Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prima ediţie a Congresului Naţional al Istoricilor Români

În perioada 25 - 28 august, la Cluj-Napoca, se va desfăşura

Prima ediţie a Congresului Naţional al Istoricilor Români

În perioada 25 - 28 august 2016 va avea loc la Cluj-Napoca prima ediţie a Congresului Naţional al Istoricilor Români (C.N.I.R.), unde Centrul de Studii Interdisciplinare Oradea - Chişinău din cadrul Universităţii din Oradea va participa cu două secţiuni. Congresul este organizat de Facultatea de Istorie şi Filosofie din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai, în colaborare cu Academia Română, Centrul de Studii Transilvane şi Comitetul Naţional al Istoricilor din România.

Acesta va fi organizat pe secţiuni, prezentări şi o masă rotundă. În cadrul celor 51 de secţiuni, vor fi dezbătute tematici diferite, cum ar fi:  Probleme actuale ale istoriografiei juridice româneşti. De la politizarea istoriei la noile metode de cercetare, Abordări contemporane ale istoriei construcţiei europene, Istoria economică între general şi regional. Opţiuni metodologice, paradigme şi agendă,etc.
Una dintre secţiunile cu care Centrul de Studii Interdisciplinare Oradea - Chişinău participă la C.N.I.R. Ediţiile critice, încotro? Necesităţi, norme şi principii de editare este organizată şi moderată de prof. univ. dr. habil. Sorin Şipoş, de la Universitatea din Oradea, împreună cu prof. univ. dr. habil. Ion Gumenîi de la Facultatea de Istorie şi Filosofie, Universitatea de Stat din Republica Moldova. În această secţiune sunt investigate teme de cercetare din perioada interbelică care ocupă un loc central în activitatea istoricilor români. În condiţiile schimbărilor politice din timpul regimului comunist, mulţi istorici români au fost condamnaţi, iar operele lor au fost ignorate, până în anii '90 când acestea au fost reintroduse, treptat, în circuitul ştiinţific, devenind o sursă importantă de informare pentru istoricii mai tineri şi pentru studenţi. Nu de fiecare dată însă, editările sau reeditările au respectat minimele norme şi principii de editare, fapt care a constituit un minus pentru demersul ştiinţific, altminteri lăudabil.
Cadrele didactice ale Centrului de Studii Interdisciplinare Oradea-Chişinău din cadrul Universităţii din Oradea vor prezenta următoarele lucrări:
Mai sunt actuale editările şi reeditările? Studiu de caz: opera istoricului Silviu Dragomir - prezentată de prof. univ. dr. habil. Sorin Şipoş;
Permanenţa actualitate a "micii istorii" şi editarea documentelor specifice. Puncte de vedere - prezentată de prof. univ. dr. Gabriel Moisa;
Reeditarea operei arheologului Sever Dumitraşcu. Contribuţii la istoria Crişanei din antichitate până la începutul evului mediu - prezentată de lect. univ. dr. Florin Sfrengeu. La această secțiune este și prof. univ. dr.  Aurel Chiriac, directorul Muzeului Țării Crișurilor, cu lucrarea Istoricul de artă Coriolan Petreanu şi punerea în valoare a monumentelor de arhitectură medievale şi moderne din Bihor.
Prof. univ. dr. Mihai. D. Drecin, membru al Centrului de Studii Interdisciplinare, va organiza şi modera secţiunea Istorie bancară în România în perioada modernă şi contemporană. Nouă dintre cele douăsprezece lucrări propuse pentru această secţiune vor aborda ca subiect evoluţia sistemului bancar românesc în ultimii o sută de ani. Două se referă la creditul agricol în România modernă (1859-1914) şi Transilvania epocii dualiste.  Perioada interbelică este exemplificată prin consideraţii asupra: activităţii cooperativelor de credit din Bihor, conducătorilor şi funcţionarilor băncilor săseşti, unui studiu de caz despre manifestarea crizei economice în activitatea a trei bănci româneşti din Transilvania, interferenţelor elitei bancare italiene cu mediul politic românesc şi, nu în ultimul rând, asupra istoriei Băncii Chrissoveloni.
În cadrul acestei secţiuni, prof. univ. dr. Mihai Drecin va prezenta lucrarea Consideraţii asupra evoluţiei băncilor cu capital românesc în primul deceniu postdecembrist (1990-2000).
În etapa actuală, când Uniunea Europeană şi-a lărgit considerabil graniţele, iar interesul faţă de problemele de istorie a zonelor de frontieră ale acesteia a crescut enorm, istoricii din România trebuie să reprezinte o voce distinctă în spaţiul public. În zilele noastre, profesia de istoric a devenit o componentă indispensabilă a vieţii sociale. Specialiştii în istorie studiază fenomenele şi procesele realităţii sociale şi evaluează dinamica schimbărilor din lume, în general şi din România, în special. În acest context, organizarea unui astfel de Congres Naţional de Istorie a devenit o necesitate, iar participarea reprezentanţilor Universităţii din Oradea la congres reprezintă o acceptare a valorilor acestora în rândul elitei istoricilor din România. Congresul va reuni specialişti care împărtăşesc pasiuni şi interese profesionale comune.
Toate detaliile privind organizarea şi desfăşurarea C.N.I.R. şi lucrările care vor fi prezentate sunt disponibile la adresa http://cnir.conference.ubbcluj.ro/.
Trebuie să ne cunoaştem istoria pentru a ne putea construi viitorul!
Adela Mucea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:03 Ora standard a Europei de Est