Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activitate în premieră la Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu”

La 1 Iunie

Activitate în premieră la Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu”

,,Să ne bucurăm împreună", este titlul activităţii care s-a desfăşurat cu ocazia Zilei Internaţionale a Copilului, la Lic.T.,,O. Ghibu" Oradea.

Activitate în premieră la Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu”

Sub egida A.P.A. Oradea şi Lic.T.,,O. Ghibu", un număr de 85 de copii, alături de cadre didactice şi părinţi, s-au bucurat împreună cu ocazia zilei de 1 Iunie. În contrast cu cerul întunecat de afară (cu ploaia şi descărcările electrice), în sala festivă a liceului nostru s-a creat o atmosferă dumnezeiască, cu un cer nespus de senin pe a cărui boltă strălucea cu sinceritate şi dăruire soarele prieteniei; cât despre ploaie, a plouat şi în sală, dar cu har divin şi descărcări dezinvolte de talent şi creativitate.
Programul a inclus cântări corale şi instrumentale, solo voce, recitări, concursuri şi activităţi ludice. Implicarea a fost comună- copii, părinţi, cadre didactice - realizată cu interes şi pasiune. Cei 85 de copii, provin din cadrul A.P.A. Oradea şi de la Liceul Teoretic ,,O. Ghibu". Doamna prof. Dascălu Lenuţa-Amalia, în cadrul proiectului judeţean pe care-l coordonează, ,,Dăruind, dobândeşti!", a început acest parteneriat cu A.P.A. Oradea încă din anul 2015, dovedindu-se a fi o colaborare fructuoasă şi benefică pentru ambele părţi. Copiii au învăţat să socializeze atât între ei cât şi cu alte persoane pe care le-au vizitat în cadrul acţiunilor desfăşurate în comun. În cadrul proiectului ,,Dăruind, dobândeşti!", copiii din cele două instituţii, au desfăşurat  pe parcursul anului şcolar, acţiuni de voluntariat la Căminul de  bătrâni ,,Sf. Martin" Oradea, Centrul de Recuperare şi Integrare Socială a Persoanelor Adulte din Episcopia, comunitatea de romi din Tilegd etc.
Miercuri, 1 Iunie 2016, ne-am bucurat împreună într-un cadru festiv şi incitant pentru oricine iubeşte o inimă de copil.
Programul a debutat cu o scurtă prelegere a coordonatorului de proiect (prof. Dascălu Lenuţa-Amalia) despre ziua de 1 Iunie în viziunea Scripturii şi datoria fiecărui creştin vizavi de semenul său. Pregătiţi de doamna Sana Marcela, asistent maternal în cadrul A.P.A. Oradea, copiii acestei asociaţii au prezentat un grupaj de cântece şi poezii dedicate copiilor din întreaga lume. Elevii de la L.T. ,,O. Ghibu" au prezentat sceneta ,,Pelerinul". Aceşti elevi sunt de fapt membri ai trupei de teatru ,,Artiştii", care fiinţează din anul 2014, sub conducerea şi îndrumarea doamnei prof. Dascălu Lenuţa-Amalia. Trupa de teatru include 25 de elevi din clase I-VII, de la L.T. ,,O. Ghibu", şi a prezentat în cei doi ani de activitate şapte piese cu teme moral-religioase şi cultural-artistice. Felicit cu această ocazie actorii acestei trupe care în absolut toate reprezentaţiile au dovedit deosebite abilităţi de interpretare dramatică, abilităţi creative, dar şi de comunicare şi colaborare, realizând de fiecare dată un excepţional feed-back cu auditoriul. Aceştia sunt: Popuş Stefania, Vinter Fabian - cls.I, Paşcalău Aşer şi Mateaş George - cls.a II-a, Popuş Debora şi Sana Tanita - cls. a III-a, Burlo George, Popuş Darius, Olar Daiana -  cls. a IV-a, Popuş Andrei, Moga Patricia, Dume Anca - cls. a V-a, Boszmani Malvina, Morar Adrian, Popa Ligia, Cornean Ianis -  cls. a VI-a, Popa Ruben, Mateiaş Gabriela, Marian Denisa, Muţ Dariana, Coman Edmond și Bradea Renata - cls. a VII-a.
Astăzi, parcă mai mult ca oricând, trupa ,,Artiştii" a reuşit să transmită tuturor o stare de bună dispoziţie, de încredere în sine şi  în ceilalţi, oferindu-ne un spectacol de excepţie. Piesa ,,Pelerinul" a avut un mesaj moral-religios, uşor de perceput, reliefând consecinţele alegerilor greşite în viaţa de pelerin a fiecărui pământean.
În partea a doua a programului s-au desfăşurat concursuri, jocuri şi activităţi ludice. În acest sens, copiii au fost împărţiţi pe grupe de vârstă, fiecărei grupe de 15 copii revenindu-i un lider. La aceste activităţi toţi copiii au avut o participare entuziastă, punându-şi în valoare abilităţile cunoscute ba chiar descoperindu-şi altele noi. Liderii grupurilor au dovedit mult tact, pricepere şi îndemânare provocând participanţii la experienţe provocatoare mentale şi emoţionale. Ţinând cont de faptul că foarte mulţi copii din cadrul A.P.A. Oradea prezintă diferite dizabilităţi, s-a urmărit ca toate mesajele transmise să aibă o notă de perceptibilitate universală. Este de-a dreptul divin, chiar să urmăreşti doar, cu câtă pasiune şi conştiinciozitate îşi exercită atribuţiile liderii de grupuri, dar şi cu câtă libertate şi fantezie participă copiii la aceste jocuri. Prin aceste activităţi, noi nu doar ne distrăm şi ne relaxăm, ci ca dascăli responsabili oferim o alternativă de dezvoltare personală.
La sfârşitul programului, pe fond muzical (negativul cântecului ,,Toţi copiii lumii"), a fost  adus în sală ,,tortul uriaş", format din aproape 100 de brioşe delicioase. S-a cântat pentru toţi copiii ,,La mulţi ani!", după care fiecare participant a savurat cu deosebită plăcere brioşele şi a consumat băuturi naturale. Cum, însă, ,,Finis coronat opus!", totul s-a terminat cu felicitări, îmbrăţişări şi strângeri de mână fără să lipsească cadourile de care a beneficiat fiecare copil. Aceste cadouri au conţinut dulciuri şi diferite jocuri pe care toţi copiii le-au primit cu plăcere şi mare bucurie.
Sponsorii acestei activităţi au fost: S.C. ,,Nicos Gold SRL" Oradea, elevul Tripon Ionuţ, clasa a IX-a de la L.T. ,,O. Ghibu", precum şi părinţi şi cadre didactice.
Organizatori acestei acțiuni speciale au fost: prof. Dascălu Lenuţa-Amalia şi Nemţeanu Sefora, director A.P.A. Oradea, doamna Sana Marcela şi Sana Vasile, care s-au ocupat de buna gestionare a resurselor umane şi financiare.
La acțiune au participat 25 de elevi de la L.T. ,,O. Ghibu", 60 de copii din cadrul A.P.A. Oradea, părinţi şi cadre didactice de la L.T. ,,O. Ghibu" Oradea: Dascălu Lenuţa-Amalia și Jehăleanu Violeta.
Prof. Dascălu Lenuţa-Amalia
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Activitate în premieră la Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:13 Ora standard a Europei de Est