Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Expoziţia ,,Proiecte de arhitectură 2016”

Vernisajul, luni

Expoziţia ,,Proiecte de arhitectură 2016”

Absolvenţii Programului de studii Arhitectură al Facultăţii de Construcţii, Cadastru şi Arhitectură din Oradea, promoţia 2016, propun soluţii creative în câmpul dinamic al locuirii contemporane şi caută soluţii arhitecturale pentru a diminua, în plină epocă post-post-industrială, înstrăinarea omului de mediul său natural.

Nouă dintre cele treizeci şi şase de lucrări de diplomă ale proaspeţilor absolvenţi vor fi expuse în sălile de expoziţie ale monumentului istoric Casa Darvas- La Roche în intervalul 1-30 august 2016.  
Tinerii arhitecţi au susţinut recent lucrările de absolvire în faţa comisiei de finalizare studii  alcătuite din reputaţi profesori ai Universităţii de Arhitectură şi Urbanism «Ion Mincu» (UAUIM) din Bucureşti. Absolvenţii beneficiază de diplome acreditate R.I.B.A. (Royal Institute of British Architects https://www.architecture.com), document ce le conferă dreptul de liberă practică în orice ţară din Commonwealth.
Proiectele de diplomă ale absolvenţilor Programului de studii Arhitectură suscită un real interes pentru că vizează în special locuirea bazată pe principii ecologice, dar şi reconversia unor construcţii industriale dezafectate. În lucrările actualei promoţii, prioritare sunt programele de arhitectură orientate către explorarea unor zone de interes contemporan, de la lumea virtuală a  centrelor e-sport dedicate aşa-numitelor sporturi electronice şi multimedia până la complexe funerare. Şi în acest an, absolvenţii au dovedit un interes constant  faţă de arhitectura sanogenă şi reconversii.
Din lucrările expuse enumerăm, selectiv, un ansamblu turistic pe malul mării ce se remarcă prin punerea în valoare a unei foste zone industriale abandonate, regândită ca un spaţiu pentru sporturi nautice, un acvariu la Constanţa, un muzeu al berii şi o distilerie de bere, căsuţe ecologice, un complex funerar la cimitirul Rulikowski, un centru monahal pentru o mănastire catolică şi un vast ansamblu rezidenţial  inspirat din modelul oraşului-grădină.
Puse sub egida a trei instituţii reprezentative pentru oraşul nostru: Universitatea din Oradea, Facultatea de Construcţii, Cadastru şi Arhitectură şi Fundaţia de Protejare a Monumentelor Istorice din Judetul Bihor, proiectele de arhitectură contemporană expuse într-un monument istoric de prestigiu conturează tot mai distinct continuitatea şi personalitatea şcolii de arhitectură orădene şi perspectivele tot mai generoase pe care aceasta le oferă tinerilor ei absolvenţi.
Publicul orădean iubitor de artă şi arhitectură este invitat să fie alături de tinerii absolvenţi la vernisajul expoziţiei ,,Proiecte de arhitectură 2016" ce va avea loc  luni, 1 august 2016, ora 17.00, în salonul roşu al Casei Darvas - La Roche (Str. Iosif Vulcan Nr. 11).   
Toţi cei interesaţi sunt bineveniţi !
Prof univ. dr. Dan Gomboş,
decan al Facultăţii de Construcţii, Cadastru şi Arhitectură

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:47 Ora standard a Europei de Est