Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Promovarea imaginii grădiniței prin activitatea de parteneriat educațional

Grădiniţa Nr. 30 - ,,Mugurel”

Promovarea imaginii grădiniței prin activitatea de parteneriat educațional

În condițiile unui sistem concurențial în continuă dezvoltare generat de scăderea natalității,arondarea unei grădinițe cu două grupe și apariția alteia noi în proximitate, pentru G.P.P.Nr. 30 Oradea devine imperativă accentuarea eforturilor de promovare a imaginii grădiniţei printr-un proces de deschidere amplă către comunitate în general și de stabilire a unor relații directe cu viitorii potențiali beneficiari/părinți, în special.

În urma unei analize a comisiei care se ocupă de promovarea imaginii grădiniței la sfârșitul anului școlar 2015-2016, s-a apreciat că parteneriatul educațional a constituit o pârghie importantă prin intermediul căreia s-au transmis către parteneri informații, aprecieri, impresii, care au contribuit la conturarea unei imagini pozitive a instituției noastre. Parteneriatul educațional a înregistrat în anul școlar trecut noi accente care au făcut cunoscută activitatea grădiniței, valoarea și prestigiul acesteia, finalitățile procesului educațional derulat în această instituție de învățământ preșcolar.
Parteneriatul cu instituții de învățământ
Parteneriatul cu Universitatea Oradea prin participarea la proiectul POSDRU ,,Didact"
 practica pedagogică a studenților și activități sportive în sala de sport .
Parteneriatul cu Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" prin continuarea efectuării practicii pedagogice la una din grupele de la secția maghiară.
Parteneriatul cu  unități de învățământ preșcolar la nivel local și județean
Grupele de preșcolari au participat la o serie de proiecte și concursuri lansate de grădinițele partenere G.P.P. Nr. 27 ,,Micii ecologiști salvează vieți", G.P.P. Nr. 28 ,,Suntem mici ecologiști", G.P.P. Nr. 52 ,,Micii Campioni",  G.P.P. Nr.34 ,,România mea".
Cu grădinițele din mediul privat avem o foarte bună colaborare astfel că am participat și în acest an în proiectul - concurs ,,Planeta ursuleților" al Grădinițelor ,,Trei Ursuleți" și la concursul anual de limbă-engleză inițiat de Grădinița româno-americană  ,,Let"s grow".
La nivel județean există parteneriat cu G.P.P. Nr.1 Tinca și  G.P.P. Holcim Aleșd care ne-au invitat în acest an școlar la două acțiuni de succes: activitate de Ziua Pământului la Tinca și concurs de interpretare pentru preșcolari ,,Cântă și fii vesel" la Aleșd.
Aceste experienţe deosebite arată că posibilităţile de parteneriat ale unei instituţii preşcolare cu alte instituţii de învăţământ se pot extinde până la nivel de universitate, iar finalităţile au valenţe deosebite pentru fiecare partener.
Parteneriatul cu familia
Colaborarea Grădiniţă - familie se bucură de multă atenţie în unitatea noastră, având în vedere că reuşita actului educaţional depinde în mare măsură de felul în care funcţionează acest parteneriat. Am conştientizat că prioritar în relaţia Grădiniţă - familie este cunoaşterea şi înţelegerea familiei în calitate de partener constant şi autentic în contextul actual în care familia însăşi trebuie să se adapteze unor schimbări semnificative.
Părinţii noştri au demonstrat că sunt parteneri activi, serioşi şi cooperanţi prin modul de implicare a lor în toate activităţile desfăşurate în grădiniţă. Astfel, au sprijinit acțiunile și activitățile extracurriculare din săptămâna ,,Școala altfel", prin susținere financiară în cazul deplasărilor și prin participare directă la activități în parteneriat cu factori din comunitate.
De asemenea, o mare parte din părinți s-au implicat în pregătirea copiilor pentru participarea la concursuri (au confecționat costume pentru copiii care au participat la ,,Parada costumelor ecologice") și au participat asigurându-ne transportul la concursuri din oraș ,,Micii campioni" sau din județ ,,Cântă și fii vesel".
Părinții au participat la acțiunea ,,Ziua porților deschise", prilej cu care au urmărit la fiecare grupă activitățile pregătite de educatoare cu această ocazie.
Având în vedere că acest eveniment poate deveni un instrument valoros în promovarea grădiniței ne propunem ca în edițiile viitoare această acțiune să fie mai bine pregătită și mediatizată pentru a atrage un număr mai mare de părinți și potențiali viitori părinți.
O remarcabilă colaborare și comuniune strălucită cu părinții au realizat și în acest an  educatoarele de la cele două grupe maghiare  prin excursiile format părinți - copii - educatoare în afara programului grădiniței și sărbătoarea anuală de tip carnaval ,,Farsangi bal", în cadrul căreia părinții sunt implicați alături de copii în jocuri și concursuri interactive.
La nivelul celor 12 grupe ale grădiniţei s-au constituit comitete de părinţi care comunică foarte bine cu conducerea grădiniţei, cu întregul colectiv, oferind sprijin concretizat în fonduri pentru ,,Asociația Mugurel",  resurse materiale, donaţii şi sponsorizări pentru ameliorarea bazei materiale.
La finalul anului școlar am obținut un feed-back pozitiv din partea părinților prin centralizarea rezultatelor chestionarelor administrate de Comisia CEAC, chestionare menite să măsoare gradul de satisfacție a beneficiarilor/ părinți din grădiniță.
În concluzie, parteneriatul cu familiile copiilor din grădiniţa noastră este un mod de interrelaţionare plenară şi permanentă, concretizat în programe de educaţie, informare şi acţiuni specifice pentru părinţi, activităţi care şi-au dovedit eficacitatea în măreţul proiect pe care grădiniţa şi familia îl derulează ca parteneri - dezvoltarea personalităţii copilului preşcolar.  
Parteneriatul cu Kaufland România
În acest an școlar o formă de parteneriat inedită a constituit-o participarea grădiniței la concursul național ,,Olimpiadele Kaufland ,,care a creat  la nivelul unității o emulație deosebită prin numărul copiilor participanți și varietatea de activități abordate. Chiar dacă nu am câștigat marele premiu, considerăm participarea o reușită importantă în promovarea imaginii grădiniței la toate nivelurile în condițiile în care participarea unităților preșcolare din oraș a fost foarte restrânsă. Acțiunile derulate au fost reprezentate de aproape toate domeniile din regulamentul de organizare al concursului: ,,Acțiuni de ecologizare" ,,Stil de viață activ", ,,Sădirea unor plante aromatice", ,,Vizite informatice", ,,Pachețelul sănătos", ,,Reciclare selectivă", ,,Dans și muzică", ,,Orientare profesională", ,,Dinți frumoși și sănătoși".
Perspective
Pentru anii următori ne vom intensifica modalitățile de promovare a imaginii grădiniței  proiectându-ne activități noi pe lângă cele prezentate anterior:
-Găsirea de soluții pentru promovarea activității grădiniței, structură care se confruntă cu scăderea continuă a numărului de copii înscriși în ciuda valorii profesionale a personalului didactic angajat și a condițiilor asigurate.
-Inițierea și desfășurarea unor acțiuni, concursuri, proiecte la nivel local, județean,  național și   revigorarea parteneriatului internațional.
-Realizarea unor prezentări web definitorii pentru calitatea procesului de instruire si educație care se desfăşoară în cadrul grădiniţei;
-Planificarea atentă a campaniilor de informare şi comunicare cu beneficiarii care vor avea un caracter permanent printr-o gamă largă de mijloace: anunțuri la radio local, interviuri, reportaje realizate cu alți părinți, broşuri, pliante.
În final, considerăm că prin toate relaţiile de parteneriat stabilite la nivelul unităţii, am reuşit să promovăm valori comune ale grupurilor parteneriale (asigurarea şanselor în educaţie, transparenţă, dialog, comunicare, responsabilitate), iar prin asumarea rolului de promotor al tuturor acestor relaţii, am contribuit substanțial la creșterea prestigiului grădiniței.
Prof. Negrău Lucia
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Promovarea imaginii grădiniței prin activitatea de parteneriat educațional.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:41:53 Ora standard a Europei de Est