Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

ICR Stockholm susţine prezenţa artistului Matei Bejenaru în Suedia

Imaginea României în lume

ICR Stockholm susţine prezenţa artistului Matei Bejenaru în Suedia

Institutul Cultural Român de la Stockholm şi Centrul de artă Liljevalchs Hubb organizează în colaborare două evenimente care îl au în centru pe artistul român Matei Bejenaru, în datele de 11 august şi 13 august 2016 la Solna şi la centrul de artă Maskinhuset din Grangesberg.

Astfel, pe 11 august, de la ora 17.00, publicul doritor va putea vizita centrul de artă Liljevalchs Hubb şi de la ora 18.00 va putea asista la o discuţie despre practicile artistice diverse care analizează noţiunile de ,,muncă" şi ,,timp liber" şi impactul social şi psihologic al acestora asupra dezvoltării unei comunităţi aflate într-o permanentă schimbare. La eveniment vor lua parte artiştii Matei Bejenaru şi Marika Troili, precum şi curatorul Johan Norling şi Jenny Richards, co-curatorul centrului de artă Konsthall C din Stockholm.
Discuţia dintre aceştia va avea loc şi pe 13 august, de la ora 14.00, la centrul de artă Maskinhuset din Grangesberg în contextul finisajului expoziţiei ,,Industrisemester" deschisă în această vară, pe 18 iunie. Expoziţia reuneşte lucrări semnate de Matei Bejenaru, Chen Chieh-Jen, Kajsa Dahlberg, Ivan Melnichuk, Linnéa Sjoberg, Iris Smeds, Pilvi Takala, Marika Troili şi Sandra Ylikangas şi reprezintă o colaborare între centrul de artă Liljevalchs Hubb din Solna, Municipalitatea judeţului Ludvika şi asociaţia fostei regiuni miniere Bergslagen.
Filmul Lupta cu inerţia semnat de artistul român a fost selectat şi inclus în expoziţie şi va fi prezentat atât în cadrul evenimentului din Capitala suedeză, cât şi la Grangesberg.
Matei Bejenaru este un artist vizual român care trăieşte şi lucrează la Iaşi. Din 1999 predă fotografia şi arta video la Universitatea de Arte din Iaşi. Este fondator şi director artistic al Bienalei de Artă Contemporană Periferic din Iaşi (între 1997 şi 2008). Este membru fondator al Asociaţiei Vector din Iaşi, fiind şi preşedintele institutiei în perioada 2001-2011. Colaborează cu Galeria Anca Poteraşu (Bucureşti). În proiectele sale din ultimii ani, prin fotografie, video şi performance-uri, el analizează felul în care modurile de producţie economică, cunoaşterea tehnologică, mentalităţile şi stilurile de viaţă ale oamenilor s-au schimbat în ţările post-comuniste în ultimele două decenii. ICR Stockholm a mai colaborat cu artistul român prin susţinerea prezenţei acestuia la ediţia din 2013 a Bienalei Internaţionale de Artă de la Goteborg (GIKB).
 Johan Norling este curatorul expoziţiei ,,Industrisemester" care se desfăşoară în perioada 18 iunie - 14 august la Maskinhuset din oraşul Grangesberg. Acesta este şi coordonatorul proiectului şi al centrului de rezidenţe artistice Liljevalchs Hubb din Solna.
Teodora Cașcarade,
coordonator de proiect la ICR Stockholm

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:33:21 Ora standard a Europei de Est