Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La ședința publică de luni, s-au ocupat doar 22 de posturi didactice

Avizele speciale fac diferența

La ședința publică de luni, s-au ocupat doar 22 de posturi didactice

Pentru ședința publică de luni, 8 august 2016, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor a oferit 66 de posturi didactice/catedre declarate vacante/rezervate de unităţile de învăţământ din judeţul Bihor.

Lista a fost afișată pe site-ul instituției, dar și pe site-ul ministerului de resort încă din 12 mai pentru ca toți candidații în drept să poată să opteze pentru un post în ședința publică de luni, în funcție de media de repartizare obținută în urma participării la concursul național unic susținut în luna iulie. La ședința de luni au avut câștig de cauză cei care la concursul din acest an au obținut cel puțin nota 7. Desigur, în sală, în fața comisiei județene de mobilitate s-au prezentat mult mai mulți, după cum avea să remarce în repetate rânduri viceprerședintele comisiei, dl inspector școlar Horea Abrudan, cel care a condus ședința ,,Bănuiesc că ați venit să vedeți cum se desfășoară ședința publică, altfel nu-mi explic văzând atâta lume în sală", s-a adresat dl inspector Abrudan educatoarelor. Din comisie au mai făcut parte inspectorul școlar general adjunct, doamna prof. Codruța Bogdan, în calitate de președinte al comisiei,  dl prof. Emil Florea - secretar, inspectorii școlari de specialitate, fiecare la disciplina sa, precum și reprezentantul sindicaliștilor, dl prof. Radu Hora. Ședința a decurs în condiții bune, fără incidente, chiar dacă cei mai mulți au părăsit sala triști, cu un gust amar pentru că nu au reușit să obțină postul visat și dorit, chiar și cei cu medii mari (peste 9.50). Unii și-au semnat ,,condamnarea", renunțând să-și ia orice post, numai ca să-l aibă, cu toate că reprezentantul Sindicatului Liber i-a îndemnat să nu renunțe așa ușor la titularizare. ,,E important acum să vă titularizați dacă tot ați obținut aceste medii frumoase. Voi chiar nu realizați importanța momentului de a obține un post de titular? Sunteți convinse că la concursul de anul viitor mai puteți obține această notă?" Domnul prof. Radu Hora s-a adresat în primul rând celor aflați în fruntea ,,plutonului (precum: Groza Alexandra Jeanina, Cîmpan Livia Alexandra și Ștefan Andreea Dalia - toate cu media de repartizare 9,55).
La sfârșitul ședinței, din cele 66 de posturi oferite au fost ocupate doar 22, majoritatea posturi de educatoare și învățători (în limbile română și maghiară).
-De ce atât de puține? l-am întrebat pe vicepreședintele comisiei, dl profesor dr. Horea Abrudan, compartimentul Resurse Umane.
-Pentru că la unele discipline nu am avut candidați cu media necesară pentru titularizare; apoi au fost posturi care necesită avize speciale, cum ar fi avize de alternativă educațională: Step by step, Waldorf sau Freinet, altele au necesitat aviz de cult pentru a intra în învățământul confesional (greco-catolic).
-Mâine (marți - n.n.), am înțeles că nu mai e cazul să se țină o nouă ședință. Când vor avea loc următoarele ședințe publice?
-În 19 august și 22 august, vom avea ședințe publice de suplinire; posturile rămase de la angajarea pentru perioadă nedeterminată vor fi transformate în posturi pentru angajare pe perioadă determinată. După întâlnirea cu directorii de școli, cu siguranță, vor mai apărea posturi (concedii fără plată, concedii pentru creșterea copilului, precum și supliniri pe posturile directorilor), dar vor fi și detașări în interesul învățământului (cele pe care școala le solicită). La fel de adevărat este că la ședințele publice din 19 și 22 august se vor prezenta și cei aflați în restrângere de activitate. Vom mai avea apoi o altă ședință publică pentru suplinitori în 29 august", a conchis dl inspector școlar Horea Abrudan.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La ședința publică de luni, s-au ocupat doar 22 de posturi didactice.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:14:57 Ora standard a Europei de Est