Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Bilanț privind finalizarea proiectului „PROinovație prin firme de exercițiu – de la școala competitivă la competitivitate în muncă”

La Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta

Bilanț privind finalizarea proiectului „PROinovație prin firme de exercițiu – de la școala competitivă la competitivitate în muncă”

Școala noastră a fost solicitată să participe în perioada 15.04. 2015 - 15.12.2015 ca și parteneră în cadrul proiectului „Investeşte în oameni"! Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Titlul proiectului este PROinovație prin firme de exercițiu - de la școala competitivă la competitivitate în muncă, Axa prioritară 2 „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii", realizat de către Colegiul Economic ,,Nicolae Titulescu", reprezentat prin director Crina Georgeta Buda,  ca aplicant și Liceul Tehnologic Nr.1 Salonta reprezentat prin director Szatmari Adrian,  ca unitate şcolară parteneră.
În cadrul acestui proiect au fost implicate școli din 10 județe aparținătoare regiunilor de dezvoltate Nord Vest (Maramureș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Satu-Mare, Sălaj) și respectiv Vest (Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș), 1.100 de elevi din învățământul liceal și profesional.
Obiectivul general al Contractului de colaborare încheiat între cele două licee, s-a concretizat prin implementarea proiectului POSDRU/175/2.1/S/150697PROinovație prin firme de exercițiu - de la școala competitivă la competitivitate în muncă", pentru a facilita  consilierea şi instruirea unui număr de 38 elevi  prin intermediul firmelor de exercițiu din şcoala noastră, sub îndrumarea profesorilor coordonatori, printr-o serie de acțiuni cu caracter inovator care vor conduce la creșterea șanselor de ocupare și de dezvoltare a competențelor personale și profesionale ale acestora în scopul îmbunătățirii tranziției de la școală la o viață activă pentru dezvoltarea durabilă a comunității.
Pe parcursul derulării proiectului, am participat atât ca și profesor coordonator, cât și ca responsabil de proiect în cadrul liceului nostru.
Elevii implicați în acest proiect, de la firmele de exercițiu:F.E.„PRIMAVET" S.R.L. (clasa a XII-a B și a XII-a C) și  F.E.„SECRETELE BUNICII" S.R.L. (clasa a XII -a A),  la care am activat ca și  profesor coordonator sunt: Mateaș Otilia, Decsei Alexandru-George, Blaj Damaris, Cicortaș Denisa Mihaela, Buda Ionela, Șerban Roxana, Bila Andreea, Nadhazi Noemi Kitty, Păștean Eszter, Rus Alexandra din clasa a XII-a A; elevii Avram Răzvan Mihai, Codrean Florian, Sim Mircea, Letea Jan din cls. a XII-a C, precum și  elevii: Chiriac Mihaela și  Balș Gabriel din cls.a XII-a B.
Activitățile desfășurate de firmele de exercițiu  în cadrul acestui proiect, s-au derulat astfel: în cursul lunii octombrie 2015 am participat cu ambele echipe la Târgul firmelor de exercițiu de la Colegiul Economic ,,Nicolae Titulescu" Baia Mare, organizat în cadrul proiectului, echipa F.E. „SECRETELE BUNICII" S.R.L.obținând premiul pentru PPT - „IMPACTUL MESAJULUI" iar F.E.„PRIMAVET" S.R.L. a obținut premiul pentru PPT - „MESAJUL PERSUASIV".
De-a lungul celor opt luni de implicare în proiect elevii și-au însușit cunoștințe și abilități de lucru practice, pornind de la înființarea unei firme, continuând cu desfășurarea tuturor activităților pe departamente și până la încheierea activității în firma de exercițiu. Un punct forte al acestei activități a fost faptul că deciziile greșite, care în viața reală de afaceri pot duce la periclitarea propriei întreprinderi, nu au în firma de exercițiu nici o consecință economică reală.
Am încheiat un Acord de colaborare cu S.C.„SALROM EXIM" S.R.L., reprezentată prin domnul director Sabău Ioan, pe parcursul desfășurării acestui proiect, în vederea implicării cât mai active a agenților economici.
Consider că acest proiect a fost benefic pentru cei 38 de elevi din școala noastră, datorită faptului că au reușit să-și dezvolte acele competențe cerute pe piața muncii, au colaborat cu elevi din regiunea de Nord-Vest a țării și au fost recompensați prin acordarea de burse pe parcursul celor celor opt luni de zile, prin  obținerea unor certificate care atestă finalizarea proiectului și prin apariția tuturor echipelor înscrise în proiect în Broșura „Start-up-ul de afaceri virtual".
Prof. Neaga Florica Maria

Trimite email
luni, 30 decembrie 2024, 16:20:25 Ora standard a Europei de Est