Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Drum sigur - ABCdar rutier

Elevi din patru județe au urmat programul de educație rutieră

Drum sigur - ABCdar rutier

Peste 500 de elevi din județele Argeș, Bihor, Cluj și Dâmbovița au fost implicați în proiectul educațional Drum sigur - ABCdar rutier.
Prin activități practice și jocuri interactive, elevii au învățat cum să fie în siguranță pe drumurile publice.

București, 29 iunie 2016 Indisciplina pietonilor și viteza sunt principalele cauze ale accidentelor rutiere grave produse în România, în perioada 2010-2014. Mai mult, conform datelor publicate de Comisia Europeană, statisticile pentru 2015 privind securitatea rutieră, arată că România are cel mai mare număr de decese rutiere la un milion de locuitori din Europa, cu o creștere de 4% pentru perioada 2014-2015.  
Ținând cont de aceste date, noua Strategie Națională pentru Siguranța Rutieră 2016-2020, prevede întărirea rolului educației și a campaniilor de sensibilizare și conștientizare.
O astfel de inițiativă educațională aparține companiei Holcim România care, în parteneriat cu Junior Achievement (JA) România, a adus gratuit în școli din patru județe, proiectul educațional Drum sigur - ABCdar rutier.
Proiectul este dezvoltat pe baza programei de educație rutieră elaborată în 2015 de Ministerul Educației și Cercetării Științifice și ajută elevii din ciclul primar să înțeleagă regulile de circulație și modul în care pot preveni accidentele rutiere.
Astfel, 540 de elevi din clasele a III-a și a IV-a, din 9 localități rurale și mic urbane, au învățat reguli pentru deplasarea sigură pe drumurile publice și au înțeles necesitatea adoptării unei atitudini preventive. Cei mici au fost stimulați să își exprime liber propriile opinii cu privire la siguranța în trafic și să experimenteze diferite situații inspirate din viața de zi cu zi.
„Siguranța reprezintă unul dintre pilonii pe care se sprijină strategia companiei noastre, în special în ceea ce privește protejarea oamenilor și comunităților în care activăm, siguranța copiilor noștri fiind cu atât mai importantă cu cât ei reprezintă viitorul societății. În acest context, considerăm că rolul educației în procesul de formare al copiilor/elevilor este de importanță majoră, aceștia având oportunitatea de a învăța despre regulile de bază în circulație, dar și despre comportamentul/conduita preventivă ca pieton și participant la traficul rutier. Pentru realizarea acestui obiectiv pe termen lung avem nevoie de proiecte special create și dezvoltate. Așa s-a născut programul educațional Drum Sigur - ABCdar rutier, conceput și derulat într-un format simplu, atractiv și interactiv, astfel încât cei mici să acumuleze informațiile din plăcere și cu interes cât mai mare și având un grad mare de aplicabilitate", a declarat Alina Cristea, manager Dezvoltare Durabilă Holcim România.
Ajutați de învățători și de polițiști rutieri, elevii au devenit mai responsabili în ceea ce privește siguranța lor și a celorlalți pietoni, au învățat reguli care îi fac să fie siguri pe ei atunci când traversează o stradă nesemaforizată și au evaluat zonele cele mai predispuse la riscuri rutiere, în localitățile lor.
„Eu vin de mult timp neînsoțit la școală, iar mama mereu îmi zice să am grijă cum traversez. Acum am aflat că sunt mult mai multe pericole, dar, dacă știm regulile și suntem atenți, le putem evita", elev, clasa a IV-a, Școala Gimnazială Andrei Șaguna Turda
Proiectul s-a derulat în perioada octombrie 2015 - mai 2016, în localitățile Câmpulung, Cetățeni, Valea Mare-Pravăț, Stâlpeni, Stoenești (jud. Argeș), Aleșd (jud. Bihor), Turda (jud. Cluj), Tărtășești și Voinești (jud. Dâmbovița).
Ioana Moneanu & Loredana Poenaru
Despre Holcim România
Holcim (Romania) S.A. deţine două fabrici de ciment în Câmpulung şi Aleșd, o staţie de măcinare şi un terminal de ciment la Turda, 14 staţii ecologice de betoane, trei staţii de agregate, două staţii de lianţi speciali şi un terminal de ciment în Bucureşti. Holcim (Romania) S.A. are aproximativ 800 de angajați. Holcim România este membră a grupului LafargeHolcim, care s-a născut în urma fuziunii între egali dintre Lafarge și Holcim în 2015. Având peste 180 de ani de experiență combinată, Grupul rezultat în urma fuziunii își propune să intre într-o nouă eră de tehnologii și inovații de vârf în industria materialelor de construcții, pentru a face față provocărilor secolului 21.
Pentru mai multe informații, accesați www.holcim.ro  și www.facebook.com/holcimromania
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație economică, antreprenorială și financiară, de etică și responsabilitate socială, de sănătate și viață activă. 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea sunt urmate gratuit de peste 280.000 de elevi din 1.600 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației și Cercetării Științifice și datorită susținerii financiare din partea comunității de afaceri.
Web: www.jaromania.org | www.facebook.com/JuniorAchievementRO

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:06:25 Ora standard a Europei de Est