Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Finalizarea reabilitării drumului DN 76 Oradea-Deva

Deputatul PNL Florica Cherecheș solicită Ministrului Transporturilor să ia măsuri pentru

Finalizarea reabilitării drumului DN 76 Oradea-Deva

Deputatul PNL Florica Cherecheș a trimis o interpelare Ministrului Transporturilor în care i-a amintit acestuia că drumul DN 76 este în lucru de peste 10 ani, timp în care, „întreaga zonă are de suferit din cauza stării drumului pentru că agenții economici care își desfășoară activitatea aici au probleme în a-și continua dezvoltarea, în timp ce unii au decis ca din această cauză să își transfere activitatea în altă parte, concediindu-și angajații, după cum ne confirmă AJOFM Bihor.

 De asemenea, acest drum asigură accesul la destinații turistice de o frumusețe deosebită, cu peșteri, pârtii de schi, pensiuni agro-turistice, trasee montane, toate sabotate de starea proastă a drumului. Astfel, un potențial turistic uriaș, o adevărată mină de aur, care atrage turiști nu doar din România, dar și din Ungaria și alte țări, atât pe perioada de iarnă cât și de vară, nu e fructificat la maximum, pentru că turiștii evită acest drum care le distruge mașinile".
Doamna deputat a criticat afirmația neinspirată a directorului CNADNR, domnul Cătălin Homor, care, la ultima vizită făcută în Bihor, a declarat că „DN 76 nu a avut noroc", în condițiile în care din partea sa se așteaptă o evaluare realistă a situației și  măsuri ferme de îndreptare a ei.
Deputatul Florica Cherecheș a menționat acțiunile recente întreprinse de cetățenii din zonă pentru a mobiliza conducerea CNADNR să dispună finalizarea lucrărilor și anume, protestele din 8 iunie în Beiuș, Ștei și Rieni, la care au participat mai multe sute de cetățeni sau  petiția online, semnată și de doamna deputat.  
Având în vedere că  „au avut loc accidente grave în zonă, potențialul turistic e serios afectat, atractivitatea economică e mult redusă, iar multe vieți sunt puse în pericol pentru că până și mașinile de intervenție au dificultăți în parcurgerea tronsoanelor nereabilitate pe care au crescut în această primăvară macii", e justificată disperarea locuitorilor din zonă care încearcă diferite metode de a atrage atenția autorităților asupra acestei probleme care afectează grav întreaga zonă.
În petiția online, aceștia îi „solicită Primului Ministru al României următoarele:
*identificarea factorilor responsabili pentru nerespectarea termenelor de finalizare a lucrărilor precum și înlăturarea acestora
*comunicarea unui termen de reabilitare realist pentru finalizarea lucrărilor
*susținerea proiectului de reabilitare a DN 76 prin alocarea resurselor necesare în vederea respectării termenelor de finalizare a lucrărilor".
În finalul interpelării, deputatul PNL Florica Cherecheș l-a întrebat pe Ministrul Transporturilor ce măsuri va întreprinde în viitorul apropiat pentru a finaliza reabilitarea DN 76 și care e termenul realist de finalizare a acestui drum.
Deputat PNL
Florica Cherecheş

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:38:04 Ora standard a Europei de Est