Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Autocunoaștere și dezvoltare personală prin psihodramă

La Mănăstirea Bic

Autocunoaștere și dezvoltare personală prin psihodramă

În perioada 4 - 5 iunie 2016 s-a desfășurat programul Autocunoaştere şi dezvoltare personală prin psihodramă pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, ediția a III-a, la Mănăstirea Bic din județul Sălaj, a cărei stareță este Maica Marina.

Înainte de începerea cursului, participanții au vizitat Grădina botanică din Jibou.
Predarea şi învăţarea este, de obicei, întâmpinată de elevi cu reticenţă dacă se adoptă sistemul clasic. Nu doar aceștia, ci şi părinţii, uneori chiar educatorii, au îndoieli în ceea ce priveşte nevoia memorării şi exersării structurilor complexe ale lecţiilor care este necesar a fi învăţate. Cu toate acestea, deşi teoriile moderne pun, pe bună dreptate, un accent din ce în ce mai mare pe activităţile creative de comunicare, nu putem neglija necesitatea autocunoaşterii şi dezvoltării personale deoarece prin intermediul acestora devenim performanţi, mai bine adaptaţi stresului zilnic, reuşim să depăşim obstacolele de orice fel inclusiv cele impuse de către propria minte, ne creştem potenţialul relaţional, ne depăşim zona de confort - limitativă, îi înţelegem mai bine pe ceilalţi şi suntem mai bine adaptaţi situaţiilor de risc. Rămâne întrebarea dacă este mai eficientă autocunoaşterea şi dezvoltarea persoanlă proprie, în ritmul personal intuitiv sau prin intermediul grupului din care fac parte profesionişti egali ca pregătire dar cu experienţe de viaţă diferite. În condiţiile în care educaţia modernă se axează din ce în ce mai mult pe o învăţare activă şi creativă, o combinaţie între cele două este varianta optimă pentru categoriile de vârstă gimnazială şi liceală, când elevii simt nevoia de a se implica în activităţi antrenante, competitive şi inedite care să le accentueze motivaţia intrinsecă pentru învăţare.
Cursul şi-a propus să ofere şcolii şi elevilor, profesori competitivi, spontani, creativi, atenţi la nevoile lor dar şi la ale celorlalţi, care să fie capabili de empatie, respectuoşi, buni comunicatori dar şi apţi de a conştientiza toate resursele avute la dispoziţie pentru a le folosi în predare. În cadrul cursului şi-au găsit răspunsul întrebări precum: Ce loc ocupă psihodrama în predarea şi învăţarea mai rapidă şi cu plăcere a lecţiilor? Ce pondere acordăm explicaţiilor, exemplificărilor şi exerciţiilor psihodramatice în raport cu activităţile creative de comunicare efectivă? Care este rolul explicaţiilor şi al exerciţiilor sociometrice şi care este rolul activităţilor de comunicare în învăţare? Cum putem proiecta o activitate psihodramatică creativă şi comunicativă care să răspundă nevoii de fixare a elementelor sau structurilor predate? Cum se desfăşoară şi cu ce frecvenţă ar trebui să folosim psihodrama? Care sunt modalităţile de evaluare prin psihodramă?
Durata programului a fost de 20 de ore, iar competenţele vizate au fost: discutarea rolului psihodramei în predare şi învăţare, în cadrul lecțiilor; prezentarea unor tehnici psihodramatice interesante şi amuzante pentru facilitarea predării la clasă; aplicarea şi analizarea unor activităţi model; proiectarea unor activităţi psihodramatice creative şi comunicative; discutarea unor modalităţi de evaluare utilizând ca metodă sociometria.
Modulele tematice au fost: cunoaşterea elementelor psihodramei; importanţa psihodramei ca metodă de lucru centrată pe creativitate şi spontaneitate, în învăţământ; modele de activităţi psihodramatice utilizate la clasă; evaluare prin activităţi creative şi comunicative respectiv prin feedback.
Modalitatea de evaluare a fost observaţia permanentă și sociometria.
Formator a fost prof. psiholog Alin Creţu, acreditat de către C.N.F.P.A. şi Ministerul Muncii.
Psiholog Alin C.
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Autocunoaștere și dezvoltare personală prin psihodramă.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:59:53 Ora standard a Europei de Est