Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dac sau roman pentru o zi

Educația prin promovarea valorilor de patrimoniu cultural istoric

Dac sau roman pentru o zi

La inițiativa Asociației pentru Educație și Formare Topformalis, Oradea și în colaborare cu Muzeul Județean de Istorie și Artă, Zalău, un grup inimos de profesori bihoreni au fost invitați să ia parte la un program educațional mai amplu, intitulat Educația prin promovarea valorilor de patrimoniu cultural istoric: Dac sau roman pentru o zi.

Desfășurate în perioada 20 - 22 iulie 2016, activitățile au cuprins o vizită la secția de istorie a muzeului din Zalău, (primiţi de ghidul virtual-împăratul Caracalla - ,,cel care nu oboseşte niciodată chiar dacă face ore suplimentare neremunerate"), deplasarea la Complexul Arheologic Porolissum, cazarea în tabăra arheologică, prezentările PowerPoint despre vestigiile dacice și romane legate de istoria Daciei și a anticului Porolissum.
A urmat ghidajul detaliat în Complex, efectuat de cercetător, dr. Dan Deac, excursia de documentare la castrul roman de pe dealul Citera și pe Limes (granița / frontiera), conduși de dr. Horea Pop, detalii despre Poarta Meseșană, utilizată din cele mai vechi timpuri pentru comerț și deplasarea trupelor.
Partea cea mai așteptată a proiectului a fost introducerea participanților în atmosfera epocii, a societății civile dace și romane, a armatelor dace și romane, retrăind istoria în costume autentice civile și militare. Activitatea a fost completată de shooting, devenind martorii încercării de reconstituire a principalelor momente din primul război daco-roman.
După lupte îndelungate (obositoare, sub soarele zilei, dar vesele, terminate cu răpiri de patriciene romane și eliberări de femei dace din cetatea asediată) a venit și momentul degustărilor de bucătărie antică romană, o salată a la Porolissum și o tocană de linte, toate asezonate cu un foc de tabără la lumina lunii pline, care ne-a călăuzit ,,cercetările astrale" din noaptea plină de stele a manifestării cultural istorice.
De o atenție deosebită s-au bucurat prezentările privind Porolissum Fest și Perspectivele valorificării turistice a Complexului Arheologic Porolissum.
Un plus istoric a fost dat de descoperirile amatoricești ale participanților, care au smuls pământului tăcut și negru, resturi de arheologie, bucăți de ceramică dacă și romană și un bănuț de argint purtând efigia imperatorului.
După zile pline de evenimente trăite pe viu, despărțirea de locurile istorice a născut dorința participanților de a reveni la prezentările de reconstituire organizate în luna iulie de către Porolissum Fest, dar și de a continua proiectul educațional prin folosirea creativă și eficientă a muzeului ca mijloc și spațiu alternative pentru educarea elevilor.
A consemnat pt. posteritate,
patriciana Sanziana N.,
MMXVI
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dac sau roman pentru o zi.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:16 Ora standard a Europei de Est