Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Numai gânduri bune la început de an școlar”

La Lic. T. German „Friedrich Schiller” Oradea

„Numai gânduri bune la început de an școlar”

Oficial, de la 1 septembrie 2008, Școala cu clasele I-VIII „Decebal” din Oradea a devenit Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller”, chiar dacă decizia cu noul nume nu a ajuns încă pe masa directorului, prof. Vasile Linca.

Așadar, în peisajul învățământului preuniversitar bihorean, vorbim de nume noi de unități de învățământ, dacă anul școlar trecut a apărut pe firmament Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” din Oradea, acum consemnăm numele unui  liceu german.
11 clase în limba germană, 7 în română și 3 în maghiară
Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” își are sediul pe strada William Shakespeare, nr. 22, și un corp de clădire pe strada Cazărmii (unde funcționează clasele ciclului primar, plus o clasă de-a V-a).
Dintr-un total de 24 de clase, 11 sunt cu predare în limba germană (câte o clasă I, a III-a, a IV-a, a V-a, a VII-a, a VIII-a și a IX-a, și câte două clase de-a II-a și a VI-a), șapte în limba română (clasele I, II, IV, V, VI, VII și VIII, mai puțin clasa a III-a) și șase clase în limba maghiară (I, III, IV, VI, VII și VIII, mai puțin clasele a II-a și a V-a), însumând un număr de aproximativ 600 de elevi.
În timpul verii, toate sălile de clasă au fost igienizate, majoritatea, cu forțe proprii, după cum a ținut să sublinieze domnul director. „În mod special, a fost amenajată sala pentru clasa a IX-a. În mai multe săli, avem dulapuri și scaune noi, s-au cumpărat șapte calculatoare, iar de la Inspectoratul Școlar urmează să mai primim zece plus unu. Avem deja un cabinet de informatică,cu circa 30 de calculatoare. Suntem în curs de amenajare a unei săli pentru contabilul școlii. Tot în vară, din sponsorizări, au fost montate încă două calorifere, din care unul în cabinetul medical, s-au schimbat ialele defecte la unele dulapuri, cu alte cuvinte ne-am gospodărit cum am putut mai bine pentru a pregăti așa cum se cuvine deschiderea noului an școlar.
Numai gânduri bune la început de an școlar!
Vreau să ridic această unitate de învățământ la nivelul unităților de prestigiu din județul Bihor în ceea ce privește activitatea educativă, procesul instructiv-educativ, în general. Pe termen scurt și mediu, să avem cât mai mulți elevi olimpici și cu performanțe deosebite. Vom încerca să colaborăm, să facem schimburi de experiență cu școli din Germania...”
Conducerea liceului (director, prof. Vasile Linca, director adjunct, prof. Schiszer Katalin și director educativ, prof. Maria Iovănuț) se arată încrezătoare în înflorirea școlii, din toate punctele de vedere, prin construirea de noi săli de clasă, a unei săli festive și a unei săli de sport. Anul acesta, deschiderea festivă s-a făcut pe coridor. Promisiuni sunt din partea primăriei, iar spațiu pentru extindere există suficient în curtea școlii, după cum ne-a asigurat directorul liceului.
Elevilor și dascălilor, succes în noul an școlar! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Numai gânduri bune la început de an școlar”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:58 Ora standard a Europei de Est