Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

C.T. ,,Alexandru Roman” Aleșd și C.N. ,,Avram Iancu” Ștei au câștigat a III-a ediție

Două colegii din Bihor au câștigat competiția națională de educație financiară ,,Bani pentru școala ta!”

C.T. ,,Alexandru Roman” Aleșd și C.N. ,,Avram Iancu” Ștei au câștigat a III-a ediție

Peste 25.000 de elevi, profesori, părinți și alți susținători au parcurs trainingurile de educație financiară - BaniIQ și ecommerce - Banii pe net.

București, 8 iunie 2016. Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" Aleșd din Bihor și Colegiul Național ,,Avram Iancu" Ștei din Bihor au câștigat a treia ediție a competiției naționale de educație financiară ,,Bani pentru școala ta".
Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" Aleșd din Bihor va primi o finanțare echivalentă cu EUROpunctele câștigate: 4.512 de euro, după ce s-a clasat pe primul loc în cadrul competiției ,,Bani pentru școala ta" la categoria licee mari.
Categoria liceelor mici a fost câștigată de Colegiul Național ,,Avram Iancu" Ștei din Bihor, care va primi o finanțare de 4.378 de euro, echivalentă cu numărul de elevi și susținători ce au parcurs trainingurile online de educație financiară și comerț electronic BaniIQ și Banii pe net.
Cele două finanțări oferite vor fi folosite exclusiv pentru modernizarea unităților școlare prin dotarea laboratoarelor, a claselor, achiziția de echipamente și resurse educaționale.
A treia ediție a competiției ,,Bani pentru școala ta" s-a desfășurat pe o perioadă de 8 săptămâni, timp în care peste 25.000 de elevi, profesori, părinți și alți susținători au intrat în competiție unde au parcurs cele două traininguri câștigând EUROpuncte pentru liceele pe care le susțin și dobândind informații esențiale despre bugetul personal, venituri, cheltuieli, investiții și relația cu banca (trainingul BaniIQ), dar și despre eCommerce, drepturile celor care cumpără online, securitatea în mediul online, taxe și impozite (trainingul Baniipenet).
Competiția ,,Bani pentru școala ta" este organizată de Junior Achievement (JA) România, și face parte din programele de educație financiară și e-commerce BaniIQ și Banii pe net, programe de educație financiară realizate împreună cu Visa și băncile partenere.
Cele trei ediții ale competiției au avut ca scop formarea abilităților de a administra eficient resurse financiare și de a lua decizii responsabile în mediul offline, cât și în cel online, astfel 100.000 de elevi, profesori, părinți și alți susținători au parcurs cele două traininguri.
Mai multe informații despre competiție, traininguri, premiu și regulamentul de participare găsiți pe www.banipentruscoalata.ro
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate și viață activă și dezvoltarea abilităților pentru viață. 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 280.000 de elevi din 1.600 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice și cu susținerea financiară a comunității de afaceri. Mai multe informații pe www.jaromania.org.
Dorin Călin
senior Program Manager, Junior Achievement România

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:57:19 Ora standard a Europei de Est