Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Perfecţionarea competenţelor tehnice şi manageriale”

Școala de vară

,,Perfecţionarea competenţelor tehnice şi manageriale”

În perioada 4-7 iulie 2016 a avut loc la Remeţi școala de vară ,,Perfecţionarea competenţelor tehnice şi manageriale" dedicată studenţilor în inginerie, şcoală de vară desfăşurată sub egida Centrului de creaţie ştiinţifică şi inovare al studenţilor energeticieni orădeni (CCSISEO) din cadrul Departamentului de Inginerie Energetică (DIEn) al Facultății de Inginerie Energetică și Management Industrial de la Universitatea din Oradea.

La școala de vară au participat 40 de studenţi de la programele de studii aferente DIEn alături de cadre didactice coordonatoare, care au avut parte de un program vast, descris succint în cele ce urmează:
Luni, 4 iulie, a avut loc primirea şi înregistrarea participanţilor la Universitatea din Oradea,
deschiderea oficială a şcolii de vară, precum şi instruirea colectivă a participanţilor cu privire la normele în vigoare de securitate şi sănătate în muncă, precum şi a normelor suplimentare prevăzute în instrucţiunea proprie a facultăţii. Pe traseul spre locaţia şcolii de vară, participanţii au vizitat CHE Tileagd, CHE Fughiu beneficiind atât la faţa locului, cât şi în cadrul unei mese rotunde, de explicaţiile profesionale ale domnului ing. Vereş Petru, directorul Uzinei Hidroelectrica Oradea (Sucursala Hidrocentrale Cluj), domnului ing. Gabor Gheorghe (Uzina Hidroelectrică Oradea) care a prezentat aspecte privind  amenajarea Drăgan - Iad şi ale doamnei conf. univ. dr. ing. Hora Cristina (Universitatea din Oradea) care le-a vorbit studenţilor despre turbinele hidraulice în amenajările hidroenergetice.
Marţi, 5 iulie, au avut loc vizite la CHE Remeţi şi CHE Munteni, un workshop susţinut de
domnul asis. univ. drd. Lolea Marius şi d-na conf. univ. dr. ing. Dziţac Simona (Universitatea din Oradea) pe tematica ,,Evaluarea mediului electromagnetic din CHE şi staţiile de evacuare", iar după-amiază, într-un peisaj de vis din zona Barajului Drăgan, domnul conf. univ. dr. ing. Zétényi Zsigmond (Universitatea din Oradea) le-a prezentat studenţilor, în cadrul unei mese rotunde, o prelegere interesantă pe tema ,,Învăţământ, mobilitate, carieră".
Miercuri, 6 iulie, după vizitarea CHE Leşu şi barajului Leşu, domnul conf. univ. dr. ing. Buidoş Traian (Universitatea din Oradea) a susţinut, având la bază vasta experienţă a domniei sale în elaborarea de brevete de invenţie, o masă rotundă pe tematica: ,,Aplicaţii ale brevetelor de invenţii din Universitatea din Oradea în industrie"; au urmat discuţii privind atragerea de fonduri europene în domeniul energetic coordonate de domnul ing. Mortan Sorin (SC Ciucleatex SRL Beiuş); în după amiaza zilei s-a desfăşurat masa rotundă ,,Influenţa câmpului electromagnetic asupra sistemelor biologice", coordonată de domnul asis. univ. drd. Lolea Marius şi d-na conf. univ. dr. ing. Dziţac Simona.
Joi, 7 iulie, în ultima zi a şcolii de vară, studenţii au vizitat CHE Mărişelu, barajul şi lacul de acumulare Fântânele, salba de lacuri Tarniţa, Gilău, fiind impresionaţi în mod plăcut de frumuseţea naturii patriei noastre care oferă, fără îndoială, tărâmuri de poveste.
Activităţile sportive, de divertisment şi de agrement au umplut agenda fiecărei zile din cadrul şcolii de vară.
Experienţe de neuitat, vizite de lucru, perfecţionări, închegarea unor prietenii, voie bună, oameni frumoşi, colţuri de rai sunt câteva cuvinte cheie care pot descrie evenimentele care au avut loc în cadrul şcolii de vară desfăşurată la Remeţi.
Mulţumim tuturor lectorilor invitaţi, personalului operativ din cadrul obiectivelor energetice vizitate pentru răbdarea şi profesionalismul de care au dat dovadă în colaborarea cu participanţii la şcoala de vară, studenţilor participanţi şi tuturor acelora care au făcut posibilă şi au contribuit la reuşita acestei manifestări ştiinţifice studenţeşti!
Responsabil eveniment,
director CCSISEO,
conf. univ. dr. ing. Dzițac Simona,
Facultatea de Inginerie Energetică și Management Industrial,
Universitatea din Oradea
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Perfecţionarea competenţelor tehnice şi manageriale”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:44 Ora standard a Europei de Est