Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua copilului născut din inimă

Ziua adopției

Ziua copilului născut din inimă

,,Copilul adoptat este copilul născut din inimă", spune mama unui copil adoptat.

La 2 iunie sărbătorim Ziua adopției, în care celebrăm venirea copiilor în familie nu prin naștere, ci printr-un act nobil de dragoste și altruism, și anume prin adopție. Azi îi celebrăm pe cei care aleg să ofere o familie unuia din cei 60.000 de copii abandonați în sistem. În medie, anual sunt adoptați în România doar 600 de copii pentru că nu avem o cultură a adopției, ba mai mult, pentru că mulți consideră acest subiect unul tabu. Datorită lipsei de informații sau de acceptare, mulți copii adoptați au încă parte de discriminare sau de marginalizare. E cazul să schimbăm această mentalitate și să conștientizăm importanța adopției pentru familie, societate și viitorul națiunii noastre.
Azi le mulțumim și îi sărbătorim pe cei care schimbă destinul unui copil abandonat, oferindu-i căldura unui cămin, dragostea unor părinți și siguranța unei familii. Azi le mulțumim celor care depășesc tot felul de preconcepții și își asumă „riscul" de a crește și educa un copil abandonat, de a-i oferi un viitor mai sigur și de a-l ajuta să înțeleagă sensul cuvântului ACASĂ. Azi îi felicit pe cei care pun în mintea și în sufletul copiilor abandonați înțelegerea conceptului de FAMILIE, învățându-i să trăiască o viață demnă. Copiii au nevoie în primul rând de dragoste și acceptare, pentru a se dezvolta armonios și acest lucru le este oferit cu generozitate de cei care aleg să fie părinții unor copii abandonați.
În primăvara acestui an, am avut bucuria de a finaliza un proces lung prin care am contribuit la îmbunătățirea cadrului legislativ în domeniul adopției, pentru a scurta termene și a facilita întregul proces, lege care intră în vigoare din luna august. Modificările  cuprinse în inițiativa mea legislativă contribuie la creşterea numărului de copii adoptaţi și le sporește șansele de a creşte în siguranţa şi dragostea unei familii, singurul loc în care se pot dezvolta armonios. În esență, ele vizează reducerea unor termene de realizare a procedurilor din cadrul procesului de adopţie, asigurarea celerității în dobândirea statutului de copil adoptabil, revizuirea procedurilor de potrivire a copilului cu familia adoptatoare, flexibilizarea procedurii de evaluare a adoptatorilor  cum ar fi prelungirea valabilității atestatului de familie sau persoana aptă să adopte, sancționarea părinților indiferenți care și-au abandonat copiii și nu colaborează nici în vederea adoptării lor.
Am propus de asemenea, pentru prima dată în România, concediul de acomodare de maximum 12 luni, pentru mama care adoptă un copil cu vârstă mai mare de 2 ani, cu plata unei indemnizații de 1.700 lei, pentru că e nevoie de un timp în care copilul să se integreze în familie și să recupereze eventualele întârzieri în dezvoltare.
La mulți ani, tuturor copiilor, celor născuți în familiile noastre și celor care devin copiii noștri prin adopție! Sincere mulțumiri și felicitări părinților care își deschid inima și casa pentru a primi acești copii!
Florica Cherecheș,
deputat PNL

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:27:11 Ora standard a Europei de Est