Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Festivalul „Special Kids”, ediția a VIII-a

Vineri, pe scena Palatului orădean

Festivalul „Special Kids”, ediția a VIII-a

Deschiderea celei de-a VIII-a ediții a Festivalului „Special Kids", găzduite de Palatul Copiilor și Elevilor Oradea, a fost onorată de participarea doamnei inspector școlar Daniela Sopota.

În mesajul său de felicitare și de mobilizare de energii, doamna inspector școlar s-a adresat copiilor speciali, părinților, profesorilor, dar și celorlalți copii prezenți în sală: ,,Suntem într-o lume de basm, într-o locație a copiilor. Este o zi specială și un eveniment special. Cele două categorii de copii care sunt un tot sunt ceea ce ar trebui să reprezinte o societate. Mă înclin în fața părinților copiilor speciali, mă înclin în fața educatorilor acestora. Sunteți aleși și meritați toată prețuirea și dragostea noastră, a educatorilor". Doamna inspector a mulțumit apoi tuturor copiilor prezenți și școlilor care prin gesturile lor vin în sprijinul copiilor speciali.
Festivalul „Special Kids" a debutat în anul 2008, ca activitate în cadrul unui proiect Comenius, prilejuită de vizita partenerilor internaționali și s-a transformat de-a lungul anilor într-o tradiție, un festival concurs anual, realizat la diferite niveluri: județean, interjudețean, național sau internațional după caz, fiind parte integrantă din diverse alte proiecte internaționale sau din CAEN/CAERI.
Un dar de la copii speciali pentru copii și tineri speciali cu ocazia zilei de 1 Iunie
După un an de absență, odată cu această a VIII-a ediție, festivalul se reinventează. Astfel că Festivalul caritabil „Special Kids" se dorește a fi anul acesta un dar de la copii speciali pentru copii și tineri speciali cu ocazia zilei de 1 Iunie, Ziua Copiilor de pretutindeni oferit de Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea.
Evenimentul a fost organizat în colaborare cu:
Palatul Copiilor și Elevilor Oradea, Uniunea Femeilor Bihor Oradea, Asociația CES-Colaborăm Educăm Sprijinim, Asociația SOS Autism Bihor și Asociația Down Oradea, care sunt și beneficiarii evenimentului.
Această ediție s-a constituit și ca o activitate de diseminare a primelor rezultate obținute în cadrul parteneriatului strategic între şcoli ,,Valuing play", proiect finanțat în cadrul Programului Erasmus+, KA1 în perioada 2015-2017, prin intermediul ANPCDEFP (www.erasmus+.ro).
Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea este partener în acest proiect alături de alte trei grădinițe și școli din Letonia, Italia și Macedonia. Scopul proiectului este dezvoltarea unor resurse de predare a formelor specifice dramei:  teatru, teatru de păpuşi, teatru de umbre, teatru experienţial la copii de vârstă preşcolară şi şcolară mică.
Echipa de proiect de la CSEI Nr. 1 Oradea, împărțită în cinci echipe, fiecare dintre acestea abordând o metodă de teatru diferită: teatru de umbre, teatru, joc de rol, teatru de păpuși și teatru experiențial a încercat pe parcursul ultimelor luni să găsească cele mai eficiente modalităţi de valorizare a jocului scenic, în diferitele sale forme, în vederea exprimării emoționale autentice și a dezvoltării personalităţii de la cele mai fragede vârste.
Artiștii ediției
Vineri, au  urcat pe scena festivalului elevi de la CSEI Nr. 1 Oradea și invitații lor, copii și tineri cu și fără CES din alte școli și organizații: Asociația Down Oradea, Ceata lui Pițigoi de la Uniunea Femeilor Bihor Oradea și Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" Oradea.
Dincolo de diseminarea proiectului și valorizarea persoanelor cu dizabilității, scopul suprem al acestui eveniment este de a oferi sprijin financiar în vederea continuării terapiilor și activităților educative pentru copiii și tinerii de la Asociația SOS Autism Bihor și Asociația Down Oradea. În acest sens, au fost invitate la spectacol clase de elevi de la școlile gimnaziale: ,,Oltea Doamna", ,,Dacia" și ,,Nicolae Bălcescu", de la colegiile naționale ,,Mihai Eminescu" și ,,Emanuil Gojdu", de la Liceul Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu"și Liceul de Arte, elevi dornici să facă mici donații pentru a susține copiii și tinerii cu sindromul Down și tulburări de spectru Autist.
Teodora Pantazi & Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivalul „Special Kids”, ediția a VIII-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:31 Ora standard a Europei de Est