Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

“Prietenul meu, calculatorul!”

Dintre noutățile anului școlar la Grădinița nr. 53

“Prietenul meu, calculatorul!”

Noutățile anului școlar 2008-2009 la Grădinița nr. 53 din Oradea sunt legate de opționale și proiecte, trei opționale noi și permanentizarea unui proiect internațional cu grădinița din Apateu (Ungaria).

 Grădinița nr. 53 din Oradea (grădiniță cu program prelungit), situată pe strada Călugăreni nr. 4A, este una dintre unitățile mari și căutate din zonă, având 10 grupe și un efectiv de 265 de copii (din care trei grupe mici).
Doamna directoare, Aurica Beleiu, este încântată de audiența pe care o are unitatea în zonă, de buna colaborare cu părinții și de atitudinea acestora. “Satisfacția noastră cea mai mare este să-i vedem pe părinți mulțumiți de ofertele și serviciile noastre, să-i simțim pe copii aproape, și să-i putem modela după știință, cu tact și respect, cu dragoste și înțelegere.”
Sălile au fost igienizate încă de la sfârșitul lunii iunie, mobilierul este nou, în totalitate, de anul școlar trecut. În hol, a fost amenajată o bibliotecă “centrală”, chiar dacă fiecare grupă își are biblioteca sa proprie, televizor, unu sau două calculatoare, aparatură audio și video. Cu ani în urmă, toate educatoarele au urmat un curs pentru descifrarea tainelor calculatorului, iar din acest an școlar, unul dintre cele trei opționale noi va fi “Prietenul meu, calculatorul!” (la concurență cu gimnastica ritmică și germana, dar și cu opționalele existente: engleza, dansul sportiv și șahul).
Colectivul de cadre didactice e tare în proiecte! Nu am fost pregătiți să recepționăm toate proiectele existente și nici nu e momentul acum să le facem cunoscute pe toate, vom puncta doar spunând că există un parteneriat permanent cu școala învecinată (Școala cu clasele I-VIII nr. 16), unul interjudețean, cu o grădiniță din Satu Mare, un proiect cu Școala cu clasele I-VIII “Octavian Goga” (între clasa a IV-a B, înv. Liana Petruța și grupa educatoarelor inst. Marcela Bondar și Viorica Derșidan), un proiect internațional cu o grădiniță din Apateu (Ungaria), care, din acest an școlar, va deveni permanent, la propunerea partenerilor din Apateu, încântați de colaborarea cu Grădinița nr. 53 din Oradea. Anul trecut, partenerii orădeni au fost invitați în două rânduri în Ungaria, în lumina “Dialogului intercultural” (în 4 iunie la Bedeu, iar în 12 iunie, la Apateu). Ei le vor întoarce vizita în această toamnă.
Vizitând grădinița (la ora la care copiii erau “ancorați” în lumea minunată a poveștilor, navigând cu gândul peste mări și țări, și visându-se feciori și fete de împărați), am cunoscut realitatea în direct, cu toată dotarea, ambientul și atmosfera. Unii nu au rezistat tentației să ne zâmbească fericiți și să se facă remarcați, semn că nu apucaseră să ajungă pe tărâmul viselor. Dinspre bucătărie, a ajuns până la noi o aromă de murături. Aruncând o privire prin obiectiv, am surprins-o pe bucătăreasa Lidia Filimon turnând apă cu oțet peste castraveții așezați în 45 de borcane de câte cinci litri.
Surpriza zilei avea să vină tocmai din ... insulele Canare!
Ruben și mămica sa, Adriana, au venit să-și ia rămas bun de la doamna educatoare și doamna directoare pentru că în scurt timp aveau să plece “puțin” până la Tenerife, în insulele Canare, unde au de gând să ia viața în piept, mama și cei trei fii, o “aventură” deloc accesibilă oricui! Dar, luptătoare cum e, Adriana speră să reușească să o ia de la capăt, cu mai mult noroc și fericire pe insula eternei primăveri! De ce nu? Baftă!
Și Adriana a crescut la această grădiniță, unde i-a înscris și pe fiii săi, Ruben și Nathy.
La final, doamna directoare ne-a lansat invitația de a reveni luni, 15 septembrie, la deschiderea cursurilor, pentru a fi părtași la bucuria și emoțiile pe care le încearcă cei mai mici dintre cei mici, trei grupe de prichindei, greu încercați de despărțirea de mămica și bunica. (Ovidiu DAN) 
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: “Prietenul meu, calculatorul!”  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:53:35 Ora standard a Europei de Est