Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea - de cinci ori Școala Europeană

Școala de cinci stele în Bihor

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea - de cinci ori Școala Europeană

Parcursul de la modesta Școală Ajutătoare Nr.1 cu cele patru clase, înființată în 1968 până la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea cu cele 30 de clase moderne, adaptate specificului copiilor și elevilor cu cerințe educative speciale a fost unul normal, dat de dinamica socială și a sistemului educațional.

Decizia de a alinia Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea la standarde europene, prin implicarea constantă în proiecte aparține unui grup de dascăli implicați și dedicați, care prin multă muncă și sacrificii pe plan personal au adus școlii al 5-lea titlu, consecutive, de Școală Europeană.
Competiția Școala Europeană, organizată de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice a debutat în 2003, sub patronajul Comisiei Europene și se adresează instituțiilor de învățământ, care s-au remarcat prin implicarea în proiecte europene și prin valorificarea rezultatelor obținute. Distincția se acordă anual, unui număr de 60 de școli și are o valabilitate de trei ani, după care poate fi reînnoită.
„Certificarea școlilor cu titlul „Școală Europeană" le conferă recunoștere și prestigiu în cadrul comunităților educaționale, iar eforturile pe care le fac pentru menținerea titlului obținut, determină un interes tot mai crescut pentru dezvoltarea de noi și noi proiecte, ceea ce conduce la o îmbunătățire a managementului școlar și la dezvoltarea unei culturi organizaționale solide", se stipulează în Apelul Național 2016, lansat în luna februarie de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice.
La nivelul întregii țări sunt doar șapte școli, care au reușit performanța de a obține de cinci ori, consecutiv, această distincție, începând cu prima ediție: 2003, 2007, 2010, 2013 și 2016. Una singură dintre acestea este școală specială: Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, care s-a clasat anul acesta pe poziția 8 între cele 117 școli din 34 de județe și municipiul București participante la competiție.
Portofoliul întocmit în vederea obținerii acestui nou titlu a cuprins un număr de 12 proiecte, derulate în perioada 2013-2015: Proiectul POSDRU „Protecția copilului  - de la teorie la practică"- PractiPASS, Proiectul educativ ,,Școala de vară", Proiectul educativ „Dincolo de cuvinte, prin sunete, culoare și mișcare" (coordinator local: Ilisie Carmen), Proiectul Comenius Regio ,,Social and school integration for children with special educational needs", Proiectul CAEN ,,Podul prieteniei" (coordinator local: Elena Erdeli), Proiectul SEV ,,Through You(th) SEN world gets larger!", Proiectul „Music as Therapy", Conferinţa Naţională de psihopedagogie specială şi consiliere şcolară (cu participare internaţională) „SCRII pSihoPEdagog, CIteşti speciaAL - Arta consilierii şi integrării copiilor în familie, şcoală, viaţă" - Ediţia a II-a, Proiectul CAEN „Festivalul Cultural Internațional SPECIAL KIDS" (coordonator: Pantazi Teodora),  Proiectul CAERI ,,Festivalul Cultural Național (cu participare internațională) Bogățiile toamnei" (coordonator: Haș Rodica), Proiectul EVS ,,EVS opportunities in promoting Outdoor green jobs for young people" (coordonator local: Șipoș Lăcrimioara), Proiectul SES „Terapia prin artă pentru copiii cu dizabilităţi" (coordonator: Indrie Mariana). Pe lângă coordonatorii menționați, la fiecare dintre aceste proiecte a muncit o întreaga echipă de cadre didactice.
Vineri, 17 iunie 2016, a avut loc la Palatul Parlamentului din București Festivitatea de decernare a premiilor Școala Europeană, în prezența unor reprezentanți de seamă ai învățământului românesc: Adrian Curaj, ministru al Educației Naționale și Cercetării Științifice, senator Ecaterina Andronescu, președinte al Comisiei pentru Învățământ, Știință, Tineret și Sport din Parlamentul României, inspector general prof. Marinica Stoian, Monica Calota, director al Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și alte personalități din domeniul educației.
Delegația din județul Bihor, prezentă la ceremonie a fost formată din: inspector general adjunct  prof. Codruța Maria Bogdan, inspectori proiecte și programe comunitare: prof. Elena Moțoc Chivari și Florin Negruțiu de la Inspectoratul Școlar Județean Bihor și director prof. Ilisie Carmen și coordonator de proiecte, prof. Teodora Pantazi de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea.
Pe lângă felicitări și o plachetă personalizată, cele 60 de școli câștigătoare vor fi recompensate și cu un premiu de 5.000 de ron, care va fi utilizat pentru achiziții. D-na senator Ecaterina Andronescu a oferit de asemenea școlilor prezente, ca în fiecare an, o diplomă de onoare ,,pentru contribuțiile aduse de generațiile de profesori și elevi la înălțarea neamului prin învățătură".
,,Parafrazând  mottoul școlii noastre: Pentru noi, fiecare copil contează!, cu această ocazie deosebită, ca reprezentant al instituției pot să spun cu mândrie că Pentru noi fiecare proiect contează și fiecare nou titlu de școală europeană ne onorează și ne obligă să continuăm să muncim pentru a crește calitatea procesului instructiv-educativ recuperator prin introducerea dimensiunii europene în educația copiilor și tinerilor cu dizabilități din instituția noastră", a declarat d-na director Carmen Ilisie la festivitatea de decernare a premiilor.
Director, prof. Ilisie Carmen
coordonator proiecte, prof. Pantazi Teodora
Felicitări europenilor noștri speciali! - Ovi
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea - de cinci ori Școala Europeană.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:52:59 Ora standard a Europei de Est