Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Climatul clasei şi al şcolii - premise pentru succesul şcolar şi al stabilirii unor relaţii pozitive şi învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării

Școala de vară (ediţia a XII-a):

Climatul clasei şi al şcolii - premise pentru succesul şcolar şi al stabilirii unor relaţii pozitive şi învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării

Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie (APCE) din Oradea în parteneriat cu New Enlgand College, SUA, Universitatea din Oradea, Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Catedra de Ştiinţe ale Educaţiei, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi Casa Corpului Didactic Bihor şi Asociaţia Top Formalis Oradea va organiza în perioada 27 iunie - 2 iulie 2016, cea de-a XII-a ediție a Şcolii de vară: Climatul clasei şi al şcolii - premise pentru succesul şcolar şi al stabilirii unor relaţii pozitive şi învăţarea prin cooperare -ABC-ul cooperării, sesiunea avansaţi din 27 - 29 iunie 2016) și Îînvăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării (curs de bază din 30 iunie - 2 iulie 2016).

Mesele rotunde şi atelierele de lucru se vor desfăşura la Universitatea Oradea (Str. Universităţii, Nr. 5), Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, clădirea X, sala X014.
Festivitatea oficială va avea loc marți, 28 iunie 2016, ora 10.00, sala X014, clădirea X, Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane din Oradea.
Printre invitaţi se numără profesorul formator pe tema Învăţării prin cooperare Carlton J. Fitzgerald, Ed.D., profesor la New England College, Henniker, New Hampshire, SUA.
La această manifestare s-au înscris 40 de persoane 21 pentru sesiunea avansaţi şi 19 pentru cursul de bază, cadre didactice din învăţământul preunivesitar şi superior, respectiv studenţi interesaţi de însuşirea unor strategii interactive de predare pentru optimizarea interrelaţiilor psihosociale la nivelul grupurilor de elevi.
Motivaţia manifestării
În rândul cadrelor didactice este foarte larg răspândită opinia că doar relaţiile competitive generează o motivaţie adecvată pentru învăţare. Individualismul şi competiţia promovate în majoritatea claselor de elevi, pot fi echilibrate de practici educaţionale democratice şi colaborative. Modelul învăţării prin cooperare este un model de predare centrat pe elevi, oferindu-le ocazia de a-şi concretiza nevoia de a lucra împreună într-un climat de întrajutorare şi sprijin reciproc.
Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie împreună cu Catedra de Ştiinţe ale Educaţiei a Universităţii din Oradea, Inspectoratul Şcolar Judeţean şi C.C.D. Bihor, vine în sprijinul cadrelor didactice interesate în a-şi dezvolta, respectiv a le dezvolta elevilor lor, deprinderi comunicare şi învăţare de muncă în grupuri cooperante. Prin intermediul Şcolii de vară cu temele: Climatul clasei şi al şcolii - premise pentru succesul şcolar şi al stabilirii unor relaţii pozitive şi Învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării, ne propunem sensibilizarea celor care lucrează în învăţământ faţă de problema stabilirii unui climat optim în clasă şi şcoală, precum şi de problematica cooperării în educaţie, ca o alternativă viabilă la practicile şcolare tradiţionale, înzestrarea cadrelor didactice cu tehnici şi strategii didactice centrate pe elev, perfecţionarea continuă a personalului didactic.
Prezenţa formatorului american reprezintă o excelentă oportunitate oferită participanţilor la cursuri de a lua contact cu modele de predare alternative, lărgindu-şi astfel viziuniea asupra procesului educaţional. De asemenea, colaborarea cu profesorii americani este o premisă a unor posibile proiecte de parteneriat şi dezvoltare internaţională, pe care APCE o oferă cadrelor didactice din România.
Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie (APCE)
Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie (APCE) cu sediul în Oradea (Str. Universităţii, Nr. 1), înfiinţată în martie 2006, are ca misiune dezvoltarea unei societăţi deschise, bazată pe respect şi cooperare între toţi actorii sociali.
Scopul asociaţiei este promovarea unor valori precum cooperarea, egalitatea şanselor şi respectul între diferiţi parteneri sociali
Obiectivele asociaţiei: Dezvoltarea cooperării la nivelul factorilor sociali cu impact în educaţie; Promovarea participării active în viaţa socială; Promovarea egalităţii de şanse între indivizi, indiferent de categoriile sociale din care provin; Dezvoltarea toleranţei şi a respectului faţă de semeni; Dezvoltarea personală şi întărirea imaginii de sine a actorilor sociali; Formarea continuă şi dezvoltarea profesională a membrilor societăţii.
Simona Laurian,
preşedinte APCE
 
Programul general al manifestării
Climatul clasei şi al şcolii... (cursul pentru avansaţi)
Luni, 27 iunie
9.00 - 9.30 Primirea participanţilor
9.30 - 12.00 Cursurile şcolii
12.00 - 12.30 Pauză de masă
12.30 - 15.00 Ateliere de lucru
Marţi, 28 iunie
9.00 - 12.00 Cursurile şcolii
10.00 Festivitatea oficială
10.30 - 12.00 Cursurile şcolii
12.00 - 12.30 Pauză de masă
12.30 - 15.00 Ateliere de lucru
Miercuri, 29 iunie
9.00 - 12.00 Cursurile şcolii
12.00 - 12.30 Pauză de masă
12.30 - 15.00 Ateliere de lucru
15.00 - 14.30 - Încheierea festivităţii şi înmânarea diplome

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:49 Ora standard a Europei de Est