Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Testarea suplinitorilor și ședințele publice

Luni, marți și miercuri,

Testarea suplinitorilor și ședințele publice

Luni, marți și miercuri (8 – 10 septembrie 2008), testarea și ședințele publice, zile de foc pentru un detașament însemnat de cadre didactice, suplinitori, fără studii corespunzătoare postului

2 – 15 septembrie, o perioadă “fierbinte”…
Concursul național unic de ocupare a posturilor didactice (catedrelor vacante ori rezervate), susținut în 16 iulie, este urmat de o perioadă “fierbinte” pentru majoritatea candidaților, dar și pentru alte sute de persoane care doresc să ocupe un post în învățământul preuniversitar; astfel: în 2-3 septembrie, au fost depuse și înregistrate dosarele pentru cumul/plata cu ora și pentru suplinire (suplinitori fără studii corespunzătoare postului, personal didactic asociat și cadre didactice pensionate); în 4 septembrie, a avut loc ședința publică pentru eventualele corecturi; luni, 8 septembrie – reactualizarea listei posturilor, precum și testarea suplinitorilor fără studii corespunzătoare postului, testare care se continuă marți (9 septembrie), potrivit planificării întocmite și afișate sub poarta Inspectoratului Școlar; tot în 9 septembrie, dar și în 10 septembrie – ședințe publice pentru repartizarea pe orele rămase neocupate a cadrelor didactice titulare, cadre didactice asociate/pensionate, în regim de cumul/plata cu ora; tot în 10 septembrie – depunerea contestațiilor; în 11 septembrie – afișarea rezultatelor finale la testarea suplinitorilor și reactualizarea listei posturilor; în 12-13 septembrie – ședințe publice (etapa a IV-a), pentru repartizarea suplinitorilor și a cadrelor didactice (asociate) care solicită un post/catedră, fără să aibă studiile corespunzătoare postului; în 15 septembrie – emiterea și comunicarea deciziilor de numire pe post/catedră.
Ordinea ocupării posturilor
Un post (o catedră) în învățământul preuniversitar poate fi ocupat (ă) în urma susținerii concursului național unic (din 16 iulie) sau a altor examene (testări) specifice. Potrivit pregătirii și notei obținute la concurs (examen sau testare), ocuparea postului se poate face într-o etapă anume.
*Între 16 iulie și 30 august – în I etapă (titularizarea), când au fost ocupate 324 de posturi, din cele 515 afișate
*23 și 24 august – a II-a etapă (detașarea la cerere, în ședință publică)
*26 august – 1 septembrie – a III-a etapă (repartizarea suplinitorilor cu studii corespunzătoare postului, în ședințe publice)
*9 – 15 septembrie – a IV-a etapă (repartizarea cadrelor didactice asociate/pensionate și a suplinitorilor fără studii corespunzătoare postului, în sedințe publice).
Ordinea ocupării posturilor (în cadrul ședințelor publice)
În cadrul ședințelor publice, ordinea ocupării unui post sau a unei catedre este în funcție de: continuitate, anul participării la CNU (concursul național unic, din 16 iulie) și nota obținută…
Mai întâi sunt repartizați cei care au cerut și au obținut continuitate pe post; ei sunt urmați de candidații care au susținut CNU în 2008, 2007, 2006 (în ordinea descrescătoare a notei obținute); repartizarea continuă cu cei care au susținut concursul județean din 22 august; vin apoi cadrele didactice calificate (cu a doua specializare); institutorii (cu a doua specializare) și pensionarii, respectiv cadrele didactice asociate.
Testarea suplinitorilor fără studii corespunzătoare postului
Luni (8 septembrie, de la ora 9.00): disciplinele tehnice - la C.T. “Traian Vuia”; artele - la Palatul Copiilor și Elevilor (proba practică, de la ora 10.00); fizică-chimie - la C.N. “Mihai Eminescu”; informatica - la C.T. “Traian Vuia” (proba practică, de la ora 9.00); limbile străine - la C.N. “Mihai Eminescu”; educația fizică - la L.P.S. “Bihorul” (proba practică, de la ora 9.00); învățătorii și educatoarele (limba maghiară, germană, slovacă și romani), limba și literatura maternă - la Școala cu clasele I-VIII “George Coșbuc” (proba practică, de la ora 9.00).
Marți (9 septembrie, de la ora 9.00):
limba și literatura română - la Școala cu clasele I-VIII “Oltea Doamna”; artele (proba scrisă) - la Liceul de Artă; învățătorii și educatoarele - la Școala cu clasele I-VIII “George Coșbuc”; învățământul special, consiliere și psihopedagogie specială - la Centru Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1; istorie, geografie, biologie, socio-umane și religie – la Școala cu clasele I-VIII “Dacia”; informatica (proba scrisă) – la C.T. “Traian Vuia”; matematica – la Școala cu clasele I-VIII “Oltea Doamna”; educația fizică (proba scrisă) – la L.P.S. “Bihorul”; învățătorii și educatoarele (limba maghiară, germană, slovacă și romani), limba și literatura maternă - la Școala cu clasele I-VIII “George Coșbuc” (proba scrisă).
Potrivit precizărilor făcute de Inspectoratul Școlar, programarea este valabilă și pentru candidații cu studii corespunzătoare postului, care și-au depus cerere în perioada 2-3 septembrie. 
Programarea ședințelor publice (din 9 și 10 septembrie)
Ședințele publice, de marți și miercuri (9 și 10 septembrie), se vor desfășura în sala festivă a Colegiului Național “Mihai Eminescu” din Oradea, după următorul program:
Marți, 9 septembrie
   *matematica și informatica, între orele 9.00 și 10.00
   *învățătorii (limba română), între 10.00 și 11.30
   *educatoarele (limba română), între 12.00 și 13.30
   *limba și literatura maghiară, educatoare și învățători-limba maghiară, germană, slovacă și romani, între 14.00 și 15.30.
   *fizică, chimie, biologie, între 16.00 și 17.00
   *istoria, geografia, științele socio-umane, între 17.00 și 18.00.
Miercuri, 10 septembrie
   *educația fizică și religia, între 9.00 și 10.00
   *disciplinele tehnice, între 10.00 și 11.30
   *limba și literatura română, între 12.00 și 13.30
   *învățământul special, între 13.30 și 14.30
   *limbile moderne, între 15.00 și 16.30
   *artele, între 17.00 și 18.00.
Planificarea este orientativă, cu siguranță vor exista decalaje, în sensul că nu vor fi respectate cu exactitate orele fixate. (Ov. Dan)       

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 07:15:13 Ora standard a Europei de Est