Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă

Informare de presă

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă

Primăria Municipiului Oradea este în faza de elaborare a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă la nivelul polului de dezvoltare urbană Oradea, document strategic, menit să asigure corelarea dezvoltării teritoriale a Municipiului Oradea cu nevoile de mobilitate şi transport al persoanelor, bunurilor şi mărfurilor.

De altfel, condiția de bază pentru finanțarea prin fonduri europene a investițiilor legate de transportul public urban și de infrastructura aferentă prin Programul Operațional Regional 2014-2020, o constituie fundamentarea acestora în cadrul unor planuri de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), dezvoltate la nivelul municipiilor reședință de județ, inclusiv a zonelor funcționale urbane.
Acest document de planificare strategică este structurat în opt capitole și cuprinde:
Analiza situației existente (rețeaua majoră de circulații, transport public, transport de marfă, mijloacele alternative de deplasare, managementul traficului, identificarea zonelor cu nivel ridicat de complexitate),
Dezvoltarea și calibrarea modelului de transport urban multimodal (Culegerea datelor de trafic, Chestionare origine-destinaţie, Dezvoltarea modelului de transport - anul de bază, Trafic general, Transport public, Calibrarea și validarea modelului anului de bază, Dezvoltarea modelelor și cererii anilor de prognoză),
Evaluarea impactului asupra mobilităţii (Eficienţa economică, Impactul asupra elementelor de mediu, Nivel de accesibilitate și tendinţe de dezvoltare, Siguranța în trafic și impactul asupra cadrului social, Calitatea vieţii),
Viziunea de dezvoltare a mobilităţii urbane (Dezvoltarea unei viziuni comune cu privire la mobilitate în arealul Municipiului Oradea, Scenarii alternative de dezvoltare sustenabilă în conformitate cu viziunea, Cadrul și metodologia de selectare a proiectelor, Analiza multicriterială și analiza cost beneficiu),
Scenarii de mobilitate pe baza modelului de trafic (Scenariu de mobilitate la scară periurbană/metropolitană, Scenariu de mobilitate la scara localităţii, Scenariu de mobilitate la nivelul cartierelor/ariilor cu nivel ridicat de complexitate),
Planul de acţiune (Intervenţii majore asupra infrastructurii de circulaţii, Transport public, Transport de marfă, Mijloace alternative de mobilitate (deplasări cu bicicleta, mersul pe jos și persoane cu mobilitate redusă), Managementul traficului (staţionarea, siguranța în trafic, sisteme inteligente de transport, signalistica), Zonele cu nivel ridicat de complexitate (zonele centrale protejate, zone logistice, poli ocazionali de atracție/generare de trafic, zone intermodale - gari, aerogari etc.), Structura intermodală și operațiuni urbanistice necesare,
Monitorizarea implementării Planului de Mobilitate Urbană Durabilă
După parcurgerea etapelor menționate mai sus de către INCERTRANS (S.C. Institutul de Cercetări în Transporturi S.A., Prestatorul care a fost selectat să presteze serviciile de actualizare a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă) în colaborare cu Grupul de Coordonare (echipa tehnică compusă din reprezentanți ai Primăriei Municipiului Oradea, Zona Metropolitană Oradea, A.D.I. Transregio și S.C. Oradea Transport Local S.A.) au fost propuse 21 de măsuri care acoperă toate modurile de transport și care sunt considerate prioritare pentru îmbunătățirea mobilității în Municipiul Oradea. Valoarea totală estimată a investițiilor pentru cele 21 de măsuri propuse în cadrul Planului de Mobilitate Urbană se ridică la suma de 82,7 mil. Euro și vizează un orizont de timp împărțit în două etape : perioada 2017-2020 respectiv 2020-2030.
Fiecare dintre măsurile prioritare propuse în cadrul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă se va traduce în pregătirea și depunerea mai multor proiecte a căror finanțare va fi asigurată prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Programul Operațional Infrastructură Majoră 2014-2020, alte surse de finanțare nerambursabilă sau prin bugetul propriu al Municipiului Oradea.
În vederea creșterii gradului de transparență decizională respectiv de participare a actorilor relevanți la finalizarea acestei propuneri de document strategic, ieri, 18/08/2016, în sala mică a Primăriei Municipiului Oradea de la ora 12.00, au fost prezentate, de către dl. viceprimar Mircea Mălan,  măsurile aferente Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, fiind totodată lansat și procesul de consultare publică, care va dura cel puțin 30 de zile.
Orice sugestii, propuneri sau opinii cu privire la Planul de Mobilitate Urbană Durabilă,  vor putea fi transmise până la data de 20/09/2016 la următoarea adresă de email: plandemobilitate@oradea.ro.
În vederea descărcării Planului de Mobilitate, vă rugăm să accesați site-ul Primăriei Municipiului Oradea, secțiunea Politici şi strategii ale Municipiului Oradea (http://www.oradea.ro/politici-si-strategii-ale-municipiului-oradea). (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:49:35 Ora standard a Europei de Est