte necesare
Diploma de bacalaureat sau echivalentă, copie legalizată și original (pentru conformitate)
Pentru absolvenţii din acest an este suficientă adeverinţa de absolvire
Copie după certificatul de naştere
Copie după certificatul de căsătorie (pentru candidaţii care şi-au schimbat numele în urma căsătoriei)
Două fotografii 3/4
Copie dupa actul de identitate
Adeverinţă medicală şi dovada de vaccinare
Un dosar plic
IV. Înscrieri
Campusul Universităţii Agora
Piaţa Tineretului, Nr. 8
410526 Oradea, jud. Bihor
Tel: +40 259 427 398, +40 259 472 513
Fax:+40 259 434 925
Adrese de e-mail:
secretariat: secretariat@ univagora.ro
rectorat: rector@ univagora.ro
consiliu de administraţie: mmj@ univagora.ro
secretar şef universitate (: acte@ univagora.ro (adresa pentru primirea actelor în format electronic).
Universitatea Agora are sediul social în Oradea (orientare)
Cartierul Velenţa, în Piaţa Tineretului, Nr. 8 (colţ cu Str. Şcoalelor)
Din sensul giratoriu din Centrul civic, din dreptul Colegiului Național E. Gojdu, se merge pe Calea Clujului (sens unic). După ce se trece de Maternitate, la a treia intersecţie se ia la dreapta, pe lânga Biserica Catolică. Aici se află Campusul universitar Agora.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:10:49 Ora standard a Europei de Est