Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În Bihor, se pun la bătaie două posturi!

Poate vreți să ajungeți agenți de poliție

În Bihor, se pun la bătaie două posturi!

Inspectoratul General al Poliției Române, cu sediul în municipiul București (str. Mihai Vodă nr. 5 - 6, sectorul 5), organizează, concurs în vederea ocupării la Inspectoratul de Poliție al județului Bihor a două posturi de agenți de poliție - la Serviciul de Comunicații și Informatică, cu recrutare din sursă externă, după cum urmează: un post de agent de poliție - analist programator ajutor, și un post de agent de poliție – electronist.

Condiții generale
Pentru ocuparea acestor posturi, candidații trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții: *Să fie:
declarați „APT” din punct de vedere medical, fizic și psihic *Să aibă:
cetățenie română și domiciliul stabil în România; cunoștințe de limba română (scris și vorbit); capacitate deplină de exercițiu; un comportament corespunzător cerințelor de conduită admise și practicate în societate *Să nu aibă antecedente penale sau să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârșirea de infracțiuni *Să cunoască, cel puțin la nivel mediu, o limbă străină de circulație internațională.
Verificarea îndeplinirii criteriului referitor la cunoașterea unei limbi străine se va face prin susținerea unui test scris.
Nu pot participa la concurs persoanele care au avut calitatea de polițiști/cadre militare, dacă:      a) au întrerupt raporturile de serviciu în condițiile art.69 literele „a”, „b”, „c”, „g”, „h”, „i”, „k”, „l” și „m” din Legea nr.360/2002, privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare; b) au fost trecute în rezervă în condițiile art.85 literele „a”, „b”, „c”, „d”, „i”, „j”, „k”, și „l” din Legea nr.80/1995, privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare.
Condiții speciale
*Pentru posturile de agent de poliție –   analist programator ajutor: să fi absolvit studii medii, cu diplomă de bacalaureat și curs de specialitate în IT,          cu excepția celor care au absolvit studii liceale profil informatică, matematică –   informatică, electronic sau telecomunicații.
*Pentru posturile de agent de poliție – electronist: să fi absolvit studii medii, cu diplomă de bacalaureat și curs de specialitate depanare echipamente de telecomunicații sau IT, cu excepția celor care au absolvit       studii liceale profil informatică, matematică – informatică, electronic sau telecomunicații.
Concursul va consta în susținerea următoarelor probe de selecție:       a)Probe eliminatorii: interviu și test de cunoaștere a unei limbi străine de circulație  internațională.
b)Proba de concurs: test scris, pentru verificarea cunoștințelor necesare îndeplinirii atribuțiilor postului;
Probele eliminatorii vor fi notate cu mențiunea ,,ADMIS” sau ,,RESPINS” și nu vor fi luate în calcul la stabilirea notei finale; nota finală va fi cea obținută la testul scris.
În situația în care există mai mulți candidați pe un loc, declararea ,,ADMIS”  a acestora se va realiza în ordinea strict descrescătoare a notei finale obținute. Dacă doi sau mai mulți candidați obțin același rezultat, departajarea se va realiza prin aplicarea altor teste scrise.
Pentru a fi declarați „ADMIS” candidații trebuie să obțină la probele menționate cel puțin nota 7,00.
Concursul se va organiza și desfășura după următorul program: joi, 25.09.2008, la ora 14,00, data limită de înscriere a candidaților; 26.09.2008, la ora 09,00 –proba de interviu; 10.10.2008 - depunerea dosarelor de candidat în formă completă;          13.10.2008,la ora 11,00 - susținerea testului de cunoaștere a unei limbi străine de circulație internațională; 15 – 17.10.2008 - susținerea testului scris, pentru verificarea cunoștințelor necesare îndeplinirii atribuțiilor postului; vizita medicală se va efectua în data de 29.09.2008, ora 09,00  la Centrul Medical al IPJ Bihor din Oradea, str. Republicii nr.50.
Testarea psihologică a candidaților se va efectua la Centrul de Psihosociologie al MIRA -  București la o dată ce va fi stabilită ulterior.
Înscrierea candidaților se va efectua de către Serviciul Management Resurse Umane  din municipiul  Oradea, str. Republicii, nr. 50, în zilele lucrătoare, între orele 08,30-10,00.
Probele eliminatorii se vor desfășura la Inspectoratul de Poliție al județului Bihor din municipiul Oradea, str. Traian Lalescu, nr.3.
Proba de concurs - ,,test scris pentru verificarea cunoștințelor necesare îndeplinirii atribuțiilor postului”- se va desfășura la sediul Inspectoratului General al Poliției Române din București, șoseaua Ștefan cel Mare, nr. 13-15, sector 2, pe specialități, la date ce vor fi comunicate ulterior.
Participarea candidaților la această probă de concurs se face în baza adeverinței eliberate de S.M.R.U. din cadrul I.P.J. Bihor din care să rezulte că acesta îndeplinește condițiile de participare la concurs și a depus, în termenul stabilit de prezentul anunț, dosarul de candidat complet.
În vederea participării la concurs candidații vor întocmi un dosar de candidat care va cuprinde: *cererea de înscriere și C.V. *copie legalizată a diplomei/ adeverinței de bacalaureat, însoțită de foaia matricolă *copii ale următoarelor documente: act de identitate, livret militar, carnet de muncă *documente de stare civilă (copii legalizate): certificatul de căsătorie, certificate de naștere pentru candidat, soț/soție și fiecare copil, hotărâri judecătorești privind starea civilă * autobiografia și tabelul cu rudele candidatului întocmite conform anexelor nr. 10 b și 11 din Dispoziția directorului Direcției Management Resurse Umane din Ministerul Administrației și Internelor nr. II/960/2004 referitoare la formularele și procedurile utilizate în activitatea de management resurse umane în unitățile  M.A.I. *cazierul judiciar pentru candidat *fișa medicală – tip de încadrare în Ministerul Internelor și Reformei Administrative *caracterizarea de la ultimul loc de muncă (instituție de învățământ sau unitate militară) *trei fotografii tip buletin de identitate *două fotografii  9x12 cm, color.
Tematica și bibliografia vor fi postate pe site-ul Poliției Române www.politiaromana.ro
 Relații suplimentare se pot obține de la  Serviciul Management Resurse Umane al I.P.J. Bihor, municipiul  Oradea, str. Republicii nr. 50, telefon 0259/403.112.
(SERVICIUL MANAGEMENT RESURSE UMANE  - I.P.J. BIHOR )

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:33:31 Ora standard a Europei de Est