Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevi ai Liceului Tehnologic Nr.1 Cadea, la teatru

O seară la teatru... alături de ei

Elevi ai Liceului Tehnologic Nr.1 Cadea, la teatru

Ieşitul la teatru se pare că devine un obicei al liceului nostru, astfel încât, iată-ne din nou parte a publicului orădean, într-o după-amiază a zilei de 3 iunie a acestui an.

O parte dintre elevii noştri alături de profesorii Dobos Sándor, Vana Ioana şi Molnar Mihai au luat parte  la piesa de teatru Stabat Mater din cadrul stagiunii teatrului maghiar Szigligeti Színház.
Stabat Mater este o piesă de teatru modernă ce îmbină mişcarea, dansul şi graţia pentru a reda ceea ce poate, uneori, cuvintele nu pot.  Tema centrală a acestei reprezentaţii scenice este suferinţa mamei care îşi pierde copilul. Piesa sensibilizează atât prin armonizarea dansului cu muzica, cât şi prin puterea gesturilor şi a mişcărilor. Muzica lui Rossini este un alt element sugestiv al acestei piese.
Sperăm că puterea limbajului fără cuvinte să fi pătruns până dincolo de ceea ce izbesc ochii şi în rândul elevilor noştri. Dar, iată câteva păreri despre această piesă în urma unor discuţii aferente, care ne bucură deopotrivă şi ne încurajează:
„Piesa a fost foarte frumoasă, chiar dacă nu am înţeles cuvintele simfoniei, însă în mare mi-am dat seama despre ce a fost vorba. Mi-a plăcut foarte mult clădirea teatrului, precum şi actorii. Această ieşire la teatru va rămâne de neuitat, mai cu seamă, şi datorită unor mici detalii „de culise" - maşina care ne-a adus la Oradea s-a defectat şi ne era teamă să nu ratăm piesa de teatru. În final, totul s-a încheiat cu bine", concluzioneză Dávid
„Am rămas impresionată de piesa de teatru, consider că este foarte interesantă, chiar dacă la început nu realizam tema acesteia; pe parcurs, mi-am dat seama de conotaţia ei religioasă, la finalul piesei domnii profesori confirmându-mi acest fapt, în urma discuţiilor", ne-a relatat Alexandra.
Toate acestea ne fac să concluzionăm precum spunea Grigore Vieru: ,,Cea mai veche carte din lume este o mamă, cea mai frumoasă carte din lume este o mamă".
Mulţumim pentru participarea voastră: Kiss Noémi (clasa a VIII-a), Kiss Rebeka (clasa a VIII-a), Kéri Dávid (clasa a X-a A), Kéri Jozsef (fost elev), Ile Csilla, (clasa a X-a A), Tamás Alexandra (clasa a X-a A), Portik Lorand (clasa a X-a A), Kiss Éva (clasa a XI-a C).
Prof. Vana Ioana & prof.ing. Molnar Mihai

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:58 Ora standard a Europei de Est