Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Studenți de la Agora, 13 zile în tabără la Chengdu, China

În perioada 3 -15 iulie

Studenți de la Agora, 13 zile în tabără la Chengdu, China

După un drum lung şi mai multe escale am ajuns cu bine în Chengdu, China, duminică, 3 iulie 2016.

Eram foarte entuziasmaţi să ne întâlnim cu studenţii chinezi care ne aşteptau în aeroport şi să facem cunoştinţă cu ceilalţi participanţi. Ne-au întâmpinat cu multă căldură şi prietenie, toţi eram foarte bucuroşi să ne cunoaştem într-un final şi în realitate după mai mult timp în care am comunicat doar în mediul virtual. Majoritatea studenţilor ne-am descărcat aplicaţia chinezească WeChat, cu ajutorul căreia am ţinut legătura cu studenţii chinezi încă dinainte de a ne cunoaşte, oferindu-ne informaţii utile în legătură cu sosirea noastră în China.
Când am ajuns în aeroport, am făcut cunoştinţă cu toţi cei prezenţi. Următorul lucru a fost să ne  achiziţionat cartele cu numere chinezeşti pentru a putea fi contactaţi mai uşor, dar şi pentru a avea acces la Wi-fi. Pentru a te putea conecta la orice reţea de Wi-fi ai nevoie de un număr în una dintre reţelele de telefonie mobilă, ca să poţi primi printr-un mesaj un cod de înregistrare la reţeaua de internet. Am schimbat câţiva euro în RMB, Yuani, moneda locală în China la un schimb valutar din aeroport, deşi comisionul a fost destul de mare!
Campusul universitar - un adevărat orăşel independent
În faţa aeroportului ne aşteptau autocarele care ne-au transportat la hotelul în care urma să ne cazăm. Pe drum am făcut cunoştinţă cu multe persoane venite din toată lumea în tabăra de vară. Hotelul era situat la doar 5 minute faţă de campusul universitar. Campusul universitar era foarte mare, cu multe dormitoare, cantine, cafenele, magazine şi supermarketuri, un adevărat orăşel independent. Camerele hotelului erau de câte două persoane. La înregistrarea noastră în hotel, am primit un rucsăcel, o agendă, un pix, un tricou, toate personalizate cu sigla universităţii şi o insignă cu numele şi ţara de provenienţă a fiecărui student. De asemenea, am primit şi un card de student în contul căruia se aflau 500 de yeni, echivalentul a aproximativ 80 de euro. Acest card era foarte important, deoarece cu ajutorul lui puteam achita cumpărăturile din cadrul campusului şi puteam plăti mesele oferite în cadrul campusului; de aceea am plătit chiar şi 100 yeni garanţie pentru el, fiind şi mai greu de procurat din câte am înţeles.
Micul dejun l-am luat în cadrul hotelului în care eram cazați, iar prânzul şi cina, la una din cantinele campusului.
În dimineaţa zilei de luni, 4 iulie 2016, de la ora 9.30, a avut loc ceremonia de deschidere a taberei de vară. Am făcut poza de grup şi au fost susţinute mai multe discursuri din partea studenţilor şi a profesorilor. Apoi am fost invitaţi să vizităm Muzeul de istorie al universităţii. Pentru prânz am mers la cantina campusului degustând diverse tipuri de mâncare. Marea majoritate erau prea picante... De la ora 13.30 am avut cursul de ,,cultură chineză" la care am învăţat despre regulile de bază, despre ortografia şi fonetica limbii chineze. În aceeaşi seară, am avut parte şi de o cină de ,,bun venit" în cadrul hotelului în care eram cazaţi.
,,Încântat de cunoștință"
A doua zi, marţi, 5 iulie... de la ora 9.30, am avut un curs academic despre ,,One belt, one read initiative" susţinut de către d-nul profesor Li Han, de la care am învăţat mai multe despre comerţul chinezesc şi despre prezenţa produselor chinezeşti în toată lumea. În după-amiaza aceleiaşi zile, am avut activitatea de ,,ice-breaking" în care mai mulţi studenţi au susţinut o scurtă prezentare despre universitatea sau despre ţara natală. De asemenea, au fost mai multe jocuri şi activităţi amuzante prin care am putut să ne cunoaştem mai bine şi am câștigat diverse premii. În cadrul acestei acțiuni, fiecare student a primit un evantai simplu, pe care trebuia să îl dăm cât mai multor studenți să scrie ,,încântat de cunoștință" în limba maternă și să-l personalizăm.
Miercuri, 6 iulie... orele 9.00 - 11.00, am avut curs academic despre sistemul de sănătate din China, susținut de către d-nul profesor Zang Wenbin, iar de la ora 13.30 la 16, despre piaţa de capital din China, susținut de către dna profesor Dong Yan. În după-amiaza aceleiaşi zile, am avut programată o ieşire pe Strada Jinli, o stradă comercială, cu magazine pline cu suveniruri şi restaurante; o stradă care avea un aer antic chinezesc, cu bambus imens și clădiri cu acoperiș în stil chinezesc. Aici am încercat diverse preparate chinezești și am cumpărat suveniruri.
Joi, 7 iulie - orele 9 - 11.00, curs despre politica economică a Chinei. După-amiază, am avut cursul de caligrafie în care am învăţat despre regulile de ortografie şi ne-am pictat si semnat propriile evantaie primite în dar. Cina ,,hot pot" am luat-o într-un restaurant foarte frumos, într-un ambient natural. Hot pot este un stil de mâncare întâlnit în Asia. În mijlocul mesei se afla un vas în care se pun la fiert treptat diverse ingrediente, carne şi legume... și  fiecare se serveşte cu ce dorește.
Vineri, 8 iulie, orele 9 - 11.30, curs despre introducere în cultura chinezească, la care am aflat mai multe despre obiceiuri, mâncare şi tradiţii chinezeşti.
Sâmbătă, 9 iulie, am fost în vizită la Grădina zoologică unde am admirat mai mulţi urşi Panda, din specia bine cunoscută în alb şi negru, dar și alți Panda, cu coadă lungă și maronii. De asemenea, am văzut și pui Panda, care semănau cu nişte purceluși, roz şi cu puțin puf alb, abia după un an încep să arate ca un adevăr Panda. Provincia Sichuan este faimoasă pentru urşii Panda care se află în această regiune, urşii Panda găsindu-se doar în câteva regiuni în China. După-amiază, ne-am plimbat pe străzile ,,lungi şi înguste" care erau pline cu magazine, suveniruri şi restaurante.
Marele Buddha din Leshan - cea mai mare statuie de piatră din lume...
Duminică, 10 iulie... noi (Oana Varga și Dan Claudiu Scorțe, de la Universitatea Agora, singura din România), împreună cu mai mulţi studenţi: Bang din Singapore, Marina din Slovenia, Veronica din Polonia, Gloria din Italia, Jason din America, Tan din Thailanda, Edwin din Malaysia, Natcha din Thailanda şi alţii, am plecat într-o excursie în afara oraşul. La aproape trei ore distanţă de muntele Leshan, e un loc sacru, de rugăciune, cu multe statui imense ale lui Buddha şi ale altor personaje. Marele Buddha din Leshan este cea mai mare statuie de piatră din lume a lui Buddha. El a fost cioplit în stâncă de gresie în timpul dinastiei Tang (618-907) la locul de confluență a râurilor Min Jiang, Dadu He și Qingyi în provincia Sichuan din China. Statuia zeului are privirea îndreptată spre muntele Emei Shan, iar picioarele lui se află pe malul fluviului. În 1982 statuia a fost declarată monument național chinez, iar în 1996 a fost declarat patrimoniu mondial UNESCO. Statuia are 71 m înălțime și îl înfățișează pe Maitreya (Buddha al viitorului) șezând, mâinile i se află așezate pe genunchi. Spatele statuii are o lățime de 28 m, pe unghia mâinii are loc fără probleme o persoană așezată.
Luni, 11 iulie, orele 9 -11.00, am avut curs de drept susţinut de către profesorul Lan Rongjie în care am învăţat mai multe despre sistemul juridic şi legile din China. După-amiază, am fost în vizită la universitatea de turism, unde am asistat la un curs de gătit. Ne-au arătat cum se prepară câteva rețete chinezești și cum pregătim ingredientele. Apoi, împărțiți pe echipe, am gătit noi rețetele învățate în bucătăriile lor special amenajate în cadrul universității.
Comori ale României, în Muzeul naţional din Sichuan
Marţi, 12 iulie, orele 8.30 - 12, am vizitat Muzeul naţional Sichuan, în care am fost foarte uimită şi mândră, în acelaşi timp, să găsesc o expoziţie cu o parte din comorile României, care promova astfel România, turismul și frumusețile ei. După-amiază, am fost în vizită în mai multe centre comerciale din centrul oraşului. Seara, pe la ora 20, ne-am îndreptat către Teatrul din Sichuan, unde am asistat la un moment artistic: ,,Schimb de fete" şi  focuri...
Miercuri, 13 iulie, orele 9 - 11.30, am participat la cursul Nr. 11, curs despre finanţele internaţionale şi finanţele Chinei, susținut de către Dna Xiao Hui.
Joi, 14 iulie, toată ziua, am fost implicaţi în proiectele de echipă...
Vineri, 15 iulie, am avut timp liber pentru cumpărături, iar după-amiază, de la ora 15.30, am plecat cu toţii la un alt hotel, pentru ceremonia de închidere şi petrecerea de bun rămas!
Am mai notat în jurnalul meu că în cadrul taberei de la Chengdu, au participat 93 de studenți de pe toate continentele, din țări precum: Slovenia, Croația, Macedonia, România, Cipru, UK, Spania, Italia, Polonia, Belgia, Germania, Portugalia, Turcia, Rusia, Thailanda, Malaezia, Indonezia, India, Vietnam, Egipt, Maroc, Congo, din America şi Australia.
Astfel am avut ocazia să interacționăm cu tineri de diverse tipuri de caractere şi culturi, să schimbăm opinii şi idei, să descoperim tradiții și obiceiuri din cele mai diverse. Studenţii și profesorii chinezi au fost foarte drăguţi cu noi, ne-au înconjurat cu dragoste şi prietenie, ne-au ajutat şi ne-au oferit sfaturi şi sugestii, ori de câte ori am avut nevoie.
Oana Varga & Dan Claudiu Scorțe,
studenți la Facultatea de Ştiinţe Economice a Universităţii Agora Oradea
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Studenți de la Agora, 13 zile în tabără la Chengdu, China.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:24 Ora standard a Europei de Est