Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Premia(n)ți cu cupă: Țigăncușele, Dans coreean, Raze de soare și Micii vienezi

Vineri, la Grădi Nr. 52 - Micii campioni, secțiunea de dans

Premia(n)ți cu cupă: Țigăncușele, Dans coreean, Raze de soare și Micii vienezi

Vineri (27 mai 2016), la Grădinița Nr. 52, s-a desfășurat cea de-a VIII-a ediție a concursului ,,Micii campioni", desfășurat în cadrul proiectului educațional național ,,Micii campioni", cu statut interregional, la actuala ediție, după cum a precizat managerul de proiect, doamna prof. Maria Nan, directorul Grădiniței Nr.52.

La competiția din acest an, s-au înscris 39 de formații, din care s-au prezentat 38. Pentru jurizare a fost desemnată o comisie alcătuită din doamna profesor Lucia Caciora - inspector școlar Educație timpurie al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, domnul profesor Tiberiu Sîncelean, de la Școala Gimnazială Nr. 16 (fost inspector școlar) și domnul profesor Cristian Mureșan, de la Liceul cu Program Sportiv ,,Bihorul". Micii campioni (la dans, gimnastică sau majorete) s-au prezentat cum au știut ei mai bine pentru a cuceri râvnitele premii: cupe, diplome și premii dulci. Timp de aproape patru ore, am urmărit pe scena amenajată sau pe covorul din fața scenei un show pe cinste: dansatori preșcolari, unu și unu, curați, nevinovați, frumoși și dulci, sinceri până la culme și talentați, care dincolo de toate regulile jocului și normele concursului, au fost niște inocenți, care și-au salutat mai întâi părinții și frații, spre a fi reperați și băgați în seamă, iar alții, mai sensibili, au mai și plâns nițel... Antrenorii și instructorii au fost cu ochii pe ei, iar micii campioni le-au acordat atenție și ascultare, chiar dacă au mai existat și distrați, cu capul în nori, furați de peisaj sau de anturaj, compătimiți, dar nesancționați de juriu pentru drăgălășenia lor specială. Oricum, în cele circa cinci minute de evoluție, formația a arătat ce era de arătat: grație, ritm, armonizare și sincronizare, simțiri, precizie și corectitudine în mișcări, potrivit scenariului și coregrafiei, cu o poveste depănată pe o temă sau pur și simplu improvizații pe o linie melodică. Piesele de succes și cu impact au fost gustate cu mai mult aplomb, semn că muzica asigură cel puțin jumătate din succesul reprezentației.       
Premiul I cu cupă au cucerit: Ţigăncuşele, de la Grădinița Nr. 52; membrii Dansului coreean, de la Grădinița Nr. 45 - ,,Ion Creangă"; Razele de soare, de la Grădinița Nr. 44 - ,,Rază de soare" și Micii vienezi, de la Grădinița Nr. 27 - ,,Voinicel".
Premiul I: Grădinița Nr. 20 - cu River flows; Grădinița Nr. 41 - ,,Piticot" (cu Tangou); Grădinița Nr. 30 - ,,Mugurel" (cu Muguraşii); Grădinița Nr. 25 - cu Samba copiilor; Grădinița Nr. 27 - ,,Voinicel" (cu Charleston); Grădinița Nr. 54 - cu Păpuşile Barbie; Grădinița Nr. 27 - ,,Voinicel" (cu Primavera), Grădinița Nr. 43 - cu Dance Party; Grădinița Nr. 34 - cu Dans popular; Grădinița Nr. 56 - ,,Lotus" (cu Havanana); Grădinița Nr. 54 - cu Vals; Grădinița Nr. 28 - ,,Nufărul" (cu Umbreluţe vesele); Grădinița Nr. 54 - cu Dans etno; Grădinița Nr. 42 - ,,Maria" (cu Dans rusesc - Kalinka); Grădinița Nr. 30 - ,,Mugurel" (cu Inimioare dansatoare); Grădinița Nr. 47 - ,,Amicii" (cu Flori de mai); Grădinița Nr. 50 - cu Dans de Beiuş.
Premiul II: Grădinița Nr. 54 - cu Shlow Latino; Grădinița Nr. 27 - ,,Voinicel" (cu Rainbow-Dolls); Grădiniţa Româno-Americană - cu Cotton Eye Joe; Grădinița Nr. 54 - cu Majorete; Winnie Academy - cu Dans Retro; Grădinița Nr. 54 - cu Hora modernă; Grădinița Nr. 28 - ,,Nufărul" (cu Colaj muzical); Grădinița Nr. 23 - cu Campionii; Grădinița Nr. 45 - ,,Ion Creangă" (cu Buburuzele); Grădinița Nr. 30 - ,,Mugurel" (cu Fluturaşii veseli); Grădinița Nr. 53 - cu Micii fotbalişti.
Premiul III: Grădinița Nr. 19 - cu Western; Grădinița Nr. 34 - cu Bau-Bau; Grădinița Nr. 22 - cu Gummy Bear; Grădinița Nr. 20 - cu Bau-Bau; Grădinița Nr. 30 - ,,Mugurel" (cu Buburuzele vesele); Grădinița Nr. 50 - cu Ursuleţul Panda.
Competiția a stârnit interes și a atras ca un magnet iubitorii de dans, și mai mari și mai mici, părinți, bunici și profesori, până la cei mai mici ,,artiști", copiii de creșă, scoși la soare, să facă și ei mișcare.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (133 de poze), accesați Galeria foto: Premia(n)ți cu cupă: Țigăncușele, Dans coreean, Raze de soare și Micii vienezi.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:30:58 Ora standard a Europei de Est