Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Gala premiilor TopFormalis

Concursul „Şcoala altfel – Campionii!”

Gala premiilor TopFormalis

Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" din Oradea implementează concursul „Şcoala altfel - Campionii!" ajuns în 2016 la cea de-a III-a ediţie.

Scopul concursului a fost reprezentat de promovarea modelelor de bună practică în domeniul educaţiei non-formale implementate de şcolile din judeţele: Bihor, Bistriţa-Năsăud, Hunedoara, Satu Mare şi Sălaj în cadrul Programului „Să ştii mai multe, să fii mai bun!"
Concursul face parte din Proiectul cu acelaşi nume, inclus în Calendarul Activităţilor Educaţionale Regionale şi Interjudeţene (CAERI), având codul 267.
Concursul a fost organizat şi implementat de către Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" din Oradea, în parteneriat cu inspectoratele școlare din Bihor, Bistriţa-Năsăud, Hunedoara, Satu Mare şi Sălaj, în baza a câte unui Acord de colaborare încheiat între părţi, pe parcursul anului şcolar 2015 / 2016.
La prezentul concurs au fost înscrise 58 de activităţi desfăşurate în şcolile din judeţele menţionate în cadrul Programului „Să ştii mai multe, să fii mai bun", fiind implicaţi 81 de profesori. Raportul pe judeţe se prezintă în felul următor:
*judeţul Bihor - 21 activităţi propuse de 31 cadre didactice;
*judeţul Bistriţa-Năsăud - 12 activităţi propuse de 15 cadre didactice;
*judeţul Hunedoara  - trei activităţi propuse de șase cadre didactice;
*judeţul Satu Mare - 15 activităţi propuse de 20 de cadre didactice;
*judeţul Sălaj - șapte activităţi propuse de 10 cadre didactice;
Comisia centrală de evaluare a acestor activităţi reunită la Oradea a deliberat şi a stabilit activităţile care vor primi premiile constând în card-uri cadou de la o firmă care comercializează produse electronice ce pot fi utilizate inclusiv în procesul de învăţământ, respectiv în vouchere de cumpărături de la o editură din Oradea. Valoarea totală a premiilor se ridică la 1.350 de lei oferiţi de sponsorul concursului - Fundaţia Ro-Man-Aid.
În urma procesului de evaluare a activităţilor extracurriculare propuse în cadrul Concursului „Şcoala altfel - Campionii!" ediţia a III-a, 2016, au fost acordate următoarele premii regionale şi locale:
Premiul I - Avrămuţ Raluca Emilia - Şcoala Gimnazială Nr. 1, Cheresig - Suminagashi. arta marmorării hârtiei;
Premiul II - Chende Ramona - Grădiniţa cu Program Prelungit ,,Piticot" Cehu Silvaniei - Ce-i străbun, nu vrem să piară;
Premiul III - Pustai Denisa Maria - Şcoala Gimnazială Odoreu - Micii aviatori;
Menţiune - Bindea Rodovica - Liceul Tehnologic ,,Liviu Rebreanu" Maieru - Obicei de sărbătoare - şezătoare;
Premiu local Bihor - Cotca Alina - Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea - Tehnici de prim ajutor: tehnica resuscitării cardio-respiratorii (algoritmul resuscitării);
Premiu local Bistriţa-Năsăud - Şofroni Adela - Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 1 Năsăud - Micii meșteșugari;
Premiu local Hunedoara - Mălăeştean Simona Claudia, Tonca Argentina Loredana, Bogdan Emilia, Crainic Simona, Tudoran Viorica - Şcoala Gimnazială Sarmizegetusa - Legendaroom - casa legendelor haţegane;
Premiu local Satu Mare - Dărăban Dorina - Şcoala Gimnazială Drăguşeni - Să învăţăm să dăruim din suflet;
Premiu local Sălaj - Bancea Melina Mariana - Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Şimleu Silvaniei, Structura ,,Speranţa" Zalău - Împreună, mai puternici;
Premiu special - Horoba Alexandra Anastasia - Şcoala Gimnazială Şieu Odorhe, judeţul Bistriţa-Năsăud - O excursie de neuitat.
Premierea participanţilor a avut loc cu ocazia Galei premiilor TopFormalis desfăşurată în sala festivă a Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, în data de 14 iunie 2016. La acest eveniment au fost dezbătute cele mai interesante activităţi desfăşurate în cadrul Săptămânii „Să ştii mai multe, să fii mai bun!", acestea reprezentând modele de bună practică pentru toţi profesorii interesaţi să implementeze activităţi extracurriculare de calitate adresate elevilor lor. La finalul activităţii, preşedintele Asociaţiei pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" din Oradea a înmânat celor prezenţi diplomele de participare la concurs, respectiv premiile datorate câştigătorilor.
Înainte de plecarea în vacanţa de vară, dorim să mulţumim tuturor colaboratorilor şi sponsorilor noştri, să le urăm o vară cât mai răcoroasă şi o vacanţă cât mai frumoasă şi să le dăm o nouă întâlnire în anul şcolar 2016 / 2017, când îi aşteptăm la alte noi evenimente marca TopFormalis!
Prof. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul
preşedinte al Asociaţiei pentru Educaţie şi Formare ,,TopFormalis" Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:12 Ora standard a Europei de Est