Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce va face noul ministru cu vechile probleme?

Declarație de presă

Ce va face noul ministru cu vechile probleme?

La prezentarea propunerii ca domnul Mircea Dumitru să fie noul ministru al Educației, premierul Cioloș a afirmat că i-a cerut acestuia să se concentreze pe continuarea unor proiecte începute de ministrul Curaj, dar cu insistență mai mare pe învățământul preuniversitar.

Îi solicit și eu acest lucru noului ministru, mai ales că există câteva proiecte importante începute, dar nefinalizate de fostul ministru, proiecte care ar dezvolta învățământul profesional în sistem dual. În urmă cu două săptămâni, ministrul de atunci al Educației a prezentat în cadrul unei conferinţe naţionale, proiectul de elaborare a unui document-concept, ,,Opţiunile de educaţie şi formare profesională ale absolvenţilor de clasa a VIII-a", pe baza căruia să fie agreată cea mai bună variantă de formare profesională a elevilor, așa-zisa „rută profesională". Acest lucru a lipsit până acum, fiind generalizată presupunerea că fiecare copil în România termină un liceu și face apoi o facultate. Realitatea arată însă că în fiecare an pierdem zeci sau sute de mii de tineri și nu mai știm unde sunt și ce fac, că există un deficit major de forță de muncă calificată, de muncitori și tehnicieni, de specialiști capabili să lucreze pe mașini sofisticate și acești specialiști nu se formează în facultăți, ci în școlile profesionale, în strânsă colaborare cu agenții economici, în așa-zisul sistem profesional dual.
Îi cer noului ministru, Mircea Dumitru, să continue acest proiect, să-i aducă îmbunătățiri, dacă e nevoie, și să-l lanseze urgent, pentru a găsi tuturor tinerilor din România un loc potrivit în sistemul educațional și apoi pe piața muncii. Pentru ca acest demers să fie încununat de succes, este esențial ca încă din gimnaziu să se facă o temeinică orientare școlară și profesională, pentru ca elevii să se cunoască mai bine și să-și decidă traseul profesional în concordanță cu abilitățile personale, dar și pentru a înțelege mai bine ce presupune fiecare profesie posibilă pe care ar putea s-o îmbrățișeze. Pentru asta ar trebui să dispună creșterea numărului de consilieri școlari și echiparea lor cu instrumentele necesare, începând cu anul școlar care începe peste două luni.
Îi solicit domnului ministru să continue și proiectele de dezvoltare a învăţământului profesional în sistem dual, cu durata de trei ani, organizat după clasa a VIII-a, care asigură nivelul 3 de calificare, adică de muncitor calificat, dar și de introducerea programului de formare în sistem profesional-dual corespunzător nivelului 4 de calificare, adică de tehnician, precum şi de introducere a programului de formare în sistem profesional-dual corespunzător nivelului 5 de calificare, adică de tehnician superior. Aceste inițiative ar oferi o șansă de integrare socială sutelor de mii de tineri care au terminat liceul dar nu și-au luat bacul. Intrând într-un program de calificare de un an sau doi, într-o școală care a încheiat parteneriat cu o companie, ar putea dobândi o calificare corespunzătoare cu nivelul lui de pregătire, prin care s-ar putea integra pe piața muncii.
Am toată încrederea că domnul ministru este conștient de importanța acestor demersuri și îi doresc mult succes în implementarea lor.
Florica Cherecheș
deputat PNL, Comisia de învățământ

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:55:37 Ora standard a Europei de Est