Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Universitatea din Oradea au confirmat locul 2.299 de candidaţi la licenţă și 1.103 la master

După încheierea concursului de admitere, sesiunea iulie

La Universitatea din Oradea au confirmat locul 2.299 de candidaţi la licenţă și 1.103 la master

Luni, 8 august 2016, a avut loc Conferinţa de presă organizată cu ocazia finalizării primei sesiuni de admitere pentru anul universitar 2016-2017.

Conferinţa a fost prezidată de conf. univ. dr. Ligia Burtă - prorector responsabil de servicii studenţeşti şi vizibilitate. La conferinţă au participat, de asemenea, domnul conf. univ. dr. Aurel Căuş şi Adela Mucea, șef Birou comunicare.
Doamna prorector Ligia Burtă și d-l. conf. univ. dr. Aurel Căuş au prezentat rezultatele şi concluziile primei sesiuni de admitere la Universitatea din Oradea, pentru anul universitar 2016-2017.
După încheierea concursului de admitere, sesiunea iulie 2016, la Universitatea din Oradea au confirmat locul un număr de 2.299 de candidaţi pentru studii universitare de licenţă, din care 1.275 pe locuri bugetate şi un număr de 1.103 candidaţi pentru studiile universitare de master, din care 655 pe locuri bugetate.
După cum s-a menţionat, s-a constatat o scădere cu 15% a numărului de studenţi confirmaţi la studiile universitare de licenţă faţă de anul 2015. Acest fapt poate fi explicat prin numărul scăzut al absolvenţilor de liceu care au promovat examenul de bacalaureat (cu aprox. 30% mai mic faţă de iulie 2015).
Din analizele făcute de Comisia Centrală de Admitere rezultă faptul că unele domenii de licenţă au înregistrat o creştere a cererii faţă de admiterea din anul 2015, cum ar fi: istoria, psihologia şi ştiinţele comunicării. De asemenea, după sesiunea din iulie de anul acesta, comparativ cu anul 2015, cea mai scăzută cerere s-a înregistrat la domeniile de licenţă inginerie forestieră, inginerie industrială, sociologie și arhitectură.
Rezultatele finale ale concursului de admitere, sesiunea iulie 2016, pentru fiecare facultate sunt disponibile pe site-ul Universităţii din Oradea la adresa http://www.uoradea.ro/Admitere+2016+-+Licen%C5%A3%C4%83+-+rezultate+finale+sesiune+iulie
Graficele reprezintă detaliat analiza rezultatelor pentru concursul de admitere din iulie 2016 comparativ cu anul 2015.
Universitatea din Oradea va continua acţiunile de promovare a admiterii pentru sesiunea din septembrie 2016. Informaţiile şi filmele de promovare se vor publica pe portalul Media UO şi pe pagina de Facebook a Universităţii din Oradea.
A doua sesiune de admitere
A doua sesiune de admitere pentru anul universitar 2016 - 2017 începe în 5 septembrie 2016 şi aşteaptă candidaţii cu o ofertă educaţională completată cu specializări noi. Toate informaţiile privind calendarul de înscrieri şi oferta educaţională vor fi accesibile pe site-ul UO la adresa https://www.uoradea.ro/Admitere.
Birou comunicare
Claudia Ignat
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La Universitatea din Oradea au confirmat locul 2.299 de candidaţi la licenţă și 1.103 la master.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:16 Ora standard a Europei de Est