Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Aeromicroflora din biblioteci, muzee și arhive - investigații științifice

Semnal

Aeromicroflora din biblioteci, muzee și arhive - investigații științifice

De mult timp ne-am propus să semnalăm apariția lucrării domnului dr. ing. Vasile A. Deac - ,,Aeromicroflora din biblioteci, muzee și arhive, investigații științifice" (colectivul de investigatori fiind alcătuit din: dr. Vasile Deac, prof. Ionela Burz și ing. Alexandru Deac).

Pentru ceea ce se vrea a fi ea (lucrarea): ,,un util instrument de lucru pentru colegii conservatori, restauratori, igieniști și pentru alți specialiști din biblioteci, muzee și arhive, după cum ne spune autorul în Cuvânt înainte. Lucrarea de față expune, într-o concepție originală, câteva fațete ale prezenței microorganismelor aerobionte în mediile info-culturale care împreună alcătuiesc un ansamblu de noțiuni teoretice și practice necesare activităților de protecție a bunurilor și locațiilor info-culturale. Aș dori ca această lucrare să corespundă unei tendințe actuale despre cum trebuie înțeleasă prezența microorganismelor aerobionte în biblioteci, muzee și arhive, care este  impactul acestora asupra stării de conservare și igienizare a bunurilor și locațiilor de interes info-cultural, precum și a stării de sănătate a personalului și publicului larg consumator de informații. Această lucrare reprezintă un prim pas în identificarea, studierea, monitorizarea și combaterea agenților patogeni importanți, insistând asupra microorganismelor aerobionte  condiționat patogene, care au rol deosebit în patologia infecțioasă umană", precizează autorul.
Cartea este structurată în cinci capitole, la care se adaugă Bibliografia și Anexele (cuprinzând complex bacterian specific colecțiilor info-documentare din biblioteci, muzee și arhive, bacterii prezentate în 21 de fotografii). Dacă în primul capitol sunt identificate aspectele semnificative privind sursele și efectele poluării în biblioteci, muzee și arhive, în cel de-al doilea este evidențiată incidența complexului fungic asupra stării de sănătate a factorului uman; urmează prezentarea sindromului clădirilor bolnave și cercetările privind agenții biologici nocivi.
La concluzii și recomandări se precizează printre altele că ,,Cercetările privind agenții biologici (complexul micotic celulozolitic-ciuperci și bacterii) nocivi identificați în mediile din bibliotecă și riscurile prezenței acestora în colecții reprezintă un demers  științific și profesional de mare actualitate pentru asigurarea condițiilor igienico-sanitare de acces la serviciile de bibliotecă curate, ecologice și de conservare a întregului fond de info-documente hibride (pe suport papetar sau pe suport digital).
În ceea ce privește prezența și riscurile agenților nocivi, investigațiile noastre au evidențiat ponderea mare a categoriilor de agenți de etiologie fizică, chimică și biologică, precum și a riscul asupra sănătății și securității în muncă"...
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Aeromicroflora din biblioteci, muzee și arhive - investigații științifice.  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:57:53 Ora standard a Europei de Est