Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Strategia de informatizare a Municipiului Oradea 2016- 2025”

Conferința de presă - Lansarea proiectului:

„Strategia de informatizare a Municipiului Oradea 2016- 2025”

Oradea, iulie 2015: Primăria Municipiului Oradea a organizat joi, 14 iulie 2016, în sala ,,Traian Moșoiu" a Primăriei Oradea evenimentul de lansare a proiectului ,,Strategia de Informatizare a Municipiului Oradea 2016-2025".

Obiectivul principal al acestui proiect este elaborarea strategiei integrate de informatizare a Municipiului Oradea, prin descrierea etapelor și a procedurilor necesare transformării orașului Oradea într-un adevărat „Smart City".
Ce înseamnă un municipiu de tipul „Smart City"?
Conceptul cuprinde, printre multe altele, informatizarea sistemelor și serviciilor administrației locale, dezvoltarea și menținerea unei infrastructuri tehnice pentru a permite o comunicare mai eficientă atât cu cetățenii, dar mai ales între instituțiile locale, precum și scalarea diverselor sectoare care se dezvoltă odată cu orașul.
Ne dorim un proces de planificare participativ și integrat, iar implicarea comunității pe întreg parcursul acestui demers este importantă, dorind să cunoaștem propunerile și recomandările partenerilor noștri pentru ariile de dezvoltare ale acestui proiect.
„Vom avea nevoie de combinarea informaţiilor şi resurselor publice - ale instituţiilor, dar şi cele private - ale mediului de afaceri şi al cetăţenilor, pe tot parcursul elaborării strategiei, definirii proiectelor şi prioritizarea lor. Trebuie să ne implicăm cu toţii un rezultat relevant, reprezentantiv şi în folosul întregii comunităţi", a spus city-managerul Eduard Florea.
Prezenţa dvs. este cu atât mai importantă cu cât vom discuta despre un proiect comunitar care solicită o largă participare. Vom avea nevoie de combinarea informaţiilor şi resurselor publice - ale instituţiilor, dar şi cele private - ale mediului de afaceri şi ale cetăţenilor, pe tot parcursul elaborării strategiei, definirii proiectelor prioritare şi implementarea lor. E nevoie de implicarea tuturor pentru un rezultat relevant, reprezentantiv şi în folosul întregii comunităţi.
Conștienți fiind de faptul că o strategie inteligentă poate fi aplicată la un oraș, o regiune, un teritoriu sau o zonă industrială, Primăria Municipiului Oradea propune să identifice un model de dezvoltare a orașului inteligent, în cadrul unor programe care să se caracterizeze prin coexistența și integrarea simultană a zece arii tematice:
  • Guvernanță inteligentă /Smart Government (incluzând nivelul de informatizare al administrației locale și zonale, prin modelarea proceselor specifice administrației locale și zonale);
  • Mobilitate inteligentă /Smart Mobility (incluzând Trafic intelligent /Smart Traffic și Soluții inteligente pentru parcări în spațiile publice /Smart Parking);
  • Locuire inteligentă /Smart Living (incluzând Locuințe inteligente /Smart Housing și Medicină digital /Asistență inteligentă pentru sănătate /Smart Care/Digital Medicine);
  • Educație inteligentă /Smart Education (incluzând Cultură inteligentă /Smart Culture);
  • Cetățeni mai inteligenți /Comunități mai inteligente /Smart Citizens /Smart Community;
  • Infrastructură inteligentă /Smart Infrastructure (incluzând Clădiri inteligente /Smart Buildings);
  • Utilități inteligente /Smart Utility (incluzând Managementul Inteligent al Energiei de orice tip, inclusiv prin "cogenerare" și combinare de surse de energie complementare, de orice tip);
  • Mediu curat și inteligent /Smart Environment;
  • Afaceri mai inteligente /Smart Business;
  • Securitatea informatică și a informațiilor /Cybersecurity.
Transformarea Municipiului Oradea pentru a deveni inteligent va avea urmări asupra inovării tehnologice, asupra transporturilor inteligente, asupra creșterii eficienței energetice, asupra vieții cetățenilor, lucrătorilor și întreprinderilor, prin numeroase schimbări legate, de exemplu, de munca la distanță, de e-democrație, de transparența sporită, și va permite o participare mai activă la procesul decizional. Acest proiect este cel mai complex din punct de vedere al modalității de abordare la ora actuală în România, iar Oradea poate deveni astfel model de bună practică în ceea ce privește serviciile publice oferite și siguranța cetățenilor săi.
Proiectul este implementat pe o perioadă de 6 luni începând de la 1 Iunie 2016 în colaborare cu Asociația Cluj IT Cluster, contractantul selectat printr-o procedură demarată în luna februarie la care au fost depuse șapte oferte. Conceptualizarea proiectului Oradea Smart City - descrierea vizuală a strategiei de informatizare, schema care sugerează toți pașii orașului inteligent o regăsiți în imaginea alăturată. (B.P.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Strategia de informatizare a Municipiului Oradea 2016- 2025”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:23:14 Ora standard a Europei de Est