Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferinţa naţională ,,Învăţământul profesional-dual, drumul de la idei la practică”

Marți

Conferinţa naţională ,,Învăţământul profesional-dual, drumul de la idei la practică”

Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice şi Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNIDPT) au organizat marţi, 21 iunie 2016, Conferinţa naţională cu tema „Învăţământul profesional-dual, drumul de la idei la practică".

Au răspuns invitaţiei reprezentanţi ai Administraţiei Prezindenţiale (consilierul de Stat în cadrul Departamentului Educaţie şi Cercetare al Administraţiei Prezidenţiale, Ligia Deca), ai Guvernului (ministrul pentru Consultare Publică şi Dialog Civic, Violeta Alexandu, ministrul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, Dragoş Pâslaru şi secretarul de stat în Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, Claudiu Vrânceanu), reprezentanţi ai autorităţilor publice, agenţilor economici, camerelor de comerţ şi industrie, ambasadelor, organizaţiilor patronale şi sindicale, comitetelor sectoriale şi ai societăţii civile.
În cadrul conferinţei au fost prezentate rezultatele consultării publice referitoare la documentul-concept „Opţiunile de educaţie şi formare profesională a absolvenţilor de clasa a VIII-a", respectiv propunerea privind învăţământul profesional-dual. Astfel, au fost analizate şi prezentate principalele concluzii extrase din întâlnirile regionale, care au reunit peste 800 de participanţi, dar şi ale celor peste 400 de chestionare completate în cadrul consultării on-line. Mai mult, în cadrul unor ateliere de lucru dedicate principalelor provocări aduse de învăţământul profesional-dual au fost discutate propunerile partenerilor sociali şi ale operatorilor economici, astfel încât programele de formare în sistem profesional-dual să fie puse în aplicare începând cu anul şcolar viitor.
Principalele concluzii ale dezbaterilor din cadrul conferinţei au relevat necesitatea introducerii unei rute profesionale în sistem dual în România, urgenţa consolidării parteneriatului public-privat, inclusiv prin stimulente şi facilităţi fiscale pentru operatorii economici care investesc în formarea profesională în sistem dual. Un alt element important semnalat de participanţi îl reprezintă necesitatea pilotării acestor tipuri de programe pentru ajustarea şi îmbunătăţirea sistemului propus. De asemenea, a fost subliniată nevoia de a lua în considerare specificul IMM-urilor şi de a consolida capacitatea acestora de implicare în formarea profesională. Concluziile dezbaterii publice şi cele ale conferinţei vor fi integrate în documentul de politică publică al MENCS, document ce va prezenta un concept consolidat însoţit de un plan de acţiuni pentru punerea în aplicare a învăţământului profesional-dual, începând cu anul şcolar viitor.
„Am avut ieri privilegiul de a mă afla în mijlocul celor care au venit alături de noi în demersul de a găsi cea mai bună cale pentru învăţământul profesional-dual. Dezbaterea organizată la Biblioteca Naţională a reuşit să aducă împreună colegi din Guvern, reprezentanţi ai comunităţii şcolare, ai mediului de afaceri, ai sindicatelor - cu toţii interesaţi de modul în care putem oferi cele mai bune şanse de formare profesională pentru tinerii noştri. Dezbaterea de ieri a fost la capătul unei luni de dialog public. Vom valoriza opiniile tuturor celor care au răspuns apelului nostru şi vom veni, în perioada imediat următoare, cu un concept îmbunătăţit pentru învăţământul profesional dual, însoţit de o listă clară de acţiuni şi termene. Toate acestea, pentru ca învăţământul profesional-dual să capete substanţă, din această toamnă", precizează ministrul Educaţiei, Adrian Curaj.
Ministerul Educaţiei Naţionale şi Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT) mulţumesc celor care au formulat propuneri de îmbunătăţire a documentului-concept privind învăţământul profesional-dual: peste 800 de participanţi la dezbaterile regionale organizate în ţară, peste 450 de persoane care au trimis on-line sugestii de optimizare, precum şi  tuturor instituţiilor care au elaborat documente de poziţie.
Vă prezentăm, ataşat, în format pdf, documentul intitulat Sinteza consultării publice privind opţiunile de educaţie şi formare profesională ale absolvenţilor de clasa a VIII-a.
Biroul de comunicare
Documente atasate:

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:31:51 Ora standard a Europei de Est