Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Copilului, sărbătorită la CSEI Nr. 1 Tileagd

Trei zile de sărbătoare

Ziua Copilului, sărbătorită la CSEI Nr. 1 Tileagd

În perioada 30 mai - 1 Iunie, adică pe parcursul a trei zile, la C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd a fost sărbătorită Ziua Copilului.

La manifestări au fost prezenți pe lângă elevi, părinți, profesori și foști directori ai școlii, acum pensionari - Ioan Vulpe și Cornelia Tarcea, prof. pensionari - Floare Cocuța, Enyko Popa, Elena Tărău, o reprezentantă a Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea - prof. Anca Mateuț, persoane interesate și mass media.
Prima zi, 30 mai
În deschiderea evenimentului care a avut loc în sala festivă, directorul instituției, prof. Kelemen Iuliu, a rostit un cuvânt de bun venit; prof. Lucia Romanschi, director adjunct, emoționată, a prezentat oaspeții și a detaliat pașii pe care instituția i-a făcut de la înființarea în urmă cu 50 de ani și până astăzi.
Psihologul Alin Crețu a precizat: importanța învățământului special; dăruirea cu care profesorii școlii își fac datoria; privilegiul specialiștilor de a se perfecționa lucrând cu elevii speciali; modalitățile prin care profesioniștii învață unii de la alții; importanța păstrării bunelor relații la orice nivel (elevi - profesori, elevi - elevi elevi - părinți, profesori - profesori, profesori - părinți, conducere - elevi, conducere - profesori, conducere - părinți); realizările elevilor, care utilizând diverse tehnici, au obținut foarte multe locuri I; încrederea părinților în personalul didactic, de a-și da copiii la această școală; să nu uităm că aici se lucrează cu suflete și nu cu numere sau cantități, munca depusă fiind de cea mai înaltă calitate.  
Fondatorul, fostul director, prof. Ioan Vulpe, a propus păstrarea unui moment de reculegere, după care a descris greutățile pe care le-a întâmpinat când a pus bazele acestei instituții în anul 1965; d-na prof. Cornelia Tarcea, care i-a urmat în funcție a vorbit despre modul în care a dezvoltat și modernizat complexul școlar.
Nicu Răcuciu, reprezentantul mass media a spus: „Condus de directorul școlii  prof. Iuliu Kelemen, am vizitat întregul complex, săli de clasă, cabinete, laboratoare, dormitoare, sală de mese etc. și am rămas plăcut impresionat de ordinea și curățenia existentă, care nu poate fi realizată doar pentru un eveniment, aceasta fiind o permanență, și poate fi comparată cu alte școli, cu elevi normali. Expozițiile de desene, care împodobesc întreaga școală, reflectă preocuparea copiilor îndrumați de cadrele didactice, pentru exprimarea lor prin desen. Numeroase diplome și premii au fost câștigate la concursuri de desen și sport fiind expuse la loc de cinste".
La toate momentele artistice elevii au purtat costume create în școală prin forțe proprii.
 „Maestrul de ceremonii" a fost prof. psihopedagog Marinela Buzle, din al cărei discurs spicuiesc câteva cuvinte:
Onorați invitați, dragi directori,/Părinţi şi profesori,/Copii mai mici, copii mai mari,/Vă urăm Bine aţi venit!/La un spectacol inedit.
Azi e zi de sărbătoare, iar de Zilele copilăriei vă invit să sărbătorim copiii din noi, pentru că rămânem tineri atâta timp cât avem suflet de copil... Copilăria este un tărâm magic, nu știm când și unde începe și... când și unde se termină, ne trezim doar că nu mai suntem copii... Copilăria este singurul moment al vieții în care trăim totul la maximă intensitate, în care plângem și râdem în același timp, ne supărăm și iertăm după câteva momente, în care suntem singuri și totodată împreună cu toată lumea.
...vă invit să ne urmăriți
Pe noi, copiii cuminți.../Că ne-am pregătit,/La serbare v-am poftit,/ Să vedeți cum știm cânta,/Recita și-apoi dansa...
A urmat programul artistic special pregătit pentru acest eveniment. „De ziua ta, copile drag!" Elevii clasei pregătitoare având ca profesor învățător pe d-na Lucica Sârbu, au prezentat cântecul „Chipul cifrelor"; elevii claselor I -VIII, pregătiți de doamnele prof. învățător Eugenia Deac, prof. psihopedagog Claudia Marinela Buzle, prof. Silvia Petroi, Florentina Mal, au interpretat melodii, au dansat și au recitat poezii.
D-nul psiholog Alin Crețu, împreună cu reprezentanți ai claselor III - VIII, pentru a aduce zâmbetul pe buzele copiilor, au prezentat programul „Vara copilăriei", exprimată prin psihodramă. Și părinților li s-a oferit ocazia de a deveni actori, antrenați în spectacol, prin diferite jocuri psiho-pedagogice, fiind rugați să urce pe scenă. Au putut înțelege, tot prin intermediul psihodramei, cum este să fie în fața unui public atât de numeros, să se desfășoare, și să obțină aplauze. Copiii lor fac des față cu brio acestor sarcini, stăpânindu-și emoțiile și dând pe scenă tot ceea ce au mai bun.
Nuntașii cei vestiți, elevii claselor I-VIII, împreună cu soacra cea mare, interpretată de d-na prof. Otilia Urs și  soacra mică, interpretată de d-na prof. educator Laura Petruț, au prezentat momentul folcloric: „Nunta din Bihor!", tradițională în localitatea Tileagd. Elevii claselor a IV-a au prezentat un dans popular maghiar, acompaniați de elevul Muț Flavius la orgă, coordonați fiind de d-na Lorincz Matild.
Programul folcloric cu melodii populare culese din vatra satelor bihorene a fost susținut de „Grupul Poenarii", coordonat de d-na profesor Romina Nemeș Silaghi.
Prof. educator Lucia Rus, prof. Ioana Petrică, Florica Mihuț și Matild Lorincz au prezentat momentul artistic „Veselia florilor".
În a doua zi, 31 mai, elevii au fost angrenați în jocuri sportive, după care au participat la un grătar.
În a treia zi,1 Iunie, după ce s-au întrecut în concursuri creative, elevilor le-a fost prezentat un spectacol de către trupa Teatrului „Arcadia".
Buna dispoziție a fost, în toate cele trei zile, la ea acasă.
Psiholog Alin C.
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ziua Copilului, sărbătorită la CSEI Nr. 1 Tileagd.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:02:52 Ora standard a Europei de Est