Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul ,,În pași de dans”

Vineri, la Grădiniţa Nr. 23

Proiectul ,,În pași de dans”

Participând cu succes la toate concursurile la care au fost invitate, ,,vedetele" Grădiniței Nr. 23 au evoluat vineri (17 iunie 2016) ,,acasă", în fața colegilor mai mici și a doamnelor educatoare, în cadrul concursului local ,,În pași de dans".

Concursul s-a desfășurat în cadrul Proiectului educativ local cu același nume, coordonat de doamna profesor Delia Pele.
,,Dansatorii noștri campioni din grupa mare A au avut în luna mai nu mai puțin de patru participări de excepție la concursuri organizate de colegii noștri de la Grădinița Nr. 34, în 9 mai, de Grădinița Nr. 27 în 12 mai, de Grădinița Nr. 28, în 26 mai și de Grădinița Nr. 52, în 27 mai.
Instruiți ca la carte de doamna profesor Elisabeta Moțica, dansatorii noștri s-au întors cu premii. Astăzi (vineri - n.n.), ei își vor demonstra măiestria în fața colegilor mai mici, a colegilor profesori și a domnului director, părintele profesor Radu Rus", ne-a declarat doamna director adjunct Camelia Puie.
Mișcare și sănătate, înainte de toate!
Concursul a scos pe scenă (covor) aproape toți copiii Grădiniței Nr. 23 - structură a Liceului Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu", în cadrul unui regal dansant în care fiecare a dat tot ce a putut ca să impresioneze juriul și să aducă cât mai multe puncte pentru grupa sa de dans. Grupa mică, sub coordonarea doamnelor prof. Adriana Bodog și Anca Balint (instructor, Oana), a prezentat Samba florilor;  cei din grupa mijlocie B, îndrumați de doamnele prof. Delia Pele și Aurelia Laza (instructor, Andrei Culda), au prezentat Paso doble; campionii grupei mari A, coordonați de doamnele prof. Camelia Puie și Miklo Iuliana (instruiți de doamna profesor Elisabeta Moțica), ne-au încântat cu gimnastică ritmică cu mingea și cu un vals - Fantezie și culoare; grupa mare B, îndrumată de doamnele prof. Nicoleta Torj și Lavinia Galea (instructor, Andrei Culda), a prezentat, în două reprize, dans hip-hop și dans țigănesc; nici grupa germană nu s-a lăsat așteptată: dansatorii doamnelor prof. Adriana Nicorici și Oana Marchiș (instructor, Andrei Culda) au prezentat un dans modern; a lipsit doar grupa mijlocie A.
,,Întrucât toți copiii s-au întrecut în grație, spontaneitate și creativitate, prezentându-se cum au știut ei mai bine, juriul (alcătuit din domnul director, pr. prof. Radu Rus, doamna director adjunct Camelia Puie și doamna prof. Amalia Pop, de la Palatul Copiilor și Elevilor - n.n.) a decis ca toți dansatorii să obțină diplome, cupe și medalii, dar și câte o cărticică de rugăciuni, declarându-i câștigători", a spus părintele profesor Radu Rus, directorul Liceului Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu", în calitate de președinte al juriului.
Domnia sa a felicitat apoi întreg colectivul grădiniței, cadre didactice și personal auxiliar pentru activitatea de vineri, dar și pentru toate rezultatele obținute pe parcursul anului școlar.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (84 de poze), accesați Galeria foto: Proiectul ,,În pași de dans”.   

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:20 Ora standard a Europei de Est