Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Subiectul a fost foarte-foarte generos”

Evaluarea naţională - Proba scrisă la Limba şi literatura română

,,Subiectul a fost foarte-foarte generos”

Astăzi (luni, 27 iunie 2016), elevii clasei a VIII-a au susţinut proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul Evaluării naţionale. Despre cele două subiecte (varianta 2) ne-a vorbit doamna profesor Anca Fetea, de la Şcoala Gimnazială ,,Dacia".

La primul subiect s-a dat un text literar, un text liric, poezia ,,Salcâmi", de A.E. Baconski.
La primul punct au trebuit să găsească câte un sinonim pentru cele trei cuvinte subliniate în text (alerga, veşnic, căci); a doua cerinţă: să explice rolul cratimei într-o structură dată (învie-n mine). 3. Precizează  măsura primului şi a celui de-al doilea vers din poezie. 4.Transcrie un epitet şi o repetiţie din textul dat; figuri de stil destul de uşor de identificat. Punctul 5 o să facă diferenţa pentru că au avut de interpretat versificaţia unor versuri din poezie. Aici depinde de fiecare cum a ştiut să le interpreteze: exprimare, figuri de stil; ce idei transmit acele versuri prin intermediul unor procedee artistice.
La punctul B, tot la subiectul 1, au avut de redactat o compunere de 150 - 250 de cuvinte în care să motiveze apartenenţa la genul liric a poeziei ,,Salcâmi", de A.E. Baconski. Trăsăturile genului liric ei le cunosc. Au avut de precizat doar două trăsături ale genului liric  şi argumentate pe text, ceea ce la nivelul elevilor noştri, eu zic, că a fost un subiect uşor, dar la literatură contează orice: exprimarea, aşezarea în pagină, interpretarea (ce idei, ce gânduri); lirica înseamnă transmiterea unor gânduri, idei şi sentimente în mod direct. A fost un subiect accesibil. Al doilea subiect cuprinde un fragment dintr-un text nonliterar preluat de pe site-ul ziarului ,,Adevărul": Andreea Marinaș -Grădina pierdută a Edenului, locul în care ajungi doar cu elicopterul. Primele două cerințe vizează înțelegerea textului. La punctul 3 se cer identificate niște părți de vorbire: vizitează - verb predicativ; care - pronume relativ; sălbatice - adjectiv propriu-zis. La 4, funcții sintactice, doar două au avut de identificat: fiecare - atribut adjectival, iar case - complement direct; la punctul 5: Transcrie două propoziții subordonate diferite din fraza următoare. Au avut o frază cu mai multe propoziții, de unde puteau să aleagă. Depinde fiecare cum le-a delimitat: o condițională, o subiectivă, o circumstanțială de timp. 6. De construit o frază alcătuită din două propoziții în care să existe o subordonată completivă directă introdusă prin adverbul relativ unde. Subiectul a fost foarte-foarte generos. Prin urmare, pot obține rezultate foarte bune, dar la fel de bine, din cauza emoțiilor și a neatenției, pot greși la lucruri simple. La punctul B, au avut o altă compunere de 150 - 250 de cuvinte, o narațiune în care să prezinte o întâmplare reală sau imaginară petrecută într-o zonă turistică. Să relateze o întâmplare, respectând succesiunea logică a evenimentelor, să precizeze elemente ale contextului oral. La compuneri este mai pretențios pentru că trebuie să aibă structura specifică (introducere, cuprins și încheiere); felul în care se exprimă; unitatea compoziției, coerența textului, registrul de comunicare, vocabular adecvat, stilul, așezarea în pagină, ortografia, punctuația, lizibilitate... Pentru redactarea lucrării au 12 puncte, a mai spus doamna profesor Anca Fetea.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:10:59 Ora standard a Europei de Est